Citroen C5 to jeden z tych samochodów, po których zaparkowaniu właściciel obejrzy się kilkakrotnie, żeby kontemplować linię nadwozia z różnej perspektywy. Jest to jeden z najładniejszych, a dla wielu na pewno najładniejszy samochód w swojej klasie.
Wygląda na to, że projektanci byli dość mocno zirytowani komentarzami odnoszącymi się do wyglądu poprzedniej wersji Citroena C5 i mocno się postarali, żeby kolejna generacja modelu ujęła stylem nawet najwrażliwszych estetów.
Nadwozie
Nadwozie C5 Tourer sprawia wrażenie poręcznego, tymczasem auto ma aż 482,9 cm długości, 186 cm szerokości i 149,1 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 281,5 cm. W rezultacie, żeby zaparkować C5 potrzeba dość szerokiego i długiego miejsca parkingowego.
Warto też pamiętać o tym (jeżeli mamy zamiar otworzyć bagażnik), żeby nad krawędzią dachu pozostawić sporo przestrzeni. Wysoko unoszona pokrywa bagażnika ułatwia pakowanie, ale łatwo nią zaczepić o garażowy sufit.
reklama
reklama
Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5
Wnętrze/wyposażenie
Nietuzinkowa tablica przyrządów z masywną konsolą centralną naszpikowaną przełącznikami, z dużymi wyświetlaczami i nieruchomym panelem z mnóstwem przełączników umieszczonym w środkowej części koła kierownicy sprawia wrażenie awangardowej.
Jednak w istocie rozmieszczenie przycisków i wskaźników jest typowe dla większości samochodów. Może poza guzikami do włączania sygnału dźwiękowego (klakson uruchamia się wciskając jeden z dwóch przycisków umieszczonych na panelu w kole kierownicy), którego sprawne (czytaj szybkie) włączanie wymaga wprawy i przyzwyczajenia.
Przedział pasażerski Citroena C5 jest wystarczająco przestronny, by wygodnie zawieźć na wakacje czteroosobową rodzinę. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne, zapewniają wysoki komfort podróżowania nawet na długich trasach. Widoczna na zdjęciach jasna skórzana tapicerka wymaga dopłaty 4400 zł.
Mimo to na wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach odmiany Exclusive nie można narzekać. Bez dopłaty nabywcy C5 Exclusive dostaną m.in. biksenonowe reflektory skrętne, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, poduszki kurtynowe, aluminiowe obręcze kół, radioodtwarzacz, elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja oraz zawieszenie hydrauliczne Hydractive III Plus z regulacją wysokości oraz trybem Sport.
Bagażnik C5 Tourer ma objętość 505 l
Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego