REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Robert Kuśpiel
Mitsubishi Space star może służyć zarówno jako auto miejskie, jak i rodzinny mini bus fot. Newspress
Mitsubishi Space star może służyć zarówno jako auto miejskie, jak i rodzinny mini bus fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Japońska firma wprowadzając na rynek europejski minivan miała świadomość, że będzie on najmniejszy w swojej klasie i może mieć problem z przebiciem się do czołówki.

Space Star zadebiutował w 1998 roku i wbrew obawie producenta zdobył duże zaufanie wśród użytkowników. Założenie Mitsubishi było jasne i klarowne. Wyprodukować samochód, który bezawaryjnością nadrobi wszelkie straty do konkurencji. Po latach można stwierdzić, że udało im się to bezbłędnie.

REKLAMA

Japoński producent postawił na małe i oszczędne silniki, co było idealnym posunięciem. Na rynku aut używanych próżno szukać mocnych jednostek powyżej 2 litrów. Największa dostępna pojemność to silnik wysokoprężny 1.9. Mogłoby się wydawać, że Mitsubishi Space Star jest autem bez wad. Okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Obciążony samochód znacznie gorzej się prowadzi. Praca tylnego zawieszenia jest fatalna, przez co komfort jazdy może zdecydowanie się obniżyć.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Space Star

REKLAMA

Space Star nie uchodzi za pakowne auto w swojej klasie. W porównaniu z konkurencją wypada średnio. Pojemność bagażnika to tylko 370 litrów. Maksymalna objętość jest o 1000 litrów większa. W przypadku rodzinnych wakacji może być problem z zapakowaniem wszystkich bagaży, nawet jak upchamy je pod sam sufit.

Na Polskim rynku jest duży wybór modeli Space Star. Ceny zaczynają się od około 6 000 złotych. Za auto z końca produkcji należy zapłacić około 20 000 złotych. Cena uzależniona jest od wersji silnikowej i wyposażenia. Samochody te nie były popularne wśród firmowych flot, co eliminuje znaczną część wysłużonych egzemplarzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod względem wyposażenia samochód wypada bardzo dobrze. Nie trudno o przyzwoicie wyposażone auto.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star: naprawa wyświetlacza komputera

Space Star doczekał się również face liftingu, który został przeprowadzony w 2002 roku. Najwięcej zmian przeprowadzono wewnątrz samochodu. Paleta silników również uległa modyfikacji. Zrezygnowano z silnika 1.8 GDI wprowadzając w jego miejsce jednostkę o tej samej pojemności, jednak na wielopunktowym wtrysku paliwa – MPi. W silnikach wysokoprężnych również zaszły zmiany. Zaprezentowano nową jednostkę 1.9 DI-D. Silnik ten powstał na bazie modyfikacji poprzedniej jednostki. Główna różnica to dodanie turbosprężarki o zmiennej geometrii.

Jakie silniki były dostępne w Mitsubishi Space Star ?

Największy wybór mamy wśród silników benzynowych. Jak przystało na japońskie auta, nie ma dużego wyboru wśród silników wysokoprężnych.

Silniki benzynowe

1.3 82KM – silnik produkowany w latach 2001 do 2005. Przyspieszenie na poziomie 13 sekund. Nie jest to silnik dynamiczny, ale nadrabia braki swoim spalaniem, które oscyluje w granicy 6 litrów na 100 kilometrów. Do spokojnego przemieszczania się w zupełności wystarczy. Tani w utrzymaniu i eksploatacji. Polecamy.

1.3 86KM – jednostka produkowana do 2000 roku. Spala jeszcze mniej niż jej następca. Zadowala się 5.5l benzyny. Dynamika na podobnym poziomie. Silnik również godny polecenia.

1.6 98KM – dopiero od tego silnika możemy mówić o jakiejkolwiek elastyczności. Spalanie na poziomie 7.5 litra. Trochę dużo w porównaniu z niewiele słabszym 1.3 a trochę mocniejszym 1.8. Silnik 1.6 pali tyle samo co 1.8 a dynamiką przypomina czasami 1.3.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

REKLAMA

1.8 112KM – silnik produkowany od 2002 roku. Nie jest tak popularny jak pozostałe jednostki. Spalanie na poziomie 7.5 litra. Zdecydowanie wygrywa w porównaniu z 1.6. Dobra oferta, jednak nie częsta na naszym rynku. Okazuje się, że Space Star z tym silnikiem jest najbardziej dynamiczny - przyspieszenie do 100km/h trwa 10.2 sekundy.

1.8 GDI 122KM – najmocniejszy silnik benzynowy, który został wycofany w 2002 roku. Pomimo największej mocy nieznacznie wolniejszy od swojej słabszej odmiany. Spalanie na bardzo dobrym poziomie – 7litrów. Auta z tymi silnikami są dosyć często spotykane w porównaniu z modelem 112KM. Polecamy.

Silniki Diesla

1.9 DI-D 102KM – podstawowa jednostka wysokoprężna, która charakteryzuje się bardzo niskim spalaniem na poziomie 5.5 litra. Pierwszy Diesel w ofercie Mitsubishi Space Star. Wersja godna polecenia, pomimo, że silnik został zapożyczony z Renault.

1.9 DI-D 115KM – silnik powstał z modyfikacji wersji 102KM. Wprowadzenie turbosprężarki o zmiennej geometrii spowodowało podniesienie mocy. Silnik spala około 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. W ofercie od 2002 roku.

Zobacz też: Fiat Punto I: włoska kropka

Jaką wersję wybrać?

Spośród silników benzynowych można polecić praktycznie każdy silnik. Jeżeli zależy nam na małym spalaniu to zdecydowanie wybieramy wariant 1.3. Chcąc mieć auto dynamiczne musimy wybrać jednostkę 1.8. W silnikach wysokoprężnych jest bardzo mały wybór. Tutaj przychylamy się ku jednostce 115KM. Spala niewiele więcej od swojej słabszej odmiany, a oferuje bardzo dobre osiągi.

Usterki

Silnik

Jeżeli oglądane przez nas auto dysponuje książką serwisową i ma potwierdzone wszystkie wymiany (łącznie z paskiem rozrządu), zapewne nie będziemy mieli zastrzeżeń do pracy silnika. Jedynie w jednostkach Diesla należy uważać na silnik z turbiną o zmiennej geometrii. Łopatki tej turbiny potrafią się zacinać od zbyt dużej warstwy nagaru. Problem zdarza się w samochodach o dużym przebiegu, lecz nie jest to regułą. Wszystko zależy w jaki sposób poprzedni właściciel obchodził się z turbosprężarką.

Silniki Space Stara mają możliwość montażu instalacji gazowej (poza silnikiem 1.8 GDI). Warto poszukać auta z założoną instalacją - w ten sposób zaoszczędzimy na eksploatacji. Jednak musimy być pewni, że instalacja jest prawidłowo założona i ustawiona.

Nadwozie

Niestety występują pewne problemy z korozją. Najczęściej ogniska rdzy pojawiają się na krawędziach drzwi i przedniej maski. Tylne błotniki również są narażone na działanie korozji. Podczas oględzin należy zwrócić szczególną uwagę na te elementy.

Instalacja elektryczna

Zobacz też: Peugeot 406: elegant z klasą

Najwięcej problemów przysparza panel elektrycznych szyb. Wypalony wyświetlacz na konsoli środkowej również jest dosyć częstym problemem.

Zawieszenie

Dosyć delikatne jak na polskie drogi. Częstą usterką były wybite gniazda kolumny zawieszenia. Należy sprawdzić w historii serwisowej czy auto przechodziło taką naprawę. Wybite tuleje wahaczy lub elementy stabilizatora również są częstą usterką. Podczas jazdy próbnej należy dokładnie przysłuchać się, jak pracuje zawieszenie.

Układ hamulcowy

Podobnie jak w pozostałych modelach tej japońskiej marki, przednie klocki zużywają się w tempie ekspresowym. Nie należy się tym przejmować, duża ilość zamienników zdecydowanie obniża koszty eksploatacji.

Zobacz też: Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

Ceny części

Rozrusznik – 230 złotych

Koło dwumasowe – 1250 złotych

Kompletny rozrząd do silnika GDI – 450 złotych

Czujnik wałka rozrządu – 150 złotych

Tłumik końcowy – 200 złotych

Filtr oleju – od 20 złotych

Podsumowanie

Mitsubishi Space Star jest bardzo dobrą ofertą na rynku aut używanych. Praktycznie każdy silnik jest dobrym wyborem. Japoński producent położył bardzo duży nacisk na niezawodność. Jak każde auto, ma swoje wady, jednak w porównaniu z konkurencją są one bez znaczenia. Jeżeli znajdziemy dobrze utrzymany egzemplarz to posłuży nam wiele lat.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA