REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancer Sportback - polskie ceny i wyposażenie

Maciej Medyj
Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi Lancer Sportback

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ogłasza ceny i specyfikację Lancera Sportback. 5-drzwiowa wersja najnowszego hitu spod znaku Trzech Diamentów pojawi się w polskich salonach już w drugiej połowie września.

Koncern ma bardzo dobrą wiadomość dla polskich klientów: ceny 5-drzwiowych Mitsubishi Lancerów Sportback są identyczne, jak ceny Lancera w wersji Sedan i zaczynają się od 55 190 zł. Dodatkowo wyposażenie Lancera Sportbacka, który będzie już modelem 2009 roku, jest bogatsze niż w modelu Lancer Sedan 2008. Lancer Sportback, podobnie, jak Lancer Sedan, będzie dostępny z 3 jednostkami napędowymi: 2 benzynowymi silnikami: 1.5 l. o mocy 109 KM 1 1.8 l. o mocy 143 KM oraz 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.5, 1.8), 6-biegową manualną (2. DID) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8).

REKLAMA

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

REKLAMA

Lancer Sportback to najbardziej europejski Lancer - będzie on stanowił 70% sprzedaży aut z rodziny Lancera na Starym Kontynencie. Ponieważ 75% europejskiego segmentu C stanowią auta pięciodrzwiowe, aż 70% całkowitej światowej produkcji Lancera Sportback trafi do odbiorców w Europie. Według ambitnych planów koncernu połowa europejskich nabywców Lancera Sportback po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą auta spod znaku Trzech Diamentów.

Lancer Sportback został zaprojektowany przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe. Ten dynamiczny sportowy hatchback z charakterystycznym „rekinim” przodem i oferowanym we wszystkich wersjach dużym tylnym spojlerem ma 458,5 cm długości (jest o 1,5 cm dłuższy niż model Sedan, 1,3 cm dłuższy niż Skoda Octavia, 38,1 cm dłuższy niż VW Golf, 37,6 cm dłuższy niż Renault Megane) i 170 cm szerokości przy rozstawie osi 263,5 cm. Przy tej długości Lancer Sportback mieści się pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.

Zobacz też: Porsche World Roadshow 2010

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina o całkowitej długości kabiny równej 171.5 cm oferuje dużą przestrzeń na nogi z tyłu. Szersze nadwozie pozwala na stworzenie większej przestrzeni na ramiona (139 cm z przodu / 137 cm z tyłu) i głowę (92.0 cm z przodu / 83.3 cm z tyłu).

Pomimo dużej przestrzeni we wnętrzu, szerszego rozstawu kół i większego rozstawu osi, zoptymalizowane podwozie zapewnia Lancerowi Sportback minimalny promień skrętu równy 5.0 m, porównywalny z mniejszymi kompaktami.

Dość wysoka sylwetka pojazdu pozwala na podwyższenie pozycji kierowcy, co daje mu doskonałą widoczność, ułatwia wchodzenie i wychodzenie z samochodu oraz zapewnia wygodną przestrzeń na głowę. Regulowana wysokość podłogi bagażnika pozwala na uzyskanie schowka pod podłogą lub maksymalnej przestrzeni bagażowej, po złożeniu tylnych siedzeń. Tylne siedzenia składane są przy pomocy jednego przycisku.

Zobacz też: Polska prezentacja: Seat Leon Cupra R

Auto wyróżnia się wśród konkurentów dużą sztywnością skrętną (2.94 MNm2/rad) i sztywnością zginania (4.69 MNm2/rad) – te parametry są odpowiednio o 21% i 32% lepsze niż w Lancerze Evolution IX.

W standardowym wyposażeniu Lancera Sportback znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która będzie najprawdopodobniej cieszyć się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek.

Zobacz też: KombiTest 2010

We wnętrzu Lancera Sportback znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancer Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.

Bogatsze wyposażenie opisane powyżej będzie także oferowane w modelu roku 2009 Lancera Sedan, który pojawi się w salonach w już październiku.

Mitsubishi Lancer Sportback
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA