Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Corolla TS Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Jest japońska, rodzinna i mocno… hybrydowa! 180-konny napęd spalinowo-elektryczny 2.0 Hybrid Dynamic Force stanowi jedną z większych zalet nowej Corolli TS Kombi.

Z punktu widzenia kierowcy potężną zaletą testowej Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force są fotele. Siedziska są tak ładne, że wyglądają jakby zostały zapożyczone ze sportowego Lexusa! A to nie koniec, bo okazują się też wybitnie wygodne - kręgosłup nie męczy się nawet podczas dalszych wyjazdów. Dobrze zaprojektowane wzmocnienia boczne ściśle otaczają ciało kierowcy i pasażera. Poza tym siedzisko można ustawić bardzo nisko. A to prowadzi do jeszcze jednego wniosku. Nowa Corolla to hatchback wykonany raczej w starym stylu. Co to oznacza? W aucie nie siedzi się jak w minivanie, a do tego konsola centralna dosłownie otacza pasażerów pierwszego rzędu foteli.

Toyota Corolla TS Kombi Executive

Twórcy nowej Corolli pomyśleli jednak nie tyko o wysmakowanym wnętrzu, ale i dobrze wyglądającym nadwoziu. Toyota już jakiś czas temu przestała być nudnym samochodem. Teraz jest dynamiczna, nowoczesna, a momentami nawet ostra! Co ciekawe, to jeden z nielicznych modeli, które dużo lepiej prezentują się jako kombi, a nie hatchback. Jeżeli chodzi o zawieszenie, to pracuje dość cicho - dużo ciszej niż np. w nowym RAV4. A to nie koniec, bo resorowanie zostało zestrojone w taki sposób, że okazuje się ani miękkie, ani twarde. To dobre wyważenie na polskie drogi, które pozwala na zachowanie komfortu i dobrej trakcji.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Podczas jazdy kierowca odkryje jeszcze jedną zaletę Toyoty Corolli TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force. Ten samochód jest niezwykle intuicyjny i ergonomiczny. Kierowca nie musi długo zastanawiać się nad jego obsługą. Co więcej, nie brakuje też elementów oldskulowych. Przykład? Choć przebieg jest pokazywany na elektronicznym ekranie, jego kasowanie odbywa się za pomocą klasycznego przycisku pojawiającego się obok zegarów. O wygodzie eksploatacji Corolli świadczy jeszcze jeden fakt. Tak, auto jest pełne inteligentnych systemów wspomagających. Te działają jednak w tle i mało inwazyjnie. Włączają się dopiero wtedy, gdy realnie pojawia się taka potrzeba. W ten sposób wspierają kierowcę, a nie denerwują go.

Zobacz również: Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force

W testowej Toyocie Corolli Hybrid Dynamic Force zastosowana jest nowa jednostka napędowa. Japończycy połączyli w niej potencjał 2-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 152-koni mechanicznych oraz elektryka oferującego 109 koni mechanicznych. Łącznie układ napędowy jest w stanie transferować za pośrednictwem przekładni e-CVT nawet 180 koni mechanicznych. Czy przy tej mocy Japończyk jest paliwożerny? Nic z tych rzeczy! Średnie spalanie w teście sięgnęło 5,4 litra benzyny. A to jeszcze nie ostatnie słowo dalekowschodniej hybrydy. Jeżeli kierowca nauczy się jeszcze częściej korzystać z siły prądu i używać rekuperacji, realnym do osiągnięcia wynikiem jest 5 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Oszczędność to dopiero pierwsza z zalet hybrydy. Nowa jednostka napędowa potrafi być też naprawdę cicha w czasie jazdy, a do tego pracuje dużo bardziej efektywnie. A to akurat zawdzięcza mocnemu elektrykowi i większej baterii. Agregat zasilany prądem podczas przyspieszania działa powiedzmy jak turbosprężarka. W czasie jazdy jednostajnej z kolei może samodzielnie napędzać pojazd. Podczas testu zdarzało się np. że Corolla jechała przeszło 100 km/h wyłącznie na jednostce elektrycznej. W układzie napędowym 1.8 HSD taki scenariusz nie był możliwy.

Zobacz również: Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?

Toyota Corolla 2.0 HDF 180 KM

Jakie wady ma nowa Toyota Corolla napędzana mocniejszym silnikiem hybrydowym? Przede wszystkim patrząc na specyfikację, kierowca spodziewa się nieco szybszego samochodu. Papierowe 8,1 sekundy przyspieszenia do pierwszej setki nie robi tak dużego wrażenia, gdy zasiądzie się za kierownicą auta. Poza tym Japończycy mogli zastosować nieco precyzyjniejszy układ kierowniczy - ten jest zdecydowanie zbyt mocno wspomagany. A do tego szkoda, że inżynierowie zrezygnowali ze wskaźnika pracy układu hybrydowego znanego m.in. z Aurisa. Za jego sprawą dużo precyzyjniej można było regulować pracę układu rekuperacyjnego np. w czasie hamowania.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Mało znaczącą, ale mimo wszystko wadą jest kwestia lokalizacji baterii. Akumulator został zamontowany zaraz za tylną kanapą. Co w tym złego? Po rozłożeniu tylnej kanapy kierowca nie otrzymuje idealnie prostej podłogi bagażnika. Wątpliwości budzą też niektóre materiały wykończeniowe. Część plastików pojawiających się na konsoli centralnej jest bardzo twarda. Tak, zostały one sprytnie zakamuflowane pod fakturą przypominającą skórę. W segmencie C twarde tworzywa sztuczne coraz rzadziej są jednak stosowane na deskach rozdzielczych. Minusem jest też grafika ekranu multimedialnego. Obrazy nie wyglądają dobrze, a mało dokładna nawigacja… może zmylić kierowcę w trasie!

Zobacz również: Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force - podsumowanie:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force to naprawdę dobre auto. Kierowca siedzi w nim nisko, ma do dyspozycji wygodny fotel, przestronną kabinę pasażerską oraz prawie 600-litrowy bagażnik. Co więcej, kombiak wygląda i ładnie, i dynamicznie, a do tego jest dość dobrze wykonany. W tej historii ciężko byłoby znaleźć jakąkolwiek zasadniczą wadę, gdyby nie… cennik. Za auto w testowej konfiguracji trzeba zapłacić 151 600 złotych. To bez wątpienia dużo. Chyba trochę za dużo.

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM

Kuba Brzeziński

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy + silnik elektryczny
  • Pojemność silnika: 1986 cm3
  • Maksymalna moc: 180 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm (przy 4400 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 581 litrów
  • Cena: od 72 900 złotych

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 HDF - cena i wyposażenie:

  • Cena: 151 600 zł
  • Światła matrycowe LED
  • 7 poduszek powietrznych
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem
  • wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, lusterek zewnętrznych i kierownicy
  • Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania
  • Inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA)
  • System dodatkowego oświetlenia wnętrza LED
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Podgrzewane fotele przednie o sportowej stylistyce
  • System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7 cali) z efektem trójwymiarowości
  • System multimedialny Toyota Touch 2 with GO z kolorowym ekranem dotykowym (8 cali)
  • System Premium Audio JBL z 8 głośnikami
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami

Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Test: Toyota Corolla TS Kombi Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM
Kuba Brzeziński
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.