Kategorie

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Wygląda dość dynamicznie, ale jest rodzinny. Posiada pakiet AMG, ale jego zawieszenie stawia głównie na komfort. Czy warto blisko 170 tysięcy złotych minivan z gwiazdą na masce to dobry wybór?

Pierwszy z niewątpliwych plusów Mercedesa klasy B można zauważyć już na pierwszy rzut oka. To po prostu naprawdę ładne auto! Linie nadwozia są i sportowe, i eleganckie. W karoserii nie brakuje dynamicznych przetłoczeń, reflektory są skupione i nowoczesne, a do tego na grillu pojawiają się fajne elementy przypominające diamenciki. Przód choć nadaje nadwoziu dynamiki, rzeczywiście jest trochę zbyt nisko poprowadzony. W ten sposób ciężko parkować przodem przy krawężniku, bo można np. porysować dolną część zderzaka. To jednak wynika z faktu, że przednia część została praktycznie bezpośrednio przeniesiona z modelu klasy A.

Mercedes B 200 d - wloty powietrza za milion dolarów

Na plus Mercedesowi klasy B warto zapisać też świetne koło kierownicy. Oczywiście jest trochę za bardzo przeładowane przyciskami, a ich obsługa jest raczej mało intuicyjna przy pierwszym kontakcie, mimo wszystko kierownica jest gruba i świetnie leży w dłoniach. Dosłownie jak milion dolarów prezentują się wloty powietrza na konsoli centralnej. Srebrne, obrotowe kratki robią wrażenie solidnych i zdecydowanie rozjaśniają deską rozdzielczą. Świetnie prezentują się też przyciski służące do obsługi nawiewów. Ich obsługa odbywa się w kierunku góra-dół, przy czym przy każdym naciśnięciu wyraźnie klikają.

Zobacz również: Test Mercedes-Benz A 200

W kabinie pasażerskiej testowego Mercedesa B 200 d wyraźnie czuć przestrzeń! To auto, którym bardzo wygodnie może podróżować czteroosobowa rodzina. Szczególnie że pojemność bagażnika w ustawieniu standardowym sięga 445 litrów. Poza tym to też samochód, na który nie powinien narzekać kierowca. Bo choć układ kierowniczy rzeczywiście nie jest najbardziej precyzyjny, z drugiej strony został wyśmienicie wyizolowany. Co to oznacza? Nie ma takiej możliwości, aby przeniósł z drogi jakąkolwiek nierówność i szarpnął kołem. To poprawia poziom bezpieczeństwa.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Hej Mercedes, jest mi trochę zimno…

Reklama

Niewątpliwą zaletą Mercedesa klasy B jest system MBUX. Auto reaguje na hasło „Hej Mercedes”. Fajnie że kierowca ma możliwość podyskutowania z pojazdem - system naprawdę jest w stanie wejść w dialog. Fajnie też że MBUX rozumie podstawowe polecenia i nie dość że je wykonuje, to jeszcze ma miły głos i nie brzmi nadmiernie elektronicznie. Wady? System czasami reaguje bez potrzeby. W końcu słyszy nie tylko polecenia, ale też wyłapuje słowo Mercedes pojawiające się np. w czasie rozmowy kierowcy z pasażerem.

Bardzo dużym plusem Mercedesa B 200 d jest silnik diesla. 2-litrowa jednostka napędowa dysponuje mocą na poziomie 200 koni mechanicznych. To wystarczająca wartość do dynamicznego przyspieszania w mieście i sprawnego wyprzedzania w trasie. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 8,3 sekundy. Poza tym nowoczesna jednostka jest… niezwykle oszczędna. Rodzinna B klasa ważąca przeszło półtorej tony podczas testu paliła w cyklu mieszanym tylko 5,7 litra oleju napędowego. Tak, wynik jest sporo wyższy od tego, który został wpisany w specyfikację. Z drugiej strony pozwala na pokonanie na 43-litrowym zbiorniku nawet 750 kilometrów!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Przekładnia 8G-DCT spisuje się naprawdę dobrze

Dobra jest też automatyczna skrzynia biegów 8G-DCT o ośmiu przełożeniach. Bardzo szybko reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu - prawie momentalnie redukuje bieg, dzięki czemu samochód rusza do przodu. Poza tym przekładnia naprawdę gładko zmienia poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście, a jej sterowanie raczej nie gubi się. Ma jednak tą samą wadę, co wszystkie inne dwusprzęgłówki. Podczas zwalniania dochodzi do momentu, w którym na siłę próbuje zapiąć bieg pierwszy. A to musi oznaczać nieprzyjemne dla pasażerów szarpnięcie.

Zobacz również: Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Testowy Mercedes B 200 d miał naprawdę dużo zalet. Co jednak z wadami? Pierwsza dotyczy jednostki napędowej. Diesel bez wątpienia potrafi jeździć na kropelce, a do tego w trasie pracuje naprawdę cicho. Niemcy mogliby jednak pomyśleć o jego „przyciszeniu” podczas dynamicznego ruszania z miejsca w mieście. Wtedy motor potrafi być naprawdę hałaśliwy. A to nie przystoi autom z gwiazdą na masce. Poza tym pewne uwagi mam w stosunku do zawieszenia. Układ zastosowany przez Niemców jest zdecydowanie zbyt miękki. Skutek? W sytuacji, w której auto jedzie w trasie, a na drodze pojawią się koleiny, nadwozie zaczyna się bujać.

Mercedes B 200 d - MBUX ma wiele funkcji, z których nigdy… nie skorzystacie!

Trzecie z wad? Przy pierwszym kontakcie z Mercedesem B 200 d kierowca może przeżyć… szok! Dwa ekrany, spora ilość przycisków i pokrętło wydają się kosmicznie skomplikowane. Co ważne, obsługa pojazdu wymaga przyzwyczajenia, ale dość szybko okazuje się w miarę prosta. Po kilku próbach dość łatwo opanować podstawowe funkcje pojazdu. Co z resztą opcji? Z Mercedesem klasy B - i też innymi autami tego pokroju - jest trochę jak ze smartfonami. Te są przeładowane funkcjami, z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Mercedes B 200 d to przestronny i dobrze wyglądający hatchback z wysoko zarysowanym dachem, który jest dynamiczny i oszczędny, a do tego wykonany z dobrej jakości materiałów. Wysoki poziom elektronizacji? To kwestia przyzwyczajenia. A w tej perspektywie i z mojego punktu widzenia największą wadą auta jest zbyt miękkie zawieszenie. Czy to ściana nie do przeskoczenia? Absolutnie nie. W końcu nie brakuje kierowców, którzy oczekują komfortu. A tego w klasie B jest zdecydowanie pod dostatkiem.

Zobacz również: Mercedes GLE 350de 4MATIC - hybryda plug-in z zasięgiem 100 km!

Mercedes B 200 d - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1950 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3400 - 4400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1400 - 3200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,4 litra
  • Długość: 4419 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1562 mm
  • Rozstaw osi: 2719 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1540 litrów
  • Cena: od 110 500 złotych

Mercedes B 200 d - cena i wyposażenie:

  • Cena: 169 111 złotych
  • linia AMG
  • sportowa kierownica wielofunkcyjna
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika
  • KEYLESS-GO
  • elektrycznie otwierana tylna klapa bagażnika - Easy-pack
  • DICTRONIC PLUS
  • PRE-SAFE
  • przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
  • system multimedialny MBUX z 10,25-calowym ekranem i nawigacją satelitarną
  • podgrzewane przednie fotele
  • oświetlenie ambientowe
  • reflektory w technologii LED, statyczne
  • 17-calowe obręcze kół z metali lekkich

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?