REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris – przestronny i cichy

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Auris znajduje się w ofercie producenta od ponad trzech lat, a w 2010 roku przeszedł facelifting. Czy zmiany wprowadzone w tym modelu wyszły Aurisowi na dobre?

Auris po face liftingu różni się od modelu oferowanego od 2007 roku reflektorami, które teraz upodabniają go do modelu Verso i Avensis. Zmieniono także wygląd zderzaków, i tylnych lamp. Do wykończenia wnętrza użyto lepszych jakościowo materiałów.

REKLAMA

Nadwozie

Toyota Auris nie została stworzona aby wyznaczać nowe trendy w dziedzinie wzornictwa. Karoseria auta sprawia wrażenie nieco napompowanej, ale dzięki temu wewnątrz znajdziemy miejsce potrzebne do wygodnego przemieszczania się. 

Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki, co w połączeniu z rzucającym się w oczy niebieskim lakierem, 17-calowymi aluminiowymi felgami i przyciemnionymi szybami sprawia, że Auris zwraca na siebie uwagę.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Auris reprezentuje Toyotę w segmencie C i z założenia ma być autem uniwersalnym. Tak też jest w rzeczywistości. Pięciodrzwiowy hatchback zapewnia poczucie przestrzeni zwłaszcza pasażerom pierwszego rzędu siedzeń. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd do poruszania się po mieście, ale i zawiezie rodzinę na wakacje. Przednie fotele są dość duże i wygodne. W Aurisie dobrze poczują się osoby preferujące wyższą pozycję za kierownicą. W tylnej części kabiny pasażerskiej również nie można narzekać na brak miejsca pod warunkiem, że posadzimy tam dwie osoby. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możliwości przewozowe Aurisa w przypadku wariantu pięcioosobowego są przeciętne, ponieważ bagażnik ma pojemność 354 litry. Jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś więcej można złożyć tylną kanapę, która dzieli się w stosunku 60:40.

Zobacz również: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Pomimo podniesienia jakości wykończenia wnętrza sprawia ono wrażenie plastikowego, a to za sprawą szarego panelu łączącego tunel środkowy z deską rozdzielczą. 

Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Dopiero przy prędkościach rzędu 150 km/h do wnętrza pojazdu dociera szum opon i hałas powietrza opływającego auto. 

Testowany egzemplarz był wyposażony w automatyczną dwustrefową klimatyzację, siedzenia pokryte alcantarą i czujniki cofania, co razem ze spojlerem zamocowanym na tylnej klapie, przyciemnianymi szybami i aluminiowymi siedemnastocalowymi obręczami zawiera pakiet Dynamic.


Silnik i zawieszenie

Samochód, którym mieliśmy okazję jeździć został wyposażony w benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, która generuje moc 132 KM. Silnik ten dobrze radzi sobie z ważącym niespełna 1300 kilogramów autem.

REKLAMA

Auris potrafi być oszczędny. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu zaowocuje spalaniem rzędu 8 litrów na 100 kilometrów w mieście. Jeśli zechcemy poruszać się bardziej energicznie łatwo osiągniemy poziom 12 litrów. Spokojnie przejechane 100 kilometrów poza miastem kosztuje około 7 litrów benzyny.

W kompaktowej Toyocie zastosowano klasyczny układ zawieszenia z tylną belką skrętną. Inżynierowie w procesie ustawiania sztywności wzięli pod uwagę gusta europejskich klientów. Auris całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, ale koła o dużej średnicy obniżały nieco komfort jazdy.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Podsumowanie

Auris jest trzecim pod względem popularności modelem Toyoty w Polsce. W marcu 2011 roku na naszym rynku sprzedano prawie 600 egzemplarzy tego auta. Bez wątpienia duży wpływ na sprzedaż ma fakt, że Auris jest następcą słynącej z bezproblemowej eksploatacji Corolli. 

Aby stać się posiadaczem Toyoty Auris należy przeznaczyć na zakup 57 800 zł w przypadku trzydrzwiowego hatchbacka zasilanego benzyną. Aby kupić pięciodrzwiową wersje benzynową wystarczy mieć 59 600, a najuboższy diesel to wydatek 68 200 złotych.

Zobacz również: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4245 mm

Szerokość: 1760 mm

Wysokość: 1515 mm

Rozstaw osi: 2600 mm

Masa: 1245 kg

Pojemność bagażnika: 354 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 777 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1598 ccm

Moc silnika: 132 KM/6400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm/4400 obr/min

Prędkość maksymalna: 195 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 sekund

Zużycie paliwa: 7,3/5,1/5,9 (miasto/trasa/średnia)(według danych producenta)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Auris z założenia ma być autem uniwersalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne światła zostały nieznacznie przestylizowane Fot. Moto.wieszjak.pl
Teraz światła upodabniają Aurisa do modelu Verso i Avensis Fot. Moto.wieszjak.pl
Felgi aluminiowe są wyposażeniem opcjonalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
354 litry przestrzeni bagażowej to przeciętny wynik w klasie Fot. Moto.wieszjak.pl
Podróżowanie na tylnej kanapie nie jest męczące, fotele są wygodne Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobre wyprofilowanie foteli zapewnia komfort podróżowania Fot. Moto.wieszjak.pl
W środku znajdziemy kilka sporej wielkości schowków Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowana Toyota Auris była wyposażona w 6 biegową skrzynię manualną Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja dostępna jest za dopłatą Fot. Moto.wieszjak.pl
Jakość wykończenia poprawiła się w stosunku do poprzednika Fot. Moto.wieszjak.pl
Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA