REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Wybór optymalnej konfiguracji nie jest łatwy ze względu na mnogość opcji.
Wybór optymalnej konfiguracji nie jest łatwy ze względu na mnogość opcji.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub dwie osie, ze zautomatyzowaną lub manualną przekładnią, a w ofercie jednostek napędowych znalazło się aż sześć silników. Co więcej do wyboru są trzy odmiany wyposażenia.

Wersje nadwoziowe

Nowy Volkswagen Passat podobnie do poprzednika dostępny jest jako sedan lub kombi, przy czym odmiana pięciodrzwiowa jest droższa o około 4 tys. zł. Z przyczyn praktycznych nam do gustu bardziej przypadła odmiana Variant, czyli kombi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych Passata znalazły się trzy silniki benzynowe z serii TSI oraz trzy jednostki wysokoprężne TDI.

Silniki benzynowe:

1.4 TSI/122 KM – Podstawowe źródło napędu dla Passata radzi sobie z tym sporym autem całkiem nieźle. Według danych producenta 122-konny Passat sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s*, a w ruchu miejskim spala 8,1 l/100 km*.                
Mając w perspektywie wykorzystywanie w pełni możliwości przewozowych nadwozia kombi nie polecamy tej jednostki do wersji Variant.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

REKLAMA

1.8 TSI/160 KM – Silnik droższy o około 5 tys. zł w stosunku do jednostki 1.4 TSI. Według danych producenta 160-konny Passat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a w ruchu miejskim spala 9,6 l/100 km. Biorąc pod uwagę cenę i osiągi jakie oferuje ta jednostka jest to najbardziej optymalny wybór dla każdej wersji Passata, dla kierowców pokonujących standardowe roczne przebiegi kilometrów.

2.0 TSI/210 KM – Jest droższy o ok. 12 tys. zł od silnika 160-konnego. Co więcej dostępny jest od poziomu wyposażenia Comfortline, co powoduje, że na jego zakup trzeba wydać minimum 112 tys. zł. 210-konna jednostka napędowa to propozycja dla wymagających kierowców, szczególnie ceniących osiągi. Według danych producenta silnik 2.0 TSI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 10 l/100 km.

Silniki Diesla:

1.6 TDI/105 KM – najsłabszy silnik w gamie jest jednocześnie najoszczędniejszy. Jest to propozycja dla kierowców, dla których przede wszystkim liczy się niskie zużycie paliwa. Według danych producenta 105-konny TDI spala 5,2 l/100 km w ruchu miejskim. Nie może się za to wylegitymować dobrą dynamiką - jak podaje producent przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s. Na zakup podstawowego diesla trzeba przeznaczyć o około 11 tys. zł więcej niż na zakup podstawowego silnika benzynowego.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

2.0 TDI/140 KM – Jest droższy o około 6 tys. zł od najsłabszego diesla. Według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h tej odmiany Passata trwa 9,8 s, a zżycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 5,6 l/100 km.

2.0 TDI/170 KM – najmocniejszy diesel zapewnia Passatowi niezłą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Według danych producenta 170-konny TDI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 8,6 s, i spala w ruchu miejskim 5,4 l/100 km. Minusem jest wysoka cena. Silnik  jest droższy od 140-konnego diesla o około 6 tys. zł, ale dostępny jest od wyższego poziomu wyposażenia, co sprawia że na jego zakup musimy wydać minimum 114 tys. zł.

Napęd

Nabywcy mogą kupić Passata z napędem na obie osie (4motion), ale jedynie w połączeniu z silnikami TDI o mocach 140 i 170 KM. Zakup auta 4x4 w polskich warunkach klimatycznych ma sens, zwłaszcza dla kierowców mieszkających w górach.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Wersje wyposażeniowe

REKLAMA

Trendline – W podstawowej odmianie wyposażeniowej znajdziemy m.in. ABS z ASR i ESP, dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej oraz szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Comfortline – jest droższa od Trendline o ok. 5000 zł i zawiera dodatkowo m.in. fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, kierownicę obszytą skórą, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, sygnalizator zmęczenia kierowcy, czujnik deszczu, lusterko wsteczne automatycznie przyciemniane szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Highline – Jest droższa o 10 tys. zł od Trendline i zawiera dodatkowo m.in. częściowo skórzaną tapicerkę, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, siedemnastocalowe obręcze z lekkich stopów, czujnik ciśnienia w ogumieniu, przednie siedzenia podgrzewane, podgrzewane dysze spryskiwaczy.

Nasz wybór: Passat Variant z silnikiem 1.8 TSI w wersji Comfort z doposażeniem według potrzeb. W miarę możliwości finansowych ze zautomatyzowaną przekładnią DSG (dodatkowy koszt ok. 10 tys. zł).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA