Kategorie

Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Wymiana żarówek w Volkswagenie Polo III.
Moto.wieszjak.pl
Znajomość wymiany żarówek we własnym samochodzie jest niezbędna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo III.

Zaczynamy od reflektora, który był montowany w modelach do września 1999 roku.

Światła mijania

Pierwszy krok to otworzenie przedniej maski. Następnie naciskamy zaczep sprężysty i zdejmujemy osłonę. Wyjmujemy złącze i przesuwamy klamrę mocowania żarówki do góry. Wyjmujemy przepaloną żarówkę i w jej miejsce montujemy nową. Zwracamy uwagę, żeby występy na cokole żarówki weszły w odpowiednie rowki obudowy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

Zapinamy klamrę mocującą sprawdzając czy znajduje się za zatrzaskami. Teraz wciskamy złącze na oprawę i zakładamy osłonę na tylną część reflektora.

Światła postojowe

Na początku zdejmujemy osłonę reflektora. Następnie wyjmujemy oprawkę chwytając ją za złącze. Wciskamy delikatnie żarówkę w oprawę i obracamy ją w lewo o 90 stopni po czym wyjmujemy żarówkę. Instalujemy nową, wciskamy i obracamy w prawo. W tym momencie możemy włożyć oprawkę z wymienioną żarówką do reflektora. Na końcu zakładamy osłonę z tworzywa sztucznego na tylną część reflektora.

Kierunkowskazy przednie

Pierwszy krok to wykręcenie wkrętu w górnej części lampy. Wyjmujemy ją do przodu zwracając uwagę, żeby nie połamać bocznych uchwytów. Chwytamy za oprawkę i przekręcamy ją w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Wciskamy przepaloną żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. W jej miejsce montujemy nową, wciskamy i przekręcamy w prawo.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Instalujemy oprawkę w reflektorze i obracamy w prawo. Wsuwamy lampę kierunkowskazu na swoje miejsce, zwracając uwagę, żeby boczne uchwyty weszły w swoje miejsca

Lampy przeciwmgielne

Reklama

W zależności od posiadanego modelu auta będziemy musieli zdemontować dolną listwę spojlera lub przedni zderzak. W przypadku kiedy reflektor zamontowany jest w nadwoziu to należy wykręcić wkręty i wyjąć reflektor do przodu po czym odpinamy złącze elektryczne. Jeśli reflektor jest zamontowany w zderzaku to należy podważyć i wyjąć osłonę oraz odkręcić wkręty mocujące. Na końcu wyjmujemy reflektor i odpinamy złącze elektryczne.

Mając wymontowany reflektor obracamy pokrywę w lewo i zdejmujemy ją. Odczepiamy klamrę mocowania żarówki i wyjmujemy ją. Wsadzamy nową i zabezpieczamy klamrą sprężystą. Wkładamy przewód w pokrywę i zakładamy ją na reflektorze. Pozostaje nam zamontować zderzak lub przedni spojler

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana oleju silnikowego

Reflektor przedni w modelach od października 1999

Na początku odczepiamy klamrę sprężystą z tyłu reflektora i odchylamy ją do boku po czym zdejmujemy pokrywę.

Światła mijania

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę co powoduje jej odpięcie. Wyjmujemy żarówkę z reflektora i w jej miejsce instalujemy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Światła drogowe

Odłączamy złącze wtykowe od żarówki i wciskamy klamrę sprężystą. Wyjmujmy żarówkę z reflektora i w jej miejsce wsadzamy nową. Podłączamy złącze elektryczne i montujemy pokrywę ochronną.

Światła pozycyjne

Wyjmujemy z reflektora żarówkę razem z oprawką. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo o 90 stopni. W jej miejsce instalujemy nową i obracamy w prawo również o 90 stopni. Wciskamy do reflektora oprawkę razem z żarówką i montujemy pokrywę ochronną.

Kierunkowskazy przednie

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Demontujemy lampę kierunkowskazu, obracamy oprawkę żarówki i wyjmujemy z obudowy. Wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Wkładamy nową i montujemy w odwrotnej kolejności. Wkładamy oprawkę z żarówką do lampy i montujemy ją na swoim miejscu.

Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji

Kierunkowskazy boczne

Podważamy lampę kierunkowskazu za pomocą płaskiego śrubokręta. Zalecamy podłożyć szmatkę, żeby nie uszkodzić lakieru. Po wyjęciu obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją z klosza. Demontujemy żarówkę z oprawki i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy oprawkę z lampą w błotnik.

Lampy tylne

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

Reklama

Otwieramy tylną klapę bagażnika i odginamy delikatnie poszycie w pobliżu lampy. Teraz naciskamy do wewnątrz zaczepy mocujące od strony bagażnika i wyjmujemy korpus lampy do środka. Wciskamy uszkodzona żarówkę i obracamy w lewo o 90 stopni. Wciskamy nową żarówkę w oprawkę i obracamy w prawo. Na końcu wkładamy korpus lampy w obudowę i wciskamy dwa zaczepy mocujące.

Po stronie zewnętrznej znajduje się żarówka kierunkowskazu. Zaczynając od góry: światło hamowania, światło tylne, światło cofania prawa strona), światło przeciwmgielne (lewa strona)

Światło tablicy rejestracyjnej

Otwieramy tylną klapę i podważamy lampę tablicy rejestracyjnej za pomocą szerokiego śrubokręta płaskiego. Wyjmujemy całą lampkę, a następnie obracamy oprawkę i wyjmujemy z klosza. Wyjmujemy przepalona żarówkę i instalujemy w jej miejsce nową. Wkładamy lampkę na swoje miejsce i sprawdzamy czy jest dobrze zamocowana w zaczepie.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?