reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Uszkodzony silniczek wycieraczek wymaga jak najszybszej wymiany. Poniżej znajduje się opis demontażu silniczka wycieraczek przednich i tylnych w Mercedesie W210.

Brak wycieraczek podczas deszczowej pory to najgorsze co może nas spotkać. Jeżeli mamy uszkodzony silniczek nie powinniśmy czekać z jego wymianą. Zaczynamy od silniczka przedniej wycieraczki.

Pierwszy krok to zdjęcie plastikowej pokrywy z ramienia wycieraczki po czym odkręcamy znajdującą się pod nią śrubę.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Wyciągamy ramię wycieraczki do góry jednocześnie podtrzymując je w taki sposób żeby nie doprowadzić do uszkodzenia przedniej szyby. Kolejny krok to demontaż nawiewów wlotów powietrza do układu ogrzewania i wentylacji po lewej i prawej stronie. Zdejmujemy osłonę mechanizmu napędu wycieraczki oraz odkręcamy nakrętki i śrubę mocującą. Podważamy klamrę mocującą gumową poduszkę. Najlepiej zrobić to za pomocą płaskiego śrubokręta.

Odpinamy złącze elektryczne od silnika wycieraczki i demontujemy mechanizm napędu wycieraczki. Zanim wyjmiemy całkowicie silnik należy zaznaczyć położenie wycieraczki względem korbowodu. Teraz odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy korbę z czopa wałka napędu wycieraczki. Kolejny krok to odkręcenie nakrętki wałka z silnika napędu wycieraczki. Na końcu odłączamy korbowód od korby i odkręcamy śruby mocujące silnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Tylna wycieraczka (kombi)

Na początku należy zwilżyć tylną szybę. Włączamy tylną wycieraczkę i wyłączamy w momencie kiedy ustawi się w skrajnym położeniu. Oznaczamy na szybie położenie tylnej wycieraczki. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy klejącej. Podczas montażu będziemy mieli możliwość idealnego osadzenia ramienia wycieraczki. Teraz podnosimy plastikową pokrywkę.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy nakrętkę mocującą i odchylamy do góry ramię wycieraczki i ściągamy je z czopa. W tym celu wystarczy poruszać ramieniem na boki. Teraz ściągamy ramię wycieraczki z wałka a następnie otwieramy tylną klapę i demontujemy poszycie wewnętrzne tylnej klapy. Odłączamy złącze elektryczne oraz przewód płynu spryskiwacza. Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące silnik i wyjmujemy go. Kontrolujemy czy gumowa tuleja wałka silnika wycieraczki nie nosi uszkodzeń, w razie potrzeby wymieniamy ją.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym ułożeniu ramienia wycieraczki. Należy stosować się do oznaczenia na szybie (naklejony kawałek taśmy).

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Jeżeli mamy uszkodzony silniczek nie powinniśmy czekać z jego wymianą.
Jeżeli mamy uszkodzony silniczek nie powinniśmy czekać z jego wymianą.

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

JGBS Biernat & Partners S.K.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama