Kategorie

Haczyki w ubezpieczeniach Assistance

Haczyki w ubezpieczeniach Assistance
Na progu sezonu wakacyjnego, wielu kierowców interesuje się ubezpieczeniami Assistance (AS). Takie polisy mogą okazać się przydatne podczas dłuższych podróży samochodowych. Niektórzy właściciele aut już posiadają ubezpieczenia AS, które zostały im sprzedane jako element większego pakietu (np. OC + AC + AS). Zarówno kierowcy posiadający polisę Assistance, jak i właściciele aut zainteresowani zakupem takiego produktu, powinni zwracać dużą uwagę na „haczyki” w umowach.

Za pomoc drogową w czasie awarii często trzeba będzie dopłacić …

Ubezpieczenia Assistance kojarzą się z pomocą drogową i fachowcami przyjeżdzającymi do unieruchomionego samochodu. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że pęd do obniżenia składek za AS, skutkował znaczącym ograniczeniem zakresu ochrony w wielu najtańszych polisach. Takie ubezpieczenia „Mini - Assistance” czasem są dodawane nawet jako gratis do innych produktów ubezpieczeniowych (np. polisy OC lub AC). Z drugiej strony, na rynku znajdziemy również ubezpieczenia AS kosztujące 500 zł rocznie. Za 40% - 50% tej sumy można już nabyć polisę zapewniającą całkiem dobry poziom ochrony.

Zobacz też: OC z mini assistance - porównanie oferty rynkowej

Posiadacze najtańszych ubezpieczeń AS (np. ze składką 30 zł - 50 zł rocznie) zwykle mogą liczyć na pomoc techniczną tylko w razie kolizji. Warto również zwrócić uwagę, że ubezpieczyciele czasem stosują rozróżnienie między poważniejszym zdarzeniem skutkującym obrażeniami ciała (wypadkiem) oraz zwykłą stłuczką. „Ogólne warunki ubezpieczenia AS mogą przewidywać udzielenie pomocy tylko wtedy, gdy zdarzenie drogowe mieści się w definicji wypadku. Innym „haczykiem” jest ograniczona liczba interwencji w ciągu roku” - wyjaśnia Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Tanie polisy Assistance, które ubezpieczyciele często dodają jako gratis, cechują się bardzo ograniczonym zakresem ochrony. Posiadacz takich ubezpieczeń zwykle może liczyć na pomoc tylko po kolizji.

Zobacz też: Co daje assistance?

Czasem kierowca nie ma nawet okazji do skorzystania z Assistance

Terytorialny zakres działania polisy AS jest kolejną kwestią, której powinny przyjrzeć się osoby zainteresowane wykupieniem dodatkowej ochrony. Taka ochrona może obowiązywać na terenie Polski albo całej Europy. Pierwszy wariant pozwala na znaczące obniżenie składki i jest zupełnie wystarczający dla osób, które w trakcie podróży nie przekraczają granic naszego kraju. Takim kierowcom też może przydać się ochrona wynikająca z polisy Autocasco. W tym kontekście warto pamiętać, że niektóre podróże w obrębie Polski (np. z Krakowa do Gdańska) mogą być dłuższe niż niejeden zagraniczny wyjazd.

Zobacz też: Czy warto kupić OC na raty?

Osoby planujące zagraniczne wyjazdy (np. podczas wakacji), powinny zadbać aby zakres działania polisy Assistance obejmował Europę.

W kontekście ograniczeń terytorialnych warto również wspomnieć o tym, że ubezpieczyciele oferujący Assistance często wykluczają udzielanie pomocy w bliskiej odległości od domu poszkodowanej osoby. „Taka strefa nieobjęta ochroną może się rozciągać w promieniu np. 20 km lub 50 km od domu klienta i jest częstym elementem tanich ubezpieczeń AS. Wiele osób, które kupiły Assistance i podróżują tylko blisko domu, może posiadać błędne przeświadczenie, że ubezpieczyciel pomoże im w kłopocie” - podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Zobacz też: W jaki sposób UFG naprawia samochody?

Wiele tanich ubezpieczeń Assistance zapewnia kierowcy pomoc tylko w przypadku dalszych podróży (np. po przekroczeniu odległości 20 km - 50 km od miejsca stałego zamieszkania).

W kilka minut znajdź najtańsze OC na Ubea.pl

Kosztowe limity w polisie AS dotyczą nie tylko holowania pojazdu

Wspomniany już trend oferowania tanich ubezpieczeń Assistance i mocnego różnicowania składek, skutkuje wprowadzaniem na rynek polis posiadających bardzo ograniczony zakres ochrony. „Takie „cięcie” składki oraz potencjalnych kosztów ubezpieczyciela dokonuje się poprzez ograniczenie zakresu ochrony (tylko do wypadku) i wprowadzenie limitów dotyczących bezpłatnego holowania oraz naprawy samochodu na miejscu” - tłumaczy Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

 W przypadku taniej polisy AS, ubezpieczyciel może stosować restrykcyjny limit kosztów związanych z bezpłatnym holowaniem i naprawą samochodu na miejscu.

Obecnie na rynku znajdziemy polisy posiadające bardzo zróżnicowany zakres kosztów wspomnianych usług (tzn. bezpłatnego holowania i naprawy na miejscu awarii). Posiadacze najtańszych ubezpieczeń AS, już po holowaniu na dystansie przekraczającym 50 kilometrów - 100 kilometrów, będą musieli dopłacać za usługę. Problemem bywa także niski limit kosztów naprawy pojazdu na miejscu awarii (np. 500 zł), który jest wyczerpywalny.

Zobacz też: Co się stanie z OC po śmierci kierowcy?

Tanie polisy Assistance często nie zapewniają darmowego holowania na dystansie przekraczającym 50 km - 100 km. W przypadku drogich ubezpieczeń AS, w ogóle nie obowiązują limity odległości dla bezpłatnego holowania.

Reklama

Limity związane z kluczowymi usługami (holowaniem oraz naprawą) to kwestie, które powinny wzbudzać największe zainteresowanie przy zakupie AS. Równie ważne są ograniczenia dotyczące okoliczności wypadku/awarii oraz terytorialnego zakresu ochrony.

Dopiero w dalszej kolejności trzeba zwracać uwagę na multum dodatkowych usług oferowanych przez ubezpieczycieli (przykłady: organizacja noclegu, zapewnienie zastępczego samochodu, dostarczenie paliwa, transport dzieci, awaryjne otwarcie samochodu bez kluczyków). „Przed dopłaceniem za takie rozszerzenia zakresu ochrony, warto zadać sobie pytanie, jakie jest prawdopodobieństwo ich wykorzystania w przyszłości” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl .

Ubezpieczyciele oferują wiele dodatkowych usług w ramach pakietów Assistance (zwłaszcza tych droższych). Takie rozszerzenia zakresu ochrony są mniej ważne, niż limity dotyczące holowania oraz napraw.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    23 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.