Kategorie

Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Tomasz Korniejew
Opel Insignia Sports Tourer, czyli wersja kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sports Tourer, czyli wersja kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sports Tourer z silnikiem 2.0 CDTI w wersji EcoFlex to kolejny przedstawiciel modnego ostatnio gatunku samochodów proekologicznych. Ale w tym przypadku nie oznacza to, że jej użytkowanie wymaga kompromisów, które są w stanie zaakceptować jedynie najaktywniejsi działacze Green Peace.

Na łamach Moto.wieszjak.pl publikowaliśmy już recenzję Opla Insigni 2.0 CDTI, ale w wersji nadwoziowej Sedan (przeczytaj test Insigni 2.0 CDTI sedan) . Tym razem mieliśmy okazję pojeździć Insignią z tym samym silnikiem, ale z nadwoziem Sports Tourer czyli kombi.

Nadwozie

Egzemplarz Insigni, który trafił do naszej redakcji wyglądał bardzo atrakcyjnie. Dynamiczny wygląd Opla w wersji Sports Tourer został podkreślony białym kolorem karoserii i dopełniony osiemnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich.

Reklama

W efekcie Insignia kombi nie straciła sportowego sznytu, którym emanuje sedan, co więcej projektanci zadbali o to, żeby auto mimo atrakcyjnego wyglądu nie straciło na użyteczności, jaką oferuje nadwozie kombi. Przykład – tylne lampy. W większości współcześnie produkowanych samochodów z nadwoziem kombi, tylne lampy umieszczone są na słupkach w taki sposób, by podczas jazdy z podniesioną pokrywą bagażnika, np. w przypadku przewożenia długich przedmiotów, światła były widoczne. W Insigni tylne lampy umieszczone są na pokrywie bagażnika.

Nie oznacza to jednak, że autem nie można poruszać się z uniesioną do góry tylną klapą. Producent umieścił mniej więcej na wysokości błotników dodatkowe lampy, które są widoczne dopiero po uniesieniu do góry pokrywy bagażnika i zastępują te które „wędrują” do góry wraz z piątymi drzwiami (patrz galeria zdjęć).

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Insignia

Wnętrze/wyposażenie

W widocznym na zdjęciach egzemplarzu indywidualności i szlachetności dodawała wnętrzu opcjonalna tapicerka Indian Summer z jasnobrązowej skóry dostępna z elementami ozdobnymi wnętrza z tworzywa imitującego drewno fortepianowe, podgrzewanymi i elektrycznie regulowanymi, sportowymi fotelami przednimi (koszt całego pakietu 15 000 zł). Wnętrze Insigni Sports Tourer dodatkowo zostało wyposażone w elementy ozdobne OPC (koszt 400 zł) obejmujące m.in. skórzaną, spłaszczoną na dole kierownicę oraz aluminiowe nakładki na pedały.
Tablicę przyrządów Insigni zaprojektowano z finezją, a co najważniejsze gąszcz przycisków umieszczonych na konsoli centralnej nie wprowadza zamieszania, obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa opcjonalnego systemu nawigacji (prezentowana wersja została wyposażona w pakiet Infinity Navi za 6200 zł).

Słowa uznania należą się fotelom, odpowiednio wyprofilowane zapewniają wygodną podróż nawet na bardzo dalekich trasach.

Bagażnik Insignii ma objętość 540 l, a przestrzeń bagażową można maksymalnie powiększyć do 1530 l. Wyposażenie standardowe prezentowanej wersji Cosmo jest dość bogate. Obejmuje m.in. elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, światła do jazdy dziennej, dwustrefową klimatyzację, czy komputer pokładowy. Ale z drugiej strony nadal trudno nam zrozumieć dlaczego w dzisiejszych czasach w najdroższej wersji wyposażeniowej Insigni producent życzy sobie dopłaty do reflektorów bi-ksenonowych aż 5200 zł. Tym bardziej, że za ok. 20 tys. zł można już kupić na rynku wtórnym auto używane wyposażone w reflektory ksenonowe… Co więcej, obecnie dostępna jest w sprzedaży już kolejna generacja reflektorów całkowicie wykorzystująca technologię LED wyprzedzająca technologię ksenonową, więc żądanie dopłaty wysokich kwot za reflektory nawet Bi-ksenonowe w aucie, którego cena przekracza 100 tys. zł jest trochę niepoważne.

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznej na zdjęciach Insignii Sports Tourer trafił wysokoprężny silnik o pojemności 2 l i mocy 160 KM. Opisywana Insignia należy do rodziny EcoFlex, czyli – w uproszczeniu - serii przygotowanej pod kątem oszczędności paliwa. W efekcie ma zmienione (wydłużone) przełożenia skrzyni biegów. Ma to wpływ na dynamikę auta, w dolnych zakresach obrotów samochód przypomina trochę leniwego osiołka. Dynamika auta poprawia się po przekroczeniu ok. 2000 obr./min., a wyraźne ożywienie jednostki napędowej czuć po wciśnięciu przycisku Sport na konsoli centralnej. Według danych producenta Insignia Sports Tourer rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. co jest wynikiem wystarczającym do sprawnej jazdy.  Najmocniejszą stroną auta jest niskie zużycie paliwa. W ruchu miejskim ważąca 1610 kg Insignia zużywała średnio ok. 8 l oleju napędowego na 100 km, co jest wynikiem bardzo dobrym.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

Insignia to auto komfortowe i precyzyjne w prowadzeniu. Opel bez nerwowości pokonuje nierówności poprzeczne, a to głównie za sprawą sporego rozstawu osi (273,7 cm). Podczas jazdy we wnętrzu jest cicho, a odgłos pracy jednostki napędowej staje się intensywnie słyszalny jedynie podczas używania wysokich obrotów.

Podsumowanie

Opisywana wersja Insigni Sports Tourer 2.0 CDTI Ecoflex w wersji wyposażeniowej Cosmo kosztuje 118 200 zł. Podstawowa odmiana Sports Tourer’a kosztuje 86 900 zł. Biorąc pod uwagę spore gabaryty samochodu, wysoki komfort jazdy, oszczędną jednostkę napędową i atrakcyjny wygląd auta cena wydaje się rozsądna, a Opel  Insignia Sports Tourer to ciekawa propozycja dla osób szukających pojemnego kombi dla rodziny.

Zobacz też: Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4908 mm

Szerokość: 1856 mm

Wysokość: 1520 mm

Rozstaw osi: 2737 mm

Masa: 1610  kg
Pojemność bagażnika: 540 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1530 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1956 ccm

Moc silnika: 160 KM/4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/1750 obr/min

Prędkość maksymalna: 215 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 sekund

Zużycie paliwa w litrach: 7/4,4/5,3 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Opel Insignia Sports Tourer ma spory rozstaw osi, co podnosi komfort jazdy po nierównościach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dodatkowe lampy na słupkach umożliwiają jazdę Insignią z otwartą pokrywą bagażnika. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie, miejsca jest sporo. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Tapicerka skórzana Indian Summer wraz ze sportowymi fotelami z elektryczną regulacją kosztuje 15 000 zł. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Wstawki z tworzywa imitującego drewno fortepianowe to element pakietu dołączanego do skórzanej tapicerki. Schowek przed pasażerem jest pojemny. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
W tym miejscu umieszczono przyciski sterowania systemem nawigacji. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Kolorowy wyświetlacz to element systemu nawigacji satelitarnej. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Sportowego sznytu ładnej tablicy przyrządów nadaje pakiet OPC obejmujący m.in. alumniowe nakłdaki na pedały oraz sportową kierownicę. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Swiatła do jazdy dziennej są elementem standardowym wyposażenia widocznej na zdjęciach wersji Cosmo. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Widoczność do tyłu ogranicza niewielka tylna szyba, warto zainwestować w czujniki parkowania. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji Sports Tourer nie stracił sportowego sznytu, którym emanują pozostałe wersje nadwoziowe Insigni. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.