| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Limity prędkości na niemieckich autostradach

Limity prędkości na niemieckich autostradach

Już w wkrótce na niemieckich autostradach mogą pojawić się ograniczenia prędkości. Wszystko zależy od wyników wrześniowych wyborów do Bundestagu.

Niemieckie autostrady, znane z braku ograniczeń prędkości, już za kilka miesięcy mogą zmienić się nie do poznania. We wrześniu w Republice federalnej Niemiec, odbędą się wybory parlamentarne. Jeśli zwycięży w nich Socjaldemokratyczna Partia Niemiec (SPD) to według zapewnień jej lidera Sigmara Gabriela prędkość na niemieckich autostradach zostanie ograniczona do 120 km/h.

Debata nad tym nie najnowszym pomysłem ponownie wraca tuż przed wyborami parlamentarnymi. Jego zwolennicy i pomysłodawcy argumentują go tym, że na drogach,  gdzie prędkość jest ograniczona do 130 km/h liczba wypadków jest najmniejsza. Poza tym, za pomysłem przemawia także troska o ekologię. Mniejsza prędkość to jednocześnie niższe zużycie paliwa, opon i innych podzespołów auta.

Zobacz też: Koniec z bramkami na polskich autostradach?

Wyraźnym przeciwnikiem tego pomysłu jest jednak niemiecki automobilklub ADAC, który znany jest z walki o poprawę bezpieczeństwa na drogach (przeprowadza crashtesty pojazdów, testy nowych opon i rozwiązań motoryzacyjnych wprowadzanych na rynek). Rzecznik organizacji - Andreas Hölzel - stwierdził w jednym z wywiadów, że pomysł SPD jest "niezrównoważony". Hölzel zwraca uwagę, że chociaż aż 1/3 ruchu na niemieckich drogach przypada na autostrady, to dochodzi na nich jedynie do 11 proc. poważnych wypadków. Z danych ADAC wynika, że aż do 60 proc. wypadków z ofiarami śmiertelnymi dochodzi w Niemczech na drogach krajowych. Według rzecznika ADAC, jeśli SPD faktycznie zależy na poprawie bezpieczeństwa na drogach, to należy w pierwszej kolejności przeprowadzić modernizację niebezpiecznych skrzyżowań i śmielej korzystać z koncepcji rond.

Trudno wyobrazić sobie aby Niemcy wprowadziłyby ograniczenia na swoich autostradach. To de facto wizytówka i jedna z atrakcji naszych zachodnich sąsiadów. Czy podróżując np. z Polski do Szwajcarii ktoś myśli o podróży przez Czechy? Osiąganie dużych średnich prędkości pojazdem bez nadmiernego ryzyka poniesienia kosztów związanych z mandatami zachęca do podróżowania właśnie przez Republikę Federalną Niemiec. Pamiętać należy jednak, że prawie 40 % autostrad jest już objętych częściowymi ograniczeniami.Gdy autostrada przechodzi przez obszar zabudowany dopuszczalny limit prędkości wynosi najczęściej 80 km/h. Na nich to możecie się spodziewać mandatów. Przedstawiamy limity i kary za przekroczenia prędkości:

Zobacz też: Likwidacja absurdów na polskich drogach

Mandaty za prędkość - Niemcy

Pojazdy o masie własnej nie przekraczającej 3,5 tony, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość na terenie zabudowanym wynoszą:

  • do 10 km/h  15,- EUR
  • 11-15 km/h  25,- EUR
  • 16-20 km/h  35,- EUR
  • 21-25 km/h 80,- EUR, 1 punkt
  • 26-30 km/h 100,- EUR, 3 punkty
  • 31-40 km/h 160,- EUR, 3 punkty oraz jeden miesiąc zakazu prowadzenia pojazdów
  • 41-50 km/h 200,- EUR, 4 punkty, 1 miesiąc zakazu prowadzenia pojazdów
  • 51-60 km/h 280,- EUR, 4 punkty, 2 miesiące zakazu prowadzenia pojazdów
  • 61-70 km/h 480,- EUR, 4 punkty, 3 miesiące zakazu prowadzenia pojazdów

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na 40 % niemieckich dróg obowiązuje częściowe ograniczenie prędkości. ADAC twierdzi, że nie ma potrzeby rozszerzania limitów na całą sieć autostrad.  Fot. Fotolia
Na 40 % niemieckich dróg obowiązuje częściowe ograniczenie prędkości. ADAC twierdzi, że nie ma potrzeby rozszerzania limitów na całą sieć autostrad. Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jan Bijas

Dyrektor Generalny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »