| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Skoda Fabia nie jest autem, które powstało z myślą o poruszaniu serc motomaniaków. Mimo wszystko wersję Style z litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym naprawdę można polubić. Tylko czy tak naprawdę warto ją kupić?

Skody produkowane pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku nowego millenium miały raczej przeciętne stylizacje. Trzecia generacja Fabii postanowiła to jednak zmienić. Nadwozie ma kształt klina, a do tego zostało uzupełnione szeregiem ostrych linii. Tym samym Skoda - i nie boję się tego powiedzieć - prezentuje się naprawdę dobrze. Szczególnie w wersji Style, która na dole przedniego zderzaka ma fajny, zadziorny spojlerek. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Po liftingu auto zyskało wybrzuszony grill, który w pierwszym momencie nieco zaburza odbiór całości.

Skoda Fabia 1.0 MPi została wyposażona w efektownie wyglądające felgi aluminiowe. Czarne obręcze w połączeniu z niebieskim lakierem wyglądają jak milion dolarów! Felgi mają 16 cali i z ich wyborem wiąże się pewna niedogodność. Założone na nich opony mają dość nietypowy rozmiar 215/45 R16. W tym punkcie mam zatem użyteczną wskazówkę: przy nietypowym rozmiarze zakup np. zimówek lub kolejnego kompletu ogumienia letniego będzie z pewnością dość dużym wydatkiem.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Autor: Kuba Brzeziński

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - wygoda i czytelność!

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca zwraca uwagę na trzy rzeczy. Fotel jest zaskakująco wygodny. Poza tym zegary są czytelne, a komputer pokładowy pokazuje nie tylko wszystkie potrzebne informacje, ale i dużo więcej. Po trzecie strasznie… brzydki jest przycisk uruchamiania auta. Model został bowiem wyposażony w opcję bezkluczykowego dostępu (element pakietu Comfort dostępnego za 200 złotych w wersji Style). Po dłuższej jeździe Skodą Fabią 1.0 MPi refleksja jest jeszcze jedna. Choć kierownica jest świetnie wyprofilowana, a poziom jej wielofunkcyjności wysoki, koło mogłoby być nieco mniejsze.

Zobacz również: Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Co z jakością materiałów wykończeniowych? Tapicerki w Skodzie Fabii Style robią naprawdę solidne wrażenie. Siedzisko w jednym miejscu jest nawet wyłożone materiałem przypominającym alkantarę! Jeżeli chodzi o plastiki, te są stosunkowo twarde. Z drugiej strony nie okazują się nieprzyjemne w dotyku i co ważniejsze, zostały dobrze spasowane. W ten sposób wykończenie Skody Fabii robi wrażenie solidnego i wyróżnia się na tle takich rywali jak chociażby Renault Clio. Na plus kabinie pasażerskiej warto zapisać też pojemność bagażnika. 330 litrów to jeden z rekordów w segmencie B.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Autor: Kuba Brzeziński

Testowa Fabia nie otrzymała emocjonującej jednostki napędowej. Pod maską auta gościł bowiem litrowy benzyniak o mocy 75 koni mechanicznych. Według oficjalnej specyfikacji sprint do pierwszej setki zajmuje 14,7 sekundy. To potwornie długo! Podczas jazdy silnik mimo wszystko zaskakuje, bo przy prędkościach miejskich sprawia wrażenie dynamicznego. A to powinno wystarczyć spokojniejszym kierowcom lub osobom, które jeżdżą głównie w mieście. Poza tym motor ma jeszcze jedną zaletę. Potrafi jeździć na kropelce! Podczas testu na 45-litrowym zbiorniku udało mi się pokonać blisko 850 kilometrów. Dwie trzecie tego dystansu stanowiło miasto. A to oznacza, że średnio Skoda Fabia 1.0 MPi spaliła tylko 5,3 litra paliwa.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

PIT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Brzostowska

Konsultant podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »