Kategorie

Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Tomasz Korniejew
Przy okazji liftingu Passata zmieniono wygląd przedniego pasa i reflektorów.
Moto.wieszjak.pl
Najnowsza odsłona Volkswagena Passata to nic innego jak wersja poprzednia, poprawiona, w internetowej nomenklaturze można ją nazwać 2.0. Nie mamy zatem do czynienia z nową generacją modelu Passat, tylko poprzednią nieco zmodyfikowaną. Czy solidniejszy lifting wystarczy, by Passat nadal przyciągał do siebie klientów?

Volkswagen Passat to w Polsce pewien ewenement. Określany przez większość zainteresowanych tematem Polaków mianem wyjątkowo nudnego auta, wzbudza w dyskusjach emocje jakby był co najmniej najnowszą odsłoną FSO Poloneza. Obok tematu niby nudnego Passata mało kto „przechodzi” obojętnie. Jedni są zagorzałymi zwolennikami modelu i niczym kibice piłkarscy bronią honoru Passata na każdym możliwym polu, z kolei drudzy cisną w kierunku modelu gromy krytyki zarzucając mityczną nie awaryjność i zbyt wygórowane ceny nowych i używanych egzemplarzy.

Z tym większym zainteresowaniem przyglądaliśmy się najnowszej wersji Volkswagena Passata w wersji Variant, która trafiła do redakcyjnego testu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Nadwozie

Sylwetka Passata nie zmieniła się znacząco w porównaniu do wersji sprzed liftingu. Najbardziej zmodyfikowano przedni pas i reflektory, które mogą być teraz wyposażone w diody LED.
Zmiany objęły także tylne lampy, które są bardziej prostokątne. Widoczną na zdjęciach najbogatszą odmianę Passata Variant Highline wyróżniają ponadto chromowane relingi dachowe (w uboższych odmianach wyposażeniowych chromowane relingi są niedostępne, dostępne są czarne).
Nie zmieniły się wymiary zewnętrze, ale powiększanie sporego Passata nie miało w tym przypadku sensu.

Wnętrze/wyposażenie

Za kierownicą Passata siedzi się bardzo wygodnie, a szeroki zakres regulacji fotela i kolumny kierownicy ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście. Jakość materiałów i spasowania – jedne z najwyższych w klasie. Intuicyjność obsługi? Wzorowa. Czytelność wskaźników? Również. Ilość miejsca? Wystarczająca nawet dla wysokich kierowców, to samo dotyczy przestrzeni na tylnej kanapie.
Na słowa uznania zasługuje także wielkość bagażnika. Przestrzeń na bagaże w Passacie Variant jest jedną z największych w klasie – przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość aż 603 l i może zostać powiększony do 1731 l. Genialnym w swojej prostocie i praktyczności jest dostępny za dopłatą system elektrycznego otwierania klapy bagażnika, ale uruchamiany nogą. Wystarczy machnąć stopą pod zderzakiem i klapa zacznie się unosić.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz Passata to wersja wyposażeniowa Highline, czyli w nomenklaturze Volkswagena najbogatsza. W odróżnieniu od uboższych odmian Pasata bez dopłaty nabywca otrzyma m.in. częściowo wykończoną skórą tapicerkę foteli, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, podgrzewane przednie fotele i dysze spryskiwaczy, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Highline znalazły się m.in. progresywne wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Niestety reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej wymagają dopłaty 4890 zł.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach modelu pracował benzynowy silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l rozwijający moc maksymalną 160 KM w zakresie obrotów od 5000 do 6200 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 250 Nm od 1500 do 4200 obr./min.
Według danych producenta jednostka jest w stanie rozpędzić ważącego 1530 kg Passata od 0 do 100 km/h w 8,7 s. W praktyce silnik sprawdza się w Passacie doskonale.
Auto cechuje wysoka dynamika także podczas przyspieszania z wyższych prędkości (np. podczas wyprzedzania), wysoka kultura pracy jednostki napędowej i doskonałe wyciszenie.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Zużycie paliwa wspomnianego silnika w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Deklarowane przez producenta 9,6 l/100 km w ruchu miejskim z pewnością pozostanie gorącym życzeniem w przypadku kierowców ze sportową żyłką. Jeżdżąc Passatem dynamicznie bez problemu można osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km w ruchu miejskim. Realne spalanie dla przeciętnego kierowcy w realiach polskich miast to wynik na poziomie 10,5 l/100 km.

Z kolei poruszając się z przepisowymi prędkościami podczas jazdy w trasie wyniki spalania oscylują wokół 7-8 l/100 km.

W poliftingowej generacji Passata zmieniono ustawienie zawieszenia. Auto obecnie bardziej komfortowo tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni i nadal przewidywalnie, i pewnie zachowuje się podczas jazdy po ciasnych łukach.

Przyzwyczajenia wymaga wspomaganie układu kierowniczego. Działa niezwykle lekko, co wymaga od kierowcy nauczenia się wyczuwania prowadzenia pojazdu.

Zobacz też: Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Zmiana w wyglądzie Passata uczyniła model świeższym. Nie wiemy czy ładniejszym, nowa odsłona Passata wygląda nico inaczej, zatem dla potencjalnych nabywców młodziej. Auto podobnie do poprzedników jest wykonane z dokładnością i dbałością o jakość detali we wnętrzu. Jest to auto, szybkie, dynamiczne i niezwykle komfortowe. Oferuje ogrom przestrzeni wewnątrz i dużo miejsca na bagaże. Generalnie – jak zwykle w przypadku Passata – trudno na cokolwiek narzekać. I okazuje się, że w tym przypadku nie można zbytnio ponarzekać na cenę. Bo Volkswagen Passat Variant z silnikiem 1.8 TSI i manualną przekładnią w podstawowej odmianie kosztuje 99 590 zł, w najbogatszej 114 090 zł, czyli porównywalnie do konkurentów z tej samej klasy i z podobnymi silnikami.

Dane techniczne:

Silnik:                                                                                  turbo, R4, 1798 ccm

Moc:                                                                                   160 KM przy 5000 obr./min

Moment obrotowy:                                                     250 Nm przy 1500-4200 obr./min

Wymiary (długość/szerokość/wysokość):           477,1 x 182 x 151,6 cm

Rozstaw osi:                                                                      271,2 cm

Masa                                                                                1530 kg

Poj. bagażnika                                                                   603 l

Przysp. 0-100 km/h                                                            8,7 s

Spalanie (miasto/trasa/średnie)                                            9,6/5,3/6,9 l/100 km

V maks.                                                                             218 km/h

Cena:                                                                               114 090 zł

W tylnej części nadwozia Passat'a zmiany objęły głównie lampy.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Passata zostało zestrojone komfortowo, układ kierowniczy działa zbyt lekko.
Moto.wieszjak.pl
Podczas jazdy Passatem, we wnętrzu jest cicho. Auto dobrze sprawdza się w trasie.
Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Passat'a jest najbardziej zbliżona do wersji sprzed liftingu.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów w nowym Passacie jest czytelna i wykonana z materiałów wysokiej jakości.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Passat'a jest bardzo komfortowy.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Passat'a miejsca jest pod dostatkiem.
Moto.wieszjak.pl
Silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM to świetne źródło napędu dla nowego Volkswagena Passata. Charakteryzuje go wysoka dynamika i niskie spalanie.
Moto.wieszjak.pl
Pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika Volkswagena Passata.
Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    25 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy?

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy? Jak najbardziej. Niestety tylko w przypadku, w którym kandydat... nie zda egzaminu.

    Kurs reedukacyjny: co to jest?

    Kurs reedukacyjny: co to jest i w jakich przypadkach jest konieczny? Dziś opowiemy o szkoleniach organizowanych przez WORD-y.

    Ile kosztuje licencja taxi?

    Ile kosztuje licencja taxi? Kierowca musi spełnić parę wymogów formalnych. Na jaki wydatek musi się przygotować? Kilkaset złotych.

    Jak zostać kierowcą Ubera? To w pewnym sensie proste...

    Jak zostać kierowcą Ubera? Choć wymogi nie są zaporowe, jest kilka punktów, które musi wypełnić kandydat. Zaraz opowiemy o procesie autoryzacji.

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Pomimo brexitu Nissan nie zdecydował się na przeniesienie produkcji z Wysp Brytyjskich.

    Zgoda na nadanie numeru VIN. Kiedy jest wydawana?

    Zgoda na nadanie numeru VIN jest wydawana przez wydział komunikacji w określonych przypadkach. Jakich? O tym opowiemy za chwilę.

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.