REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora
Wymiana przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV/Bora

REKLAMA

REKLAMA

Jak samemu dokonać wymiany przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV i Bora? Oto poradnik i opis krok po kroku.

Jak sama nazwa wskazuje przeguby drążków mocowane są do samych drążków kierowniczych. Taka konstrukcja pozwala na wymianę samego przegubu, a nie całych drążków. Dla przykładu - luz na drążkach kierowniczych jest zazwyczaj spowodowany uszkodzeniem przegubu. Drążek kierowniczy to element trwały i ma dłuższą żywotność niż sam przegub. Po dokonaniu takiej wymiany trzeba koniecznie udać się na regulację zbieżności zawieszenia.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Volkswagen wprowadził różne rodzaje końcówek oraz drążków kierowniczych podczas produkcji Golfa IV i Bory. Pamiętajmy, żeby nie stosować zamiennie końcówek i drążków nowej i starej generacji. Bardzo łatwo je rozpoznać. Nowe przeguby mają inne oznaczenia – A i B. Natomiast stare R i L. Przechodzimy do wymiany końcówki drążka.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Wymianę przegubów drążków kierowniczych powinniśmy rozpocząć od uniesienia samochodu. Tutaj mamy do wyboru kilka wariantów. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, kanału lub zwyczajnego lewarka z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najbardziej popularny wśród kierowców, jak wiadomo nie każdy ma dostęp do kanału lub platformy warsztatowej. Kolejny krok to poluzowanie nakrętki mocującej przegub drążka kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym celu przytrzymujemy przegub drążka kierowniczego za pomocą klucza płaskiego i odkręcamy nakrętkę mocującą aż do końca gwintu. W ten sposób stanie się bardzo dobrym oparciem dla ściągacza. Teraz za jego pomocą wyciskamy czop przegubu ze zwrotnicy. Następnie odkręcamy nakrętkę zaciskową przegubu drążka kierowniczego. W tym momencie możemy wykręcić przegub z drążka. Warto zanotować sobie liczbę obrotów jaką wykonamy podczas odkręcania.

Przechodzimy do montaży. Montując przegub należy nakręcić go na drążek licząc dokładnie wszystkie wykonane obroty. Ich liczba musi się pokrywać z tą, która została wcześniej zanotowana. Teraz wkładamy sworzeń przegubu w ramię zwrotnicy i przykręcamy go. Do tego posłuży nam nakrętka, która sama się zabezpiecza. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym musimy użyć momentu 45Nm.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pozostaje nam dokręcić nakrętkę zaciskową na przegubie. Robimy to z odpowiednią siłą lub używamy klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania to 50 Nm. Na końcu pozostaje nam przykręcić koło. Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się na sprawdzenie geometrii. Mimo, że wkręcimy o taką samą liczbę obrotów może okazać się to mało precyzyjne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA