Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Kalinowski Marcin
Opel Insignia Sport 4x4 ma pod maską 220-konny dwulitrowy silnik turbodoładowany.
Opel Insignia Sport 4x4 ma pod maską 220-konny dwulitrowy silnik turbodoładowany.
moto.wieszjak.pl
Benzynowe turbodoładowane ponad 200-konne sedany nie cieszą się wielkim wzięciem, głównie ze względu na koszty benzyny. Niektórzy kierowcy jednak mogą sobie pozwolić na tankowanie drogiej obecnie "bezołowiowej". Czy 220-konny Opel Insignia z napędem na cztery koła to dla nich dobry wybór?

Większość osób kupujących Opla Insignię decyduje się na dwulitrowego diesla o mocy 160 KM. Nie jest to jednak jedyny wybór, Insignia dostępna jest też z silnikami benzynowymi. Pomijając ponad 300-konną wersję OPC, dwa najmocniejsze z nich to 2,8 V6 (260 KM) i 2,0 Turbo (220 KM). Do redakcyjnego testu trafiła ta druga, 220-konna wersja z napędem na cztery koła w wersji Sport. Według producenta auto przyspiesza do setki w 7,6 sekundy, zapowiada się więc dość szybka przejażdżka.

Nadwozie

Na początek wrażenia wizualne. Z zewnątrz niewiele zdradza, że mamy do czynienia z jedną z najszybszych Insignii dostępnych w ofercie (szybsze są tylko wersje z silnikiem V6, w tym wspomniane OPC). Dodatkowy pakiet Sport 19 zawiera 19-calowe aluminiowe felgi, a także drobne zmiany w przednich i tylnych zderzakach oraz mały spojler na tylnej klapie. Na tylnej klapie znajdziemy też dwa drobiazgi: znaczek X oznaczający napęd na cztery koła oraz Turbo oznaczający... no wiecie co. Na pierwszy rzut oka trudno zatem odróżnić ten samochód od innych Insignii. Zmiany są dyskretne i bardzo, ale to bardzo stonowane. Jest to auto przeznaczone dla ludzi, którzy nie lubią chwalić się, co mają pod maską.

Wnętrze

W środku widocznych zmian jest już więcej. Po otwarciu drzwi od razu rzucają się w oczy fantastyczne sportowe fotele kubełkowe z elektryczną regulacją. Wysoki zagłówek, lekko zaokrąglony kształt, dobre trzymanie boczne... za to warto dopłacić. Kolejna niezwykle efektowna rzecz to czarna podsufitka.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Insignia

Zamontowano też aluminiowe nakładki na pedały, sportową kierownicę z perforowaną skórą (choć srebrne plastikowe nakłądki na jej spodzie budzą raczej mieszane uczucia) i przyciemniane tylne szyby. No i na koniec cena tych wszystkich przyjemności: pakiet Sport 19 kosztuje 4450 złotych, co przy zawartości i cenie Insignii wydaje się wręcz "pół darmo". Jeśli zależy nam na nieco większych felgach możemy zdecydować się na pakiet Sport 20, który kosztuje o tysiąc złotych więcej, a zawiera obręcze 20-calowe. Cena pakietu Sport 19 zawiera w sobie koszt felg (19-calowe kosztują 2200 złotych), więc za dodatkowe 2250 złotych otrzymujemy naprawdę solidny pakiet stylizacyjny. Tak samo jest w przypadku pakietu Sport 20.

Silnik

Nie samymi wizualiami jednak człowiek żyje. Pod maską znajduje się silnik o mocy 220 koni mechanicznych i momencie obrotowym 350 Nm. To dwulitrowa, czterocylindrowa rzędowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Producent obiecuje przyspieszenie do setki w 7,6 sekundy i 242 km/h predkości maksymalnej. A jak jest w praktyce?

W praktyce niestety przyspieszenia nie czuć zbyt mocno. Samochód jest jakby ociężały i choć daleko mu do miana wolnego, to jednak jest to raczej "krążownik szos" do pokonywania długich tras, niż zwinne auto do weekendowego "powściekania się" na pobliskim torze wyścigowym. Prędkości w Insignii raczej nie czuć, prawdopodobnie winę ponoszą za to zestopniowanie skrzyni biegów (dość długie przełożenia) i waga samochodu wynosząca 1503 kilogramy.

Niby mieści się to w "średniej klasowej", jednak masę auta czuć na każdym kroku i w efekcie kilogramy wyposażenia zjadają trochę ostatecznej szybkości Insignii. Być może jest to wina zbyt wysokich oczekiwań wobec limuzyny klasy średniej, ja jednak przyspieszeniem auta byłem trochę rozczarowany.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Kolejna sprawa to zużycie paliwa. 220-konna Insignia to auto, które benzyny zużywa dość dużo. Według producenta średnie spalanie w mieście to 12,7 litra na 100 kilometrów, jednak osiągnięcie takiego stanu wymaga naprawdę delikatnego obchodzenia się z gazem i stosowania ecodrivingowych sztuczek. Tymczasem posiadając takie auto ostatnia rzecz jaką chciałby kierowca to powolna jazda. Ostatecznie na wyświetlaczu komputera dość łatwo zobaczyć nawet 16 litrów na 100 kilometrów (!), wystarczy stanąć w korku i kilka razy przyspieszyć mocniej spod świateł podczas powrotu do domu po pracy.

Poza miastem jest nieco lepiej. Choć producent wskazuje 8,9 litra na sto kilometrów, to jednak bardziej realistyczny jest wynik nawet o litr wyższy. Cóż, wszystko zależy od tego, jak obchodzimy się z pedałem gazu, 220-konna Insignia jest jednak wyjątkowo łapczywa na paliwo. Biorąc pod uwagę osiągi auta, typ silnika i wagę są to dość realistyczne wyniki, kupując Insignię z turbodoładowaną dwulitrówką trzeba się jednak po prostu takiego zużycia spodziewać - to nie turbodiesel.


Zawieszenie

Gdybym miał wyliczyć, co inżynierom Opla udało się w Insignii, to zacząłbym od zawieszenia z układem napędu na cztery koła. Co prawda nie jest to napęd stały, a o przeznaczeniu nawet do 50 procent mocy na tylną oś decyduje komputer sterujący środkowym dyferencjałem Haldex.

Trzeba jednak przyznać, że Insignia w każdych warunkach drogowych zachowuje się niezwykle poprawnie. Na zakrętach auto jest jak przyklejone do drogi, nawet gwałtowna zmiana środka ciężkości nie wytraca go z równowagi. Próbowałem kilka razy: gwałtownie w środku zakrętu zahamować (co w mniej "opanowanym" aucie skończyłoby się nadsterownym poślizgiem) lub przyspieszyć i nigdy Insignia nie sprawiła żadnej nieprzyjemnej niespodzianki. W warunkach bardziej ekstremalnych czuć jednak wyraźną podsterowność, trzeba się jednak nieco bardziej namęczyć aby do niej doprowadzić. Auto jest jednak przewidywalne, wygodne i bardzo łatwo wybacza błędy kierowcy.

Podsumowanie

Dwulitrowa 220-konna Insignia to auto przede wszystkim przeznaczone na długie trasy. Na plus należy zaliczyć świetne pakiety stylizacyjne (zwłaszcza warte grzechu są sportowe fotele) i bardzo dobre zawieszenie. Minusem jest duży apetyt na paliwo i ogólną ociężałość auta przy przyspieszaniu. Biorąc jednak pod uwagę cenę, trudno jest nie uznać 220-konnego silnika za najlepszy pod kątem stosunku jakości do ceny.

Opel Insignia z silnikiem 2,0 Turbo Ecotec 220 KM kosztuje od 116 tysięcy złotych. Za auto z napędem na cztery koła trzeba zapłacić od 129 tysięcy złotych. Tymczasem za niewiele już szybszą wersję 2,8 V6 260 KM (6,9 sekundy do setki zamiast 7,6) musimy zapłacić od 162 500 złotych.

Dane techniczne Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4:

Długość: 4830 mm

Szerokość: 1856 mm

Wysokość: 1498 mm

Rozstaw osi: 2737 mm

Masa: 1503 kg

Pojemność bagażnika: 520 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1465 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni

Typ silnika: turbo benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1998 ccm

Moc silnika: 220 KM/5300 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/2000-4000 min

Prędkość maksymalna: 242 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 sekund

Zużycie paliwa: 12,7/6,7/8,9 (miasto/trasa/średnia - według danych producenta)

Fotele w Insignii Sport wykonała firma Recaro
moto.wieszjak.pl
Najważniejszym elementem pakietu Sport 19 są kubełkowe fotele kierowcy i pasażera.
moto.wieszjak.pl
Z tyłu znajduje się normalna kanapa, jednak miejsca na głowę i nogi jest raczej niewiele.
moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sport 4x4 to dość szybkie auto, choć o raczej autostradowej aparycji.
moto.wieszjak.pl
Ten egzemplarz Opla Insignii Sport 4x4 jest wyposażony w pakiet Sport 19, na który składają się m.in. 19-calowe aluminiowe felgi.
moto.wieszjak.pl
Z tyłu samochodu dodatkowym elementem jest mały spoiler na tylną klapę.
moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sport 4x4 został wyposażony w lampy ksenonowe z systemem doświetlania zakrętów.
moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sport 4x4 wygląda dość dyskretnie jak na najbardziej usportowioną wersję Insignii oprócz modelu OPC.
moto.wieszjak.pl
Wnętrze Insignii nie różni się zbytnio od innych wersji.
moto.wieszjak.pl
Proste zegary, czytelny układ wskaźników. Konkurencja w tej klasie jednak ma już kolorowe wyświetlacze.
moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest wręcz przeładowana przyciskami, jednak obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna.
moto.wieszjak.pl
Silnik 220-konnej Insignii wytwarza 220 koni mechanicznych mocy, jego wadą jest jednak wysokie zużycie paliwa
moto.wieszjak.pl
Zaletą wersji hatchback Insignii jest duży otwór bagażnika i wysoko unoszona klapa
moto.wieszjak.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    20 paź 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Homologacja LPG: zmiany to problem dla 2,5 mln osób
    Homologacja LPG ulegnie zmianom od 1 stycznia 2022 roku. Nowe przepisy będą oznaczać problem dla 2,5 miliona kierowców.
    Volkswagen ID.3 stał się sukcesem w Europie!
    Volkswagen ID.3 jest chętnie wybierany przez Europejczyków. To raz. Dwa przyciągają do marki przede wszystkim nowych klientów.
    Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
    Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT, czyli francuski sposób na obecną wersję eko-mobilności. I słowo eko w tym przypadku nie wyklucza... osiągów!
    Poziom oleju: na zimnym czy ciepłym silniku?
    Poziom oleju: na zimnym czy ciepłym silniku? Odpowiedź może być jedna. Pomiar poziomu środka smarnego można wykonywać...
    Jaki powinien być poziom oleju na bagnecie?
    Jaki powinien być poziom oleju na bagnecie? To jedna kwestia. Drugą jest to, jak sprawdzić poziom oleju na bagnecie.
    Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?
    Zmiana opon na zimowe? Aż 83,5 proc. polskich kierowców zmienia opony sezonowo. Tylko co czwarty wie, kiedy powinno się to robić.
    Inteligentna fabryka Nissana: zobacz jak wygląda!
    Inteligentna fabryka Nissana, czyli Japończycy zaprezentowali linię produkcyjną w Tochigi wypełniającą założenia inicjatywy Nissan Intelligent Factory.
    Opony zimowe: co Polacy o nich wiedzą? Niestety... za mało!
    Opony zimowe stają się must have w Polsce. I choć kierowcy chętnie je stosują, nadal powinni nieco więcej wiedzieć na ich temat.
    Mandat za jazdę na zderzaku. Jak policja sprawdzi kierowców?
    Mandat za jazdę na zderzaku wynosi 500 zł. W tym punkcie powstaje jednak ważne pytanie. Jak policja chce sprawdzać kierowców? Ma swoje sposoby.
    Ubezpieczenie samochodu, czyli jesień bez poślizgu
    Ubezpieczenie samochodu ma szereg zadań. Chroni kierowcę przed skutkami odpowiedzialności i zdarzenia, ale też chroni jego mienie.
    Nowa Astra w Polsce. Widzieliśmy generację L na żywo.
    Nowa Astra przyjechała do Polski. To na razie tylko model pokazowy, ale przy okazji jego prezentacji zdobyliśmy szereg informacji o generacji L.
    Ferrari Roma i... opony Bridgestone. Utrzymają 620 koni!
    Ferrari Roma otrzymała opony stworzone przez Bridgestone. Model powstał z myślą o tylnonapędowym coupe napędzanym 620-konnym V8.
    Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
    Test: Audi Q4 e-tron jest przestronny jak Q7, stylowy jak Q5 i komfortowy jak A6 Allroad. A do tego nie emituje w czasie jazdy żadnych spalin.
    Jak sprawdzić poziom oleju w silniku? 12 proc. kierowców nie wie
    Jak sprawdzić poziom oleju w silniku? To pierwsze z ważnych pytań. Bo drugie dotyczy regularności kontroli. Co kierowcy wiedzą na ten temat?
    Zatrzymanie przed znakiem STOPu
    Zatrzymanie przed znakiem STOPu: czy jest obowiązkowe? Oczywiście. A zignorowanie tego wymogu oznacza wysoki mandat.
    Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu
    Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu, czyli dziś porozmawiamy o tym jak bezpiecznie zmienić pas ruchu i nie narazić się na kolizję.
    Volkswagen... sadzi lasy! Nie, to nie żart, a nowa akcja marki
    Volkswagen uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Marka posadzi w sumie ponad 8 ha lasów.
    Czy na drodze jednokierunkowej trzeba włączać kierunkowskaz?
    Czy na drodze jednokierunkowej trzeba włączać kierunkowskaz? Pytanie wydaje się mocno podchwytliwe. Jak zatem brzmi odpowiedź?
    Omijanie a kierunkowskaz. Co musisz wiedzieć?
    Omijanie a kierunkowskaz, czyli dziś zastanowimy się nad tym kiery manewr warto sygnalizować, a kiedy nie jest to konieczne.
    Jak hamować przed skrzyżowaniem?
    Jak hamować przed skrzyżowaniem? To niezwykle ważne. Zbyt późne wciśnięcie sprzęgła sprawi, że samochód może zgasnąć.
    Jak puszczać sprzęgło żeby nie szarpało?
    Jak puszczać sprzęgło żeby nie szarpało? To pytanie, które zadać mogą nie tylko młodzi kierowcy, ale także ci z kilkuletnim stażem.
    Produkcja Astry w Gliwicach. Powstał półmilionowy Opel
    Produkcja Astry w Gliwicach trwa. To półmilionowy model tej generacji i jedno z nieco ponad 2 750 000 samochodów wyprodukowanych na Śląsku.
    Polskę czeka brak paliwa jak w Wielkiej Brytanii?
    Polskę czeka brak paliwa jak w Wielkiej Brytanii? A może kierowcy "jedynie" muszą się pogodzić z myślą, że paliwo będzie kosztować grubo powyżej 6 zł?
    Tani kredyt na samochód? Płać mniej przez ecodriving
    Tani kredyt na samochód? Kluczem do sukcesu jest oferta, ale i... dodatkowe oszczędności. Ecodriving sprawia, że auto staje się eko i kosztuje mniej.
    Co robić w razie wypadku z obcokrajowcem?
    Co robić w razie wypadku z obcokrajowcem? Specjaliści UFG podpowiadają jak postępować w sytuacji, w której sprawca pochodzi spoza Polski.