REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Lancer

Maciej Medyj
Nowy Mitsubishi Lancer otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Nowy Mitsubishi Lancer otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Mitsubishi Lancer zdobył najlepszą – 5-gwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez niezależną organizację EURO NCAP propagującą rozwiązania służące zapewnieniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

REKLAMA

Test po raz pierwszy przeprowadzano według nowych, zaostrzonych zasad. Maksymalna nota pięciu gwiazdek jest wyłącznie w zasięgu tych pojazdów, które w 85% danej gamy modelowej mają system ESP dostępny w wyposażeniu standardowym. W tej edycji testu uczestniczyły modele Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Mazda 6, Toyota iQ, które otrzymały najwyższą ocenę (5 gwiazdek) oraz Citroen C3 Picasso i Subaru Impreza (4 gwiazdki).

REKLAMA

System oceny aut zaostrzono od tego roku w radykalny sposób. Dotąd każdy z przetestowanych modeli otrzymywał trzy oddzielne oceny - za ochronę dorosłych pasażerów, za ochronę dzieci oraz za ochronę pieszych uczestników wypadków. W nowym rankingu każdy model otrzymuje jedną ogólną ocenę, która podobnie jak poprzednia klasyfikacja za ochronę dorosłych pasażerów może wynieść od jednej do pięciu gwiazdek. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślają, że dzięki nowym rozwiązaniom uzyskanie wysokiej oceny tej organizacji przez poszczególnych producentów jest dużo trudniejsze.

Zobacz też: Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Na ogólny rezultat składają się wyniki uzyskane w czterech obszarach: ochrona dorosłych pasażerów, przewożonych dzieci, pieszych przy zderzeniu z autem, a także ocena aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. W tych czterech kategoriach rezultaty podaje się w ujęciu procentowym. Tegoroczną nowością są również testy przy zderzeniu bocznym, podczas których najczęściej dochodzi do niebezpiecznych urazów kręgów szyjnych i całego kręgosłupa.

Mitsubishi Lancer otrzymał ocenę 81% w zakresie bezpieczeństwa dorosłych, 80% - bezpieczeństwa przewożonych dzieci, 34% - pieszych przy zderzeniu z autem i 71% - w kategorii aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Euro NCAP podnosi wymagania

REKLAMA

Mitsubishi Lancer to najnowszy model spod znaku Trzech Diamentów, reprezentujący najpopularniejszy w Europie i Polsce segment C. Najważniejsze cechy tego auta, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich, jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenia w połączeniu z atrakcyjną ceną. Mieści się on pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.

Mitsubishi Lancer jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia i pięciu wersjach wyposażenia jako czterodrzwiowy Sedan (z benzynowymi silnikami 1.5 l. (109 KM) i 1.8 l. (143 KM) oraz 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) i pięciodrzwiowy Sportback (z benzynowym silnikiem 1.8 l. (143 KM) i 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) z trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silnik 1.8) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8) oraz 6-biegową manualną (2. DID).

W standardowym wyposażeniu Lancera znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne.

Zobacz też: Lancer Sportback - polskie ceny i wyposażenie

W wersji Invite, która będzie cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek. We wnętrzu Lancera znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancera Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.

Lancer Sportback został wprowadzony na polski rynek pod koniec września 2008 a Lancer Sedan z najpopularniejszym silnikiem 1.8 l. zadebiutował pod koniec marca. Pomimo niepełnego roku sprzedaży w Polsce w 2008 roku sprzedano 1458 takie auta, w tym 884 Lancery Sedan i 574 Lancery Sportback.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer Sportback

W tym roku Lancer jest najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku Trzech Diamentów – w styczniu sprzedano 254 sztuk tego modelu w tym 175 Lancerów Sportback i 79 Lancerów Sedan.
Oto dokładna tabela wyników najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP (edycja luty 2009):

Mitsubishi Lancer

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Mazda 6

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 77%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Toyota iQ

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 71%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 54%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Toyota Avensis

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Citroen C3 Picasso

- ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 76%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 40%

Subaru Impreza

- ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

REKLAMA

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

REKLAMA

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA