Kategorie

Toyota Corolla E10: przegląd układu hamulcowego

Robert Kuśpiel
Zobacz, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.
Zobacz, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.
Sprawny układ hamulcowy niejednokrotnie decyduje o naszym bezpieczeństwie na drodze. Niedopuszczalne są jakiekolwiek usterki. W poradniku tym pokażemy, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.

Częstotliwość przeglądu układu hamulcowego w Toyocie Corolli E10 to co 25 000 km, ale nie rzadziej, niż co roku. Jednak nie należy poprzestawać tylko i wyłącznie na obsłudze okresowej. Wskazane jest sprawdzanie hamulców podczas każdego zdejmowania kół oraz gdy zauważymy niepokojące objawy. Mogą do nich należeć: wycieki płynu hamulcowego, ściąganie podczas hamowania, piszczenie hamulców lub nienaturalny skok pedału hamulca.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola pasków klinowych

Klocki wyposażone są w specjalne czujniki zużycia, które wydają charakterystyczny dźwięk. Producent zaleca wówczas natychmiastową wymianę, jednak jeśli się dokładnie przyjrzymy, grubość wkładki ciernej nie wymaga wtedy jeszcze naszej szybkiej interwencji. Oczywiście nie należy jeździć do momentu aż blacha zacznie ocierać o blachę.

Przejdźmy do przeprowadzenia przeglądu. Luzujemy nakrętki kół i unosimy samochód do góry. Do takiej pracy można wykorzystać platformę warsztatową, kanał lub „kobyłki”. Najważniejsze, żeby nasza Corolla była odpowiednio zabezpieczona. Przeprowadzamy przegląd hamulców tarczowych i bębnowych. To, jaki system mamy w naszym aucie, zależy od jego konfiguracji.

Zaczynamy od przodu, tutaj zamontowane są tarcze. Minimalna grubość klocka to 1.6mm, jednak nie ma potrzeby wymontowania ich w celu uzyskania dokładnego pomiaru. Wystarczy ocenić zużycie „na oko”. Oczywiście nie bierzemy pod uwagę blachy, do której przyklejony lub przynitowany jest klocek. W przypadku tarczy o wiele łatwiej można dokonać pomiaru za pomocą suwmiarki. Jeżeli jest na niej rant, podkładamy odpowiednią monetę i jej grubość odejmujemy od uzyskanego pomiaru. Na koniec sprawdzamy, czy nie ma wycieków przy zacisku hamulcowym

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

W celu sprawdzenia szczęk hamulcowych, konieczne jest zdjęcie bębna. Minimalna dopuszczalna grubość okładziny to 1.5 mm do metalowych szczęk lub łbów nitów. Sprawdzamy stan sprężyn ściągających szczęki. Oglądamy dokładnie całą powierzchnię bębna. Szukamy ewentualnych pęknięć lub nieprawidłowości powierzchni. W przypadku stwierdzenia konieczności wymiany danego elementu należy to niezwłocznie wykonać.

Zbyt duży rant na wewnętrznej powierzchni bębna powinien być usunięty za pomocą obróbki mechanicznej lub należy zamontować nowe wraz ze szczękami. Na koniec zakładamy koła i opuszczamy Corollę E10 na ziemię.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu chłodzenia

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    21 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.