Kategorie

Napęd i skrzynia biegów

30 sie 2021
26 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 TDI Volkswagen AG

O problemach z silnikiem 2.0 TDI krążą już legendy. Ile jest w nich prawdy i czy ewentualne problemy dotyczą każdej odmiany jednostki 2.0 TDI?

Z tymi silnikami mogą być problemy: silniki 0,6 i 0,7 R3 Smart

Silniki samochodów Smart są oszczędne, a zakup używanego Smarta to ciekawa alternatywa dla komunikacji miejskiej. Jednak warto mieć na uwadze fakt, że generalny remont silnika Smarta trzeba robić stosunkowo szybko.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,6 THP PSA/BMW

Silnik 1.6 THP choć wyposażony w najnowsze zdobycze techniki, tak naprawdę już od początku miał problemy z trwałością. Jakie są główne problemy z tą jednostką napędową?

Do czego służy aktywny mechanizm różnicowy?

Mechanizm różnicowy zapewnia właściwą trakcję samochodu na zakrętach. Jednak wyróżniamy różne ich typy. Jak działa tradycyjny mechanizm różnicowy, jak o ograniczonym uślizgu, a jak działa aktywny mechanizm różnicowy?

Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo – różnice

Producenci samochodów stosują w silnikach różne rodzaje turbosprężarek - Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo. Co kryje się pod tymi nazwami?

Czy system start-stop działa efektywnie?

Od co najmniej kilku lat systemy start-stop stają się coraz powszechniejsze. Ile paliwa można zaoszczędzić korzystając z nich? Czy są efektywne?

Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym?

Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym? Co kryje się pod tym enigmatycznym stwierdzeniem i dlaczego ma to wpływ na ograniczenie zużycia paliwa?

Jak działa samochód na wodór?

W świecie motoryzacji coraz częściej słychać o samochodach wodorowych? Jak działa taki samochód? Czy wodór jest wykorzystywany jako paliwo?

Boschowska pompa VP44 - co musisz o niej wiedzieć?

Bezpośredni wtrysk paliwa w silniku Diesla mógł zaistnieć na szerszą skalę m.in. dzięki słynnej pompie paliwa VP44. Okazuje się jednak, że sprawia ona problemy. Na czym one polegają i jak sobie z nimi radzić?

Jakie są zalety i wady silnika Wankla?

Mała pojemność, wysoka moc jednostkowa, wirujący tłok i niewielka liczba cylindrów to istota silnika Wankla. Dlaczego silnik ten nie zdobył popularności?

Jak wymienić pasek rozrządu we własnym zakresie?

Wymiana paska rozrządu we własnym zakresie nie jest zbyt skomplikowana. Trzeba tylko pamiętać o kilku prostych działaniach.

Wtrysk wody do silnika spalinowego - jak to działa?

Czy możliwe jest zasilanie silnika wodą? Okazuje się, że Bosch wspólnie z BMW, chcą zastosować specjalny wtrysk wody do jednostki napędowej aby zwiększyć jej moc i ograniczyć zużycie paliwa. Brzmi nierealnie!

Jakie elementy silnika są najbardziej narażone na zatarcie?

Żywotność poszczególnych podzespołów silnika zależy w największym stopniu od jakości ich smarowania. Gdy w układzie brakuje oleju lub ma on zmienione właściwości to nietrudno o zatarcie silnika. Które elementy motoru są najbardziej narażone na zacieranie?

Dlaczego silnik może się zatrzeć?

Zatarcie silnika jest najpoważniejszą z awarii jaka może się nam przydarzyć. Naprawa w takim przypadku jest bardzo kosztowna i czasochłonna, a niejednokrotnie zupełnie nieopłacalna. Dlaczego silnik samochodu czy motocykla ulega zatarciu?

Najczęstsze usterki silnika

Jakie są najczęstsze usterki silników (zarówno Diesla, jak i benzynowego)? Czy można się przed nimi ustrzec?

Jak działa silnik z technologią Wankla?

Jak działa silnik z technologią Wankla? Czym różni się silnik rotorowy od silnika z tłokami wykonującymi ruchy posuwisto-zwrotne?

Continental dostarcza technologię do silników

Continental, firma znana przede wszystkim z produkcji ogumienia, dostarcza zaawansowane technologie układów napędowych wykorzystywane do konstrukcji silników.

Jak działa Ford Performance All Wheel Drive?

Jak działa Ford Performance All Wheel Drive? Czyli napęd na obie osie, który Ford zainstalował w najnowszym Focusie RS.

Jak długo należy rozgrzewać silnik?

Jak długo trzeba rozgrzewać silnik po uruchomieniu? Czy należy od razu ruszyć z miejsca, czy odczekać aż silnik rozgrzeje się do jakiejś temperatury? Badania Instytutu PBS wykonane na zlecenie marki Castrol udowodniły, że 30% kierowców twierdzi, że rozgrzanie silnika trwa 5 minut. Jaka jest prawda?

Jaki potencjał skrywają najlepsze samochody elektryczne?

Ogromna moc, duży zasięg, szybkie ładowanie i zerowe spalanie - oto elektryczny samochód jutra, jaki przedstawiło Porsche pod postacią modelu Mission E. Technologia jaką to auto oferuje, wykracza poza dotąd prezentowane standardy.

W jakim celu ustalane są normy emisji spalin? Jakie korzyści z nich wynikają?

Normy emisji spalin CO2 dla pojazdów samochodowych, choć budzą sporo kontrowersji, to okazują się mieć racjonalne uzasadnienie swego istnienia. W jakim celu tworzone są normy emisji spalin dla poszczególnych typów pojazdów?

Jak działa samochód na wodór?

Napęd wodorowy to przyszłość samochodowej motoryzacji. Najpierw rozpropagowała go Honda w modelu FCX, a teraz do produkcji seryjnej trafiła Toyota Mirai także wyposażona w napęd wodorowy.

Jak zbudowany jest silnik auta WRC?

Silnik Volkswagena Polo WRC to niezwykle nowoczesna jednostka napędowa. Lekka, bardzo mocna, o świetnych osiągach. Zobacz jakimi parametrami charakteryzuje się silnik samochodu WRC.

Polski wynalazek SmogKiller, czy to działa?

Trzej wynalazcy zamieszkujący okolice Opola skonstruowali urządzenie o nazwie SkogKiller. Jego montaż znacznie ogranicza zużycie paliwa w samochodzie i zwiększa moment obrotowy silnika!

Jakie mogą być przyczyny spadku mocy silnika?

Gorsze osiągi auta spowodowane spadkiem mocy silnika mogą mieć wielorakie przyczyny. Czasem o słabszej efektywności pracy układu napędowego decyduje drobna usterka, dlatego warto sprawdzić podstawowe elementy pojazdu. Oto najczęstsze powody pogorszonych osiągów auta.

Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów

Skrzynia manualna wbrew obiegowej opinii, wymaga okresowej wymiany jej oleju. Wielu właścicieli aut nie zdaje sobie z tego sprawy, przez co zarówno jakość wybierania poszczególnych przełożeń, jak i sama trwałość przekładni ulegają pogorszeniu.

Olej w automatycznej skrzyni biegów

Bardzo często producenci samochodów podają, że olej w automatycznej skrzyni biegów jest niewymienny, dlatego wielu kierowców nie zleca jego wymiany. Jest to poważny błąd i może mieć katastrofalne dla skrzyni skutki.

Przepalona uszczelka pod głowicą - jakie są objawy i sposoby naprawy?

Jak sprawdzić czy auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jakie są objawy braku kompresji? Zaraz właśnie o tym opowiemy.

Przyczyny falujących obrotów

Nierówna praca silnika na biegu jałowym czyli na tzw. luzie, może mieć wiele przyczyn. Czy koszty naprawy tej usterki są wysokie?

Jak działają manualne i automatyczne skrzynie biegów Skody?

Na rynku dostępne są auta z kilkoma rodzajami skrzyń biegów. Czym się one różnią od siebie? Jak działają? Oto kilka wyjaśnień ze strony przedstawicieli Skody.

Zapieczone kierownice turbosprężarki - przyczyny

Problemy z zapiekającymi się kierownicami turbiny, potocznie nazywanymi łopatkami, mają wiele przyczyn. Większość wynika z zaniechań serwisowych samochodu i nieprawidłowej jego eksploatacji. Naprawa uszkodzonej turbosprężarki jest kosztowna.

Mercedes-Benz zaczyna stosować nowe tłoki w silnikach Diesla

Mercedes-Benz zdecydował się na zmianę tłoków w silnikach Diesla. Zamiast wykonanych z aluminium, producent będzie stosował tłoki wykonane z wysokowytrzymałej stali nierdzewnej. W połączeniu ze specjalną technologią powlekania gładzi cylindrowych, rozwiązanie ma się przyczynić m.in. do obniżenia zużycia paliwa.

Jak działa nowoczesne turbodoładowanie w silnikach TDI?

Nowoczesne turbosprężarki w sposób istotny różnią się od swoich protoplastów. Są znacznie bardziej zaawansowane i skomplikowane, co poprawia ich wydajność a tym samym moc i moment oborotwy silnika. Jak działa turbosprężarka w silniku 3.0 TDI opracowanym przez Audi?

Ciśnienie wtrysku Common Rail: dlaczego musi być coraz wyższe?

Każda kolejna generacja silników posiada coraz wyższe ciśnienie wtrysku paliwa Common Rail. Dlaczego?

Dwumasowe koło zamachowe – jak o nie dbać?

Dwumasowe koło zamachowe to element spotykany w coraz większej liczbie współczesnych samochodów. I jak wiele innych podzespołów podlega eksploatacyjnemu zużyciu. Na co zwrócić uwagę, by wydłużyć okres eksploatacji dwumasowego koła zamachowego?

Wymiana rozrządu w Audi 3.0 TDI (A4, A6, A8, Q7) - ceny części i robocizny

Rozrząd w silniku 3.0 TDI jest bardzo rozbudowany a przez to kosztowny w naprawie. Zobacz jak jest on zbudowany i ile kosztuje jego wymiana.

Jazda na rezerwie i jej wpływ na pompę paliwa

Pompa paliwa nie lubi jazdy na tzw. rezerwie. Czym może zakończyć się notoryczne poruszanie się samochodem z małą ilością paliwa w baku?

Ile kosztuje wymiana pompy paliwa?

Notoryczna jazda na rezerwie, może zakończyć się koniecznością wymiany pompy paliwa. Jakie są koszty takiej operacji? Postanowiliśmy sprawdzić ceny pomp paliwa w BMW, Citroenie i Skodzie.

Objawy zużytych świec żarowych

Aby uniknąć problemów z odpaleniem samochodu w okresie jesienno-zimowym, warto zwrócić uwagę na stan świec żarowych. Ich uszkodzenie ma wpływ na wiele podzespołów auta, co może niepotrzebnie zwiększyć koszty eksploatacji pojazdu.

Koszt wymiany świec żarowych - Citroen C3, Skoda Octavia II i BMW 520d

Cena za wymianę świec żarowych jest mocno uzależniona od kosztów robocizny. Okazuje się bowiem, że niektóre marki bardzo wysoko cenią swoje usługi.

Opel Insignia - działanie napędu 4x4

Napęd wszystkich kół zastosowany w Oplu Insigni w sposób istotny różni się od tego jaki pracuje w Oplu Mokka. Jakie są najistotniejsze różnice pomiędzy obiema konstrukcjami?

Opel Mokka z napędem 4x4 - działanie systemu

Działanie napędu 4x4 różni się nie tylko w zależności od marki samochodu ale i od modelu. Opel Mokka na tle większej Insigni został wyposażony w nieco prostszy układ przeniesienia napędu. Oto jak działa system tego miejskiego SUV-a.

Tłoki z Formuły 1 w silnikach Renault?

Doświadczenie koncernu Renault zdobyte podczas wyścigów F1 zaprocentowało opracowaniem nowej generacji tłoków do silników turbo. Czym charakteryzują się one na tle klasycznych rozwiązań

Downsizing według Renault - nowe silniki z turbo

Moda na silniki o małej pojemności skokowej i turbodoładowaniu rozwija się w szybkim tempie. Renault już przedstawia swoje kolejne plany w zakresie downsizingu.

Jak wydłużyć żywotność auta z silnikiem Dieslem? Część II

Użytkując auto z silnikiem Diesla, warto znać jego problemy i słabości. Można w ten sposób uniknąć bądź odłożyć w czasie poważne i kosztowne awarie.

Przekładnia Powershift - jak działa?

Ford dołączył w 2008 roku do producentów stosujących dwusprzęgłowe skrzynie biegów tworząc przekładnię PowerShift.

Tuleje cylindrów - rodzaje i właściwości

Koszt naprawy silnika oraz jego trwałość w dużej mierze zależy od rodzaju jego bloku, konstrukcji cylindrów i tulei. Oto co warto wiedzieć na ten temat.

Prędkość obrotowa silnika – od czego jest uzależniona?

Silniki stosowane w wielu autach różnią nie tylko mocą, ale i zakresem obrotów, w którym pracują najlepiej. Zobacz skąd wziął się podział na silniki wysoko- i niskoobrotowe.

Prędkość obrotowa silnika – co to jest?

Sformułowanie prędkość obrotowa silnika bardzo często pojawia się w przypadku testów samochodowych. Co kryje się za tymi słowami?

Jak wydłużyć żywotność auta z silnikiem Dieslem? Część I

Nowoczesny silnik Diesla wyposażony jest wiele zaawansowanych technicznie rozwiązań, które niestety często zawodzą. Niska jakość materiałów oraz nieprawidłowa eksploatacja przyspieszają zużycie wielu drogich podzespołów. Oto co robić, aby auto z dieslem pod maską było bardziej bezawaryjne.