| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Top 10: Najgorsze silniki benzynowe - lepiej ich unikaj!

Top 10: Najgorsze silniki benzynowe - lepiej ich unikaj!

Benzyniak zawsze jest bezpieczniejszym wyborem? No właśnie nie! Dziś przygotowaliśmy listę 10 jednostek napędowych, które są wyjątkowo awaryjne. Oto najgorsze silniki benzynowe.

Wolnossący silnik o pojemności 1.8 litra zaprezentowany pod koniec lat dziewięćdziesiątych miał zagwarantować dobre osiągi i rozsądne spalanie. I choć dość dobrze wpisał się w obydwa wymogi, niestety japoński rodowód nie dał mu jednego - wysokiej trwałości. Głównym problemem motoru Toyoty jest wysokie zużycie oleju silnikowego (nawet litr na 1000 kilometrów!) połączone z mało efektywnie pracującym układem smarowania. A spadający poziom smarowidła w silniku ma potężny wpływ na wiele innych elementów pracujących w bloku.

Awarie silnika 1.8 VVT-i 1ZZ Toyota:

  • Wysokie zużycie oleju silnikowego
  • Szybkie zużywanie pierścieni tłokowych

Silnik 2.0 JTS Alfa Romeo

Silnik 2.0 JTS był ważny w gamie Alfy Romeo z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że debiutował pod maską absolutnego hitu sprzedaży - modelu 156. Po drugie bezpośredni wtrysk paliwa zastosowany w benzyniaku aż o 10 proc. miał obniżyć apetyt jednostki. Czy spalanie rzeczywiście spadło? Argument ten spokojnie można włożyć między bajki. 165-konny motor sprawiał, że z baku sedana po pokonaniu każdych 100 kilometrów w mieście znikało 12 litrów bezołowiowej! A na tym problemy z silnikiem niestety dopiero zaczynały się.

Awarie silnika 2.0 JTS Alfa Romeo:

  • Zbieranie się nagaru na gniazdach zaworowych
  • Niska trwałość wariatora zmiennych faz rozrządu
  • Wysokie zużycie oleju silnikowego
  • Uszkodzenie jednej z czterech sond lambda
  • Awaria kostki elektrycznej umieszczonej w okolicy przepustnicy

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 JTS Alfa Romeo

Silnik 2.5 T EJ25 Subaru

Uśmiechy nie schodziły z twarzy inżynierów podczas prezentacji silnika 2.5 turbo opracowanego przez Subaru. To tak naprawdę stara dwulitrówka z rozwierconymi cylindrami, która w wersji wspomaganej sprężarką oferuje naprawdę imponujące osiągi! Modele fabryczne są w stanie zaoferować od 210 do nawet 300 koni mechanicznych. A na tym nie kończą się zalety silnika. To konstrukcja typu bokser. To oznacza powalający wręcz dźwięk pracy! Benzyniak Subaru działa na emocje. Z drugiej strony jest też... wybitnie awaryjny.

Awarie silnika 2.5 T EJ25 Subaru:

  • Uszkodzenia uszczelki pod głowicą - usterka wraca średnio co 50 tys. km
  • Możliwość szybkiego przegrzania silnika
  • Samoczynne zacieranie motoru - produkcja w 2007 i 2008 roku
  • Pękające lub topiące się tłoki
  • Zużywanie dużej ilości oleju silnikowego

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

Silnik 4.5 V8 Porsche

W roku 2002 Niemcy zaprezentowali pierwszego w swojej historii SUV-a. Wraz z nim na rynku zadebiutował nowy motor - 4.5-litrowa V-ósemka. Zaawansowana jednostka oferuje 340 koni mechanicznych i świetnie radzi sobie z napędzaniem ważącego przeszło 2 tony potwora. Jeżeli dodać to tego niezwykle dostojny dźwięk pracy, spokojnie możemy... zamknąć listę zalet tego benzyniaka. Jeżeli chodzi o wady, tutaj na kierowcę czeka seria poważnych usterek i jeszcze bardziej poważne koszty.

Awarie silnika 4.5 V8 Porsche:

  • Pękanie czwartego cylindra
  • Pękanie plastikowej magistrali wodnej
  • Zużywanie się gładzi cylindrów
  • Możliwość zatarcia silnika

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 4.5 V8 Porsche

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Czarnecki

Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »