Kategorie

Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Robert Kuśpiel
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak szybko dokonać wymiany pompy cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie unosimy przód pojazdu i demontujemy dolna osłonę silnika. Możemy do tego wykorzystać tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Teraz przystępujemy do spuszczenia cieczy chłodzącej.

Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą.

Teraz demontujemy przewód powietrza doładowanego. Znajduje się on w górnej części z przodu silnika. Następnie należ wymontować sprzęgło wentylatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą klucza płaskiego. W celu ułatwienia zalecamy przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej. Nakrętka ma lewy gwint. Teraz zdejmujemy sprzęgło razem z wentylatorem. Wykręcamy trzy śruby mocujące i oddzielamy sprzęgło od wentylatora.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy śruby koła pasowego pompy cieczy chłodzącej. Nie należy ich całkowicie odkręcać. Demontujemy na górze sztywny przewód powietrza doładowanego i zdejmujemy osłonę silnika. Kolejnym krokiem jest demontaż paska wieloklinowego. Odciągamy w prawo napinacz paska wieloklinowego, odkręcamy i ściągamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Do pompy cieczy chłodzącej przymocowane są przewody. Luzujemy i zdejmujemy opaski mocujące a następnie ściągamy przewody. Kolejny krok to wymontowanie alternatora. Na początku odłączamy ujemną (masową) klemę akumulatora. Pamiętajmy, żeby wykonywać to na wyłączonym zapłonie. Zalecamy zabezpieczyć tę klemę, żeby nie doszło do przypadkowego styku z biegunem akumulatora.

Teraz musimy podnieść przód samochodu. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek i komplet „kobyłek”. Ostrożnie unosimy auto i podkładamy podstawki i demontujemy dolną osłonę silnika. W silniku 2.9 należy wymontować przewód powietrza doładowanego, który znajduje się pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką. W ten sposób ułatwimy sobie dostęp do alternatora. Przewód zamocowany jest na opaskach.

Kolejny krok to zdjęcie paska wieloklinowego. Odciągamy napinacz i zdejmujemy pasek tylko i wyłącznie z koła pasowego alternatora. Ściągamy osłonę ze złącza alternatora i odkręcamy dwa przewody elektryczne. Pozostaje nam odkręcić śruby od wspornika alternatora i wyjąć z auta. Następnie nakładamy klucz na środkową śrubę koła pasowego i obracamy je w prawo.

W ten sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do dolnej śruby wspornika alternatora, który również należy zdemontować. Teraz odłączamy dolny przewód powietrza doładowanego. Odkręcamy obudowę pompy cieczy chłodzącej i zdejmujemy ją razem z pompą. Podczas tej operacji należy odłączyć przewód powrotny ogrzewania. Odkręcamy i wyjmujemy pompę cieczy chłodzącej. Czyścimy dokładnie powierzchnie uszczelniające.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Przechodzimy do montażu. Przykręcamy pompę cieczy chłodzącej używając nowej uszczelki papierowej.  Następnie dokręcamy obudowę cieczy chłodzącej również stosując nową uszczelkę papierową. Podłączamy przewód powrotny ogrzewania powlekając pierścień uszczelniający cieczą chłodzącą. Nie należy stosować oleju. Montujemy dolny przewód powietrza doładowanego oraz wspornik alternatora.

W tym momencie osadzamy alternator na swoje miejsce i przykręcamy śruby mocujące. Teraz podpinamy wszystkie przewody elastyczne i zabezpieczamy je opaskami zaciskowymi. Dokręcamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i zakładamy pasek wieloklinowy. Montujemy osłonę silnika oraz górny przewód powietrza doładowanego. Dokręcamy śruby mocujące pompę cieczy chłodzącej momentem 15Nm (warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny).

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Instalujemy sprzęgło wentylatora oraz przedni, sztywny przewód powietrza doładowanego. W tym momencie możemy zamontować dolną osłonę silnika. Należy się wcześniej upewnić czy są dokręcone korki spustowe cieczy chłodzącej. Opuszamy samochód i przechodzimy do napełnienia układu cieczą chłodzącą. Odpowiedni opis znajduje się w poradniku dotyczącym wymiany płynu chłodniczego. Jeżeli płyn nie był wymieniany dłuższy czas to zalecamy użycie nowego.

Na końcu podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód. Dla sprawdzenia warto wykonać jazdę próbną.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    1 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.