REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego silnik zgasł podczas jazdy i nie daje się uruchomić?

Jakubowski Ryszard
Prawdopodobną przyczyną zgaśnięcia silnika jest brak dopływu paliwa do gaźnika, fot. Fotolia
Prawdopodobną przyczyną zgaśnięcia silnika jest brak dopływu paliwa do gaźnika, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasem zdarza się, że silnik podczas jazdy niespodziewanie zgaśnie i nie daje się uruchomić. Mogą być różne przyczyny tego zjawiska. Każdej z nich towarzyszą inne symptomy.

Jeżeli podczas jazdy silnik nagle zaczyna przerywać i dławić się, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest brak dopływu paliwa do gaźnika lub zatkanie się dysz gaźnika. Jeżeli wskaźnik poziomu paliwa nie sygnalizuje jego braku, nie zawsze oznacza to, że paliwo znajduje się w zbiorniku. Jeżeli jest, należy przekonać się, ze pompa paliwowa podaje je do gaźnika.

REKLAMA

Zobacz też: Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych

REKLAMA

Wystarczy, z zachowaniem ostrożności, zdjąć przewód paliwowy z gaźnika i jego wylot umieścić w jakimś naczyniu, np w butelce. Następnie, korzystając z pomocy drugiej osoby uruchomić rozrusznik i zaobserwować, czy pompa pracuje. Jeżeli jest w pełni sprawna, paliwo ze zdjętego przewodu będzie wypływało pod sporym ciśnieniem, dochodzącym nawet do 0,025 MPa. W samochodach z elektryczną pompą paliwa, zanurzoną w zbiorniku, ciśnienie to może być nieco mniejsze, natomiast objawy jej pracy pojawią się z chwilą włączenia zapłonu, bez potrzeby uruchamiania rozrusznika.

Paliwo w zbiorniku może być zanieczyszczone wodą i wówczas objawy dławienia się i samoczynnego gaśnięcia silnika wystąpią nawet przy pełnym zbiorniku i sprawnej pompie paliwa. Aby usunąć wodę z paliwa wystarczy wlać do zbiornika pewną ilość spirytusu skażonego (denaturatu), pamiętając że nie jest to właściwe paliwo, więc gdy trafi do gaźnika, może powodować chwilowe dławienie się silnika, „wypadanie” zapłonów itp. co minie bardzo szybko.

Jeżeli paliwo dopływa do gaźnika, jego dysze są czyste, a mimo to gorący silnik nie chce pracować, prawdopodobnie przyczyna leży po stronie zapłonu. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy pojawia się wysokie napięcie na końcu przewodu łączącego cewkę zapłonową z kopułką rozdzielacza. Potrzebna do tego pomoc innej osoby, która włączy zapłon i uruchomi rozrusznik. W przypadku samochodów bez rozdzielaczy wysokiego napięcia należy sprawdzić, czy iskra występuje na końcu każdego z przewodów zapłonowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie paliwo stosować w pojazdach zabytkowych?

REKLAMA

Po zbliżeniu końca przewodu zapłonowego do dowolnego metalowego elementu silnika powinna pojawić się błękitna iskra o długości do 10 mm. Jej brak sugeruje złą pracę cewki zapłonowej. Toteż należy zbadać przy pomocy próbnika żarówkowego, czy dopływa do jej zacisku prąd i czy drugi jej zacisk ma dobre połączenie z przerywaczem. Następnie należy sprawdzić sam przerywacz. Odstęp między jego stykami maleje podczas normalnej pracy dość wolno, ale systematycznie i w końcu zanika zupełnie, co objawi się brakiem iskry mimo sprawnych wszystkich elementów układu zapłonowego.

Najrzadszą przyczyną nieuruchamiania się ciepłego silnika jest rozpadnięcie się „palca” w rozdzielaczu wysokiego napięcia. Element ten jest odpowiedzialny za dystrybucję wysokiego napięcia i jego uszkodzenie uniemożliwia dalszą jazdę. Należy zastąpić go pełnosprawnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA