REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Sportowa odmiana Forda Fiesty ma bogate tradycje w historii motoryzacji. Nic zatem dziwnego, że także dziś w salonach sprzedaży można nabyć Fiestę w wersji Sport. Powinna być to najlepsza Fiesta Sport jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Czy jest? No właśnie…

Nadwozie

Fiesta Sport wygląda groźnie. Dynamiczna linia trzydrzwiowego nadwozia została podkreślona sporym tylnym spoilerem przedłużającym linię dachu. Żeby nikt nie miał wątpliwości, co do charakteru auta mały Ford został odznaczony dwoma białymi pasami ciągnącymi się przez całą długość auta. Całość ładnie dopełniają zderzaki z wyrazistymi przetłoczeniami.

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Ford Fiesta

Wnętrze

Wygląd zewnętrzny i nazwanie wersji wyrazistym słowem „sport”, potęgują apetyt osobnika zasiadającego za kierownicą opisywanej Fiesty.
Pierwsze wrażenie jest niezłe. Wygodne fotele ze skórzaną tapicerką przeszytą czerwoną nicią,  aluminiowe nakładki na pedały, przyciemnione tylne szyby. Rzeczywiście w Fieście Sport czuć sportowy sznyt. Niestety drugie wrażenie, które następuje po zerknięciu w cennik z wyposażeniem jest nieco gorsze. Wszystkie wspomniane sportowe akcenty wnętrza wymagają dopłaty. Od 300 zł za aluminiowe nakładki po 4000 zł za tapicerkę.  Sporo.
Ponadto w opisywanej odmianie brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, co biorąc pod uwagę auto o sportowych aspiracjach jest faux pas.
Pomijając powyższe uszczypliwości przedział pasażerski małego Forda jest wykończony solidnie, ale trzydrzwiowe nadwozie ogranicza jego funkcjonalność. Wiąże się to z utrudnionym dostępem do tylnej kanapy oraz stosunkowo ciężkimi i długimi drzwiami, które utrudniają wysiadanie i wsiadanie do Fiesty na ciasnych parkingach.  
Przedział bagażowy ma objętość 281 l, to jak na wielkość auta dobry wynik.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Napęd/układ jezdny

Fiseta Sport waży 970 kg i jest napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 152 Nm od 4050 obr./min.
Z danych producenta można łatwo wywnioskować, że jednostka napędowa „lubi” wyższe obroty. Zasadniczo tak, z zastrzeżeniem małego „ale”.  Silnik faktycznie staje się wyraźnie żwawszy, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4000 obr./min. Nie oznacza to jednak, że wtedy Fiesta Sport zmienia się w demona dynamiki. Według danych producenta opisywany Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Wystarczająco szybko do sprawnego poruszania się po mieście, ale do sportowych emocji z takim wynikiem jeszcze daleko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Jednostka napędowa bardzo dobrze radzi sobie z napędem Fiesty i na pewno jest godna polecenia dla osób, które chcę nabyć Fiestę pięciodrzwiową i wykorzystywać auto podczas wakacyjnych podróży. Wtedy zapas mocy i momentu obrotowego wystarczy do sprawnego wyprzedzania podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem. Niestety w przypadku wersji, która ma ambicje sportowe, dynamika jednostki napędowej nieco rozczarowuje.
A jest to tym bardziej irytujące, że Ford Fiesta dysponuje doskonałym układem kierowniczym i zawieszeniem, które wręcz zachęcają do pobudzenia wodzy fantazji podczas jazdy na ciasnych łukach.
Pozytywne wrażenie z prowadzenia auta potęguje także precyzyjnie trafiająca w poszczególne przełożenia dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni.
A to wszystko okraszone jest umiarkowanym spalaniem. W ruchu miejskim około 8,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Podsumowanie

Forda Fiestę 1.6 Sport można kupić za 55 650 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, reflektory do jazdy dziennej, komputer pokładowy, boczne poduszki powietrzne, szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, fotele o sportowej stylistyce, spojler. Brakuje radia, ale poza tym dostaniemy w cenie zakupu tyle ile możemy oczekiwać od dość dobrze wyposażonego auta segmentu B. Dodatkowym atutem będzie wystarczająca do sprawnego poruszania się autem jednostka napędowa, świetny układ kierowniczy i bardzo dobre zawieszenie. I w tym miejscu należałoby powiedzieć stop.
Widoczny na zdjęciach egzemplarz pomalowany w barwy nie pozostawiające wątpliwości miłośnikom sprintów spod świateł kto jest królem każdego odcinka i wyposażony we wszystkie dodające mu sportowego sznytu bajery kosztuje ok. 73 tys. zł. To o ok. 20 tys. zł więcej niż tak samo jeżdżący, przyzwoicie wyposażony Ford Fiesta bez maski pozoranta.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Dane techniczne:

Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

120 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

152 Nm/4050 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

281 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

395/172,2/148,1 cm

Rozstaw osi

248,9 cm

V-max

193 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,9 s.

Zużycie paliwa*

7,9/4,7/5,9 l/100km

Cena

Od  56 190 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, silnik.
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, bagażnik.
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, fotel
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA