| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Dacia Sandero (2008-2012): tania w zakupie

Używana Dacia Sandero (2008-2012): tania w zakupie

Dacia Sandero przebojem wdarła się na rynek aut osobowych. Receptą na sukces było połączenie starej, lecz sprawdzonej techniki Renault z w miarę atrakcyjną stylistyką zewnętrzną i niską ceną. Na rynku aut używanych koszt zakupu jest jeszcze atrakcyjniejszy, jednak czy niskobudżetowy samochód będzie dobrze się sprawował już po paru latach eksploatacji?

Używana Dacia Sandero: nadwozie

Nadwozie wygląda całkiem ładnie. Brak tu finezyjnych kształtów rodem z bratniego francuskiego koncernu, jednak ciężko to uznać za wadę. Ot nie rzucający się samochód do przemieszczania się z punktu a do punktu b. Rumuńska marka wyprodukowała także wersję Stepway, wyposażoną w dodatkowe akcesoria przywodzące na myśl auto uterenowione. W takiej wersji, mała Dacia może się naprawdę podobać. Główną rzeczą na którą powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupie kilkuletniej Sandero jest korozja. Niestety w większości egzemplarzy, znajdziemy kilka ognisk rdzy. Niepokojące są wyniki crashtestu przeprowadzanego przez NCAP, w którym Sandero otrzymało tylko 3 gwiazdki. Po części to wina słabego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Używana Dacia Sandero: wnętrze

Wnętrza zdradza prawdziwe przeznaczenie auta. Miłośnik nowoczesnego designu, nie będzie się tu czuł najlepiej. Oszczędności widać na każdym kroku. Plastiki, których użyto do wykonania deski rozdzielczej są twarde, trzeszczą podczas jazdy. Sterowanie elektrycznymi szybami umieszczono na konsoli centralnej. Dużo egzemplarzy wyposażano w minimalnym stopniu, dlatego na liście wyposażenia możemy nie znaleźć nawet wspomagania kierownicy. Na fotelach siedzi się wygodnie, ale nie zapewniają one trzymania bocznego i są wykonane z bardzo słabej jakości tkaniny. Podczas jazdy męczące może być słabe wyciszenie kabiny. Przestronność także nie jest najlepszą stroną auta. Mimo sporych optycznie gabarytów, z tyły jest mało miejsca dla dorosłych pasażerów. Cieszy spory bagażnik (320l), szkoda tylko, że dostęp do niego utrudnia wysoki próg załadunku.

Używana Dacia Sandero: silniki

Silniki to konstrukcje Renault, dobrze znane i nie sprawiające wielu kłopotów użytkownikom. Diesel dostępny w Sandero to również silnik francuskiego koncernu, jednak o wiele gorszej opinii.

Używana Dacia Sandero: silniki benzynowe

Do wyboru są „benzyniaki” 1.2, 1.4 oraz 1.6 8V i 1.6 16V. Żaden z nich nie zapewnia Dacii świetnych osiągów, jednak można je uznać za trwałe. Głównie szwankują cewki zapłonowe, ale nie jest to nagminny problem. Po większych przebiegach kłopotliwe stają się wycieki z jednostki napędowej. Oprócz tego mają same zalety. Mechanicy dobrze je znają, a naprawy są dość tanie. Nawet korzystając z ASO, nie zrujnujemy się. Jeśli chodzi o osiągi to najlepszym kompromisem między spalaniem, a osiągami będzie 1.6 8V. Pozwala na w miarę dynamiczną jazdę, spalając przy tym podobne ilości paliwa co 1.4, i świetnie nadaje się do zasilania gazem. Podobnie jak reszta 8-mio zaworowych silników.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj

Dacia Sandero
Dacia Sandero

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

MotoKariera

Kariera w motoryzacji na najwyższym biegu!

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »