Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Znajomość wymiany żarówek we własnym samochodzie jest niezbędna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo III.

Zaczynamy od reflektora, który był montowany w modelach do września 1999 roku.

Światła mijania

Pierwszy krok to otworzenie przedniej maski. Następnie naciskamy zaczep sprężysty i zdejmujemy osłonę. Wyjmujemy złącze i przesuwamy klamrę mocowania żarówki do góry. Wyjmujemy przepaloną żarówkę i w jej miejsce montujemy nową. Zwracamy uwagę, żeby występy na cokole żarówki weszły w odpowiednie rowki obudowy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

Zapinamy klamrę mocującą sprawdzając czy znajduje się za zatrzaskami. Teraz wciskamy złącze na oprawę i zakładamy osłonę na tylną część reflektora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Światła postojowe

Na początku zdejmujemy osłonę reflektora. Następnie wyjmujemy oprawkę chwytając ją za złącze. Wciskamy delikatnie żarówkę w oprawę i obracamy ją w lewo o 90 stopni po czym wyjmujemy żarówkę. Instalujemy nową, wciskamy i obracamy w prawo. W tym momencie możemy włożyć oprawkę z wymienioną żarówką do reflektora. Na końcu zakładamy osłonę z tworzywa sztucznego na tylną część reflektora.

Kierunkowskazy przednie

Pierwszy krok to wykręcenie wkrętu w górnej części lampy. Wyjmujemy ją do przodu zwracając uwagę, żeby nie połamać bocznych uchwytów. Chwytamy za oprawkę i przekręcamy ją w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Wciskamy przepaloną żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. W jej miejsce montujemy nową, wciskamy i przekręcamy w prawo.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Instalujemy oprawkę w reflektorze i obracamy w prawo. Wsuwamy lampę kierunkowskazu na swoje miejsce, zwracając uwagę, żeby boczne uchwyty weszły w swoje miejsca

Lampy przeciwmgielne

W zależności od posiadanego modelu auta będziemy musieli zdemontować dolną listwę spojlera lub przedni zderzak. W przypadku kiedy reflektor zamontowany jest w nadwoziu to należy wykręcić wkręty i wyjąć reflektor do przodu po czym odpinamy złącze elektryczne. Jeśli reflektor jest zamontowany w zderzaku to należy podważyć i wyjąć osłonę oraz odkręcić wkręty mocujące. Na końcu wyjmujemy reflektor i odpinamy złącze elektryczne.

Mając wymontowany reflektor obracamy pokrywę w lewo i zdejmujemy ją. Odczepiamy klamrę mocowania żarówki i wyjmujemy ją. Wsadzamy nową i zabezpieczamy klamrą sprężystą. Wkładamy przewód w pokrywę i zakładamy ją na reflektorze. Pozostaje nam zamontować zderzak lub przedni spojler

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego

Reflektor przedni w modelach od października 1999

Na początku odczepiamy klamrę sprężystą z tyłu reflektora i odchylamy ją do boku po czym zdejmujemy pokrywę.

Światła mijania

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę co powoduje jej odpięcie. Wyjmujemy żarówkę z reflektora i w jej miejsce instalujemy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Światła drogowe

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę sprężystą. Wyjmujmy żarówkę z reflektora i w jej miejsce wsadzamy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Światła pozycyjne

Wyjmujemy z reflektora żarówkę razem z oprawką. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo o 90 stopni. W jej miejsce instalujemy nową i obracamy w prawo również o 90 stopni. Wciskamy do reflektora oprawkę razem z żarówką i montujemy pokrywę ochronną.

Kierunkowskazy przednie

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Demontujemy lampę kierunkowskazu, obracamy oprawkę żarówki i wyjmujemy z obudowy. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Wkładamy nową i montujemy w odwrotnej kolejności. Wkładamy oprawkę z żarówką do lampy i montujemy ją na swoim miejscu.

Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji

Kierunkowskazy boczne

Podważamy lampę kierunkowskazu za pomocą płaskiego śrubokręta. Zalecamy podłożyć szmatkę, żeby nie uszkodzić lakieru. Po wyjęciu obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją z klosza. Demontujemy żarówkę z oprawki i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy oprawkę z lampą w błotnik.

Lampy tylne

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

Otwieramy tylną klapę bagażnika i odginamy delikatnie poszycie w pobliżu lampy. Teraz naciskamy do wewnątrz zaczepy mocujące od strony bagażnika i wyjmujemy korpus lampy do środka. Wciskamy uszkodzona żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. Wciskamy nową żarówkę w oprawkę i obracamy w prawo. Na końcu wkładamy korpus lampy w obudowę i wciskamy dwa zaczepy mocujące.

Po stronie zewnętrznej znajduje się żarówka kierunkowskazu. Zaczynając od góry: światło hamowania, światło tylne, światło cofania prawa strona), światło przeciwmgielne (lewa strona)

Światło tablicy rejestracyjnej

Otwieramy tylną klapę i podważamy lampę tablicy rejestracyjnej za pomocą szerokiego śrubokręta płaskiego. Wyjmujemy całą lampkę, a następnie obracamy oprawkę i wyjmujemy z klosza. Wyjmujemy przepalona żarówkę i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy lampkę na swoje miejsce i sprawdzamy czy jest dobrze zamocowana w zaczepie.

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...