| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Gama silnikowa nowej Kii Picanto

Gama silnikowa nowej Kii Picanto


Kia przedstawia nowe silniki z serii Kappa. Będą one napędzały nowe miejskie auto Kii czyli Picanto. Do wyboru będą jednostki zasilane benzyną i LPG.

Sprzedawane w Europie modele będą dostępne w trzech wariantach silnikowych. W wersji trzy- i czterocylindrowej. Trzycylindrowe silniki o pojemności skokowej 998 cm3 będzie można kupić w wersji benzynowej i na gaz. Pierwszy generuje moc 69 KM, a jego moment obrotowy to 95 Nm. Natomiast wariant LPG to 82 KM z momentem obrotowym 94 Nm.

Zbiornik na gaz ma pojemność 35 litrów, a pojemność baku na benzynę wynosi tylko 10 litrów, dzięki czemu w razie wyczerpania gazu, samochód bez problemu dojedzie do stacji benzynowej. Jednostka czterocylindrowa 1.2 o mocy 85KM i momentem obrotowym 121Nm to najmocniejsza propozycja wśród nowych silników montowanych w tym modelu.

Zobacz również: Renault podaje ceny elektrycznych samochodów

Dokupić będzie można również pakiet Eco-Dynamics, który ma zmniejszyć zużycie paliwa.

Według zapewnień producenta nowe silniki emitować będą mniej dwutlenku węgla (95-105g/km). Charakteryzować je również będzie niższe zużycie paliwa - 4,2 do 5,9l/100km. 

Koreańskie silniki mają dużo wspólnych podzespołów. Są to m.in. aluminiowy kadłub, wał korbowy, który został w tym modelu przestawiony czy sprężyny zaworowe, w których zminimalizowano tarcie.

Zobacz również: Po Euro 2012 koniec z budową dróg?

Standardowo dla nowej Kii Picanto silniki będą współpracować z manualną pięciobiegową skrzynią. W przypadku modelu z najmocniejszym silnikiem, będzie możliwość zestawienia go z czterostopniową skrzynią automatyczną.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Jeznach

Przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych. Inżynier mechanik, doktor ekonomii. W 1981 roku wyjechał z Polski. Przez długie lata mieszkał w Hamburgu i w Moskwie. Po około 10 latach pracy na odpowiedzialnych stanowiskach dla międzynarodowych korporacji (np. dyrektor przedstawicielstwa BMW w Moskwie), od ponad 25 lat prowadzi własne przedsiębiorstwa, kilku firm handlowych (w Niemczech, w Polsce i Rosji), a także firmę konsultacyjną z siedzibą w Moskwie. Po rosyjskim kryzysie walutowym 1998 musiał zamknąć większość swoich firm, ale obecnie jego przedsiębiorstwo znowu kwitnie. W ostatnich latach styl zarządzania firmą znacznie się zmienił. Zrezygnowano ze struktury hierarchicznej, współpraca opiera się na zaufaniu, wykorzystuje potencjał wszystkich pracowników. Po ponad 30 latach życia poza krajem mieszka obecnie w Warszawie. Swój czas zawodowy dzieli między pracę jako prezes spółki handlowej GERSO GmbH (Niemcy), która w ubiegłym roku świętowała swój 25-letni jubileusz, a pracę jako coach, mentor i inspirator. Jest autorem dwóch książek „Sztuka życia“ oraz „Szef, który ma czas“.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK