REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Robert Kuśpiel
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy silnika warto przyjrzeć się układowi wtryskowemu. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu wtryskowego w Volkswagenie Golf IV i Bora.

Na początku dokonamy oględzin zewnętrznych. Jeżeli często rozłączamy połączenia wtykowe to może to spowodować ich nieznaczne obluzowanie. Wbrew pozorom może to być powodem do utraty kontaktu pomiędzy pinami w kostce. W celu polepszenia powierzchni styku możemy spryskać je preparatem typu kontakt. W ostateczności można zdecydować się na delikatne podgięcie styków.

REKLAMA

Jeżeli stwierdzamy problemy podczas pracy silnika na biegu jałowym, powodem tego może być pobieranie tak zwanego „lewego powietrza”. W celu upewnienia się zalecamy wykonanie poniższych czynności. Na początku kontrolujemy przewody podciśnieniowe. Nie mogą być popękane ani poluzowane. Podobnie postępujemy z przewodami elastycznymi biegnącymi z kolektora dolotowego do wspomagania hamulców, elektromagnetycznego zaworu odprowadzania oparów paliwa i regulatora ciśnienia paliwa.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

REKLAMA

Teraz musimy dobrze rozgrzać silnik. Non stop musi pracować na biegu jałowym. Otwieramy maskę i przechodzimy do małego testu. Potrzebny nam będzie preparat ułatwiający rozruch silnika. Jest on do kupienia w serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych za około 20 złotych. Spryskujemy nim króćce przepustnicy, przewody elastyczne urządzeń sterowanych podciśnieniem oraz uszczelnienia kanałów dolotowych. Pamiętajmy o uprzednim rozłączeniu złącza do sondy lambda.

Podczas wykonywania tego zabiegu należy uważnie obserwować spryskane miejsca, Jeżeli zauważymy, że prędkość obrotowa zmieniła się to znaczy, że dana nieszczelność jest odpowiedzialna za nieprawidłową prędkość obrotową silnika. Kolejny punkt naszej kontroli to sprawdzenie układu wtryskowego. Jest to stosunkowo szybka czynność i na pewno warto ją wykonać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to zdjęcie górnej osłony silnika. Teraz patrzymy na tył wtryskiwaczy i lokalizujemy sprężyste zabezpieczenia. Odbezpieczamy je i wyciągamy z nich wtyki. Do dalszych działań będzie nam potrzebny próbnik diodowy. Do zakupienia w każdym hipermarkecie lub sklepie elektronicznym za około 10 złotych. Przykładamy ją do styków wtyku, który wyjęliśmy.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

REKLAMA

W tym momencie będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna obracać wałek korbowym za pomocą rozrusznika. Jeżeli dioda na mierniku zacznie migać to jest wszystko sprawne. W innym przypadku oznacza to, że nie ma w złączu prądu albo uszkodzony jest sterownik. Doszliśmy do momentu gdzie będziemy kontrolować i ewentualnie wymieniać wtryskiwacze. Na początku dokonamy dokładnego sprawdzenia. Naszą pracę wykonamy na przykładzie silnika 1.8.

Pierwszy krok to odpięcie wszystkich złączy z wtryskiwaczy. Robimy to w taki sam sposób jak został opisany powyżej. W dalszym działaniu będzie nam potrzebny omomierz lub miernik uniwersalny. Ten drugi można kupić już za kilka złotych w hipermarkecie lub sklepie elektronicznym. W wyjętym wtyku widoczne są dwa złącza, które znajdują się obok siebie. Podłączamy pod nie przyrząd pomiarowy i odczytujemy wartość.

Wynik jest uzależniony od wersji silnikowej jaką posiadamy. W silnikach typu AQA i ARZ wartość ta powinna być z zakresu 12- 17 Ω. W silnikach typu AGN i AGU 12 - 15Ω. Warto zaznaczyć, że takie wartości są przy temperaturze 20 stopni. Jeżeli silnik jest rozgrzany to dane wartości zwiększą się o ok. 4 - 6Ω. W przypadku kiedy pomiar jest w innym zakresie, praktycznie niezbliżonym do nominalnego wszystko wskazuje na to, że będzie potrzebna wymiana wtryskiwacza.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana filtra paliwa

Jeżeli będzie wymagana taka wymiana należy postępować zgodnie z poniższa instrukcją. Przedstawiona metoda dotyczy silnika 1.8. W pozostałych wersjach silnikowych sposób postępowania jest podobny. Na początku zdejmujemy osłonę silnika. Następnie otwieramy pokrywę wlewu paliwa w celu redukcji ciśnienia w całym układzie. Teraz zdejmujemy przewód elastyczny (podciśnieniowy) i wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego na zaworze regulacji kolektora dolotowego.

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy śruby mocujące dolną i górną część kolektora dolotowego. Następnie odchylamy jego górną część. Możliwy jest wyciek paliwa, dlatego warto mieć przy sobie kilka szmat. Przyglądamy się dokładnie kolektorowi. Na jego końcu znajduje się regulator ciśnienia paliwa, zdejmujemy z niego elastyczny przewód (podciśnieniowy). Na końcu odpinamy przewód doprowadzający paliwo z drugiego końca kolektora.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Teraz demontujemy wtyczki złącza elektrycznego wtryskiwacz i czujnika Halla. Następnie odłączamy kolektor paliwa od rury dolotowej i wyjmujemy go razem z wtryskiwaczami. Zdejmujemy zaciski trzymające wtryskiwacze do kolektora i wyjmujemy je z niego. Nie powinno być problemów, ponieważ są mocowane na wcisk. Możemy teraz montować nowy wtryskiwacz.

Pamiętajmy o użyciu nowych pierścieni uszczelniających. Wtryskiwacz wciskamy pionowo aż wyczujemy opór. Na końcu zabezpieczamy go zaciskiem. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA