| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Top 10: Usterki samochodów z LPG. Jakie awarie mogą się zdarzyć?

Top 10: Usterki samochodów z LPG. Jakie awarie mogą się zdarzyć?

Obroty falują, silnik gaśnie podczas jazdy, a może w ogóle nie chce odpalić. Usterki samochodów z LPG są denerwujące, ale czy drogie w usunięciu? Sprawdźmy.

Zobacz również: Ile kosztuje serwis samochodu z instalacją LPG?

Zużycie gniazd zaworowych

Instalacja LPG identycznie jak każdy inny układ zamontowany w silniku musi być prawidłowo wyregulowana. W przeciwnym razem będzie podawać do komory spalania zbyt ubogą mieszankę paliwową. To w czasie długofalowej eksploatacji prowadzi do szybkiego kasowania luzu zaworowego oraz do wypalenia gniazd zaworowych i konieczności przeprowadzenia wartego kilka tysięcy złotych remontu silnika. Jak uniknąć tej usterki samochodów po LPG? Metody są dwie. Po pierwsze należy zadbać o prawidłowe ustawienie instalacji podczas montażu i późniejsze adaptacje w czasie przeglądów. Po drugie konieczne jest skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego.

Szybsze zużycie układu zapłonowego

Gaz ma całkowicie inne warunki spalania od benzyny. W efekcie tworzenie iskry w jego otoczeniu wymaga zwiększenia napięcia. Praca na "wyższych obrotach" musi się zatem odbijać na kondycji układu zapłonowego. Całe szczęście usterki samochodów po LPG w tym przypadku nie są drogie w usunięciu. Nowe świecie kosztują często już kilka złotych za sztukę, przewody na ogół nie są wyceniane na kwotę wyższą niż 120 - 150 złotych, podczas gdy cewki oznaczają wydatek wynoszący minimum 70 złotych za sztukę.

Przyspieszona korozja układu wydechowego

Proces spalania LPG przebiega w taki sposób, że w jego wyniku w silniku powstaje dużo większa ilość pary wodnej. Ta jest w sposób naturalny przekazywana zatem do układu wydechowego i odpowiada za szybsze jego korodowanie. Rdza nie atakuje jednak powłok zewnętrznych, a zjada rury od środka. Skutek? Podczas oceny wzrokowej układ wydechowy sprawia wrażenie praktycznie nienaruszonego. Mimo wszystko podczas jazdy powoduje wibracje i wyraźnie rezonuje. Remedium na tego typu usterki samochodów z LPG jest jedno. Konieczna będzie wymiana najbardziej skorodowanego odcinka.

Zobacz również: Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont!

Rozszczelnienie układu dolotowego

Typologia powstawania tej usterki samochodów z LPG może mieć dwa podłoża. W przypadku instalacji sekwencyjnej, nieszczelność często powstaje w miejscu montażu wtryskiwaczy gazowych. W sytuacji, w której pojazd jest wyposażony w układ mieszalnikowy starego typu, wystrzał gazu mógł uszkodzić mechanicznie np. kolektor dolotowy. Objawów uszkodzenia może być kilka. Na ogół silnik zaczyna pracować nierównomiernie, ewentualnie nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów i gaśnie. Uszkodzenie kolektora nie jest scenariuszem optymistycznym. Wiąże się bowiem z wymianą. Nowy element kosztuje co najmniej 200 - 400 złotych. Im bardziej nowoczesne auto, tym droższy kolektor.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Szpak

trenerka i założycielka organizacji szkoleniowej Laboratorium Współpracy: www.laboratoriumwspolpracy.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »