| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Polo kontra Fabia: Rodzinny pojedynek

Test Polo kontra Fabia: Rodzinny pojedynek

Wybór jest trudny. W końcu dwa auta z tego samego koncernu plasowane w tej samej klasie i posiadające ogromną część wspólnych podzespołów. Różnic jest jednak więcej niż się wydaje.

MK – Mnie do testu przypadło czerwone Polo. Auto kojarzy się z tradycyjnym wyglądem bez stylistycznych ekstrawagancji. W dużej mierze jest to prawda, ale też nie do końca. Testowana najbogatsza specyfikacja Highline wygląda atrakcyjnie dzięki srebrnym elementom zderzaka, spojlerom oraz światłom przeciwmgielnym. Do tego niemiecka testówka ubrana była w intensywną czerwień o nazwie Flash oraz imponujące 17-calowe koła z oponami o profilu 40 i atrakcyjnymi alufelgami. To wszystko składa się na obraz miejskiego auta, które wprawdzie nie zaskakuje stylizacją, ale jest ładne i długo jeszcze będzie aktualne.

MM – Moja Fabia w wersji Style była zielona z białym dachem, co mnie osobiście kojarzyło się z rzekotką w berecie albo deserem – galaretką agrestową z bitą śmietaną. Kształt najmniejszej Skody jest mniej ponadczasowy niż w przypadku pierwszej generacji, ale jest też ukłonem w stronę nowoczesności – stał się bardziej skośny i muskularny. Czarny przedni słupek kojarzy się z Mini i Suzuki Swift mówiąc: „jestem małym, sportowym samochodzikiem”. Fabię postawiono na 16-calowych, wieloszprychowych felgach, raczej nie dodających jej wyglądowi agresji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Polo

MK – Wnętrze Volkswagena to przykład niemieckiej ergonomii. Wszystko jest tu na swoim miejscu, a ilość przycisków ograniczono do minimum. Dobra ergonomia oznacza, że w tym aucie każdy jest w stanie szybko się odnaleźć. Uwagę zwracają też bardzo dobre materiały. Pod tym względem to z pewnością czołówka klasy B. Cechą charakterystyczną wersji Highline są sportowe fotele, które wydają się dość wąskie, ale dobrze trzymają ciało w zakręcie. Na brak przestrzeni w przedniej części kabiny nie można narzekać. Wiadomo jednak, że w autach tej wielkości nie ma co spodziewać się cudów jeśli chodzi o miejsce na tylne kanapie. W Polo zastosowano sprytne rozwiązanie polegające na umieszczeniu siedziska pod takim kątem, że siedzi się tam nieco głębiej niż w innych miejskich autach (podobnie jak w Seacie Ibiza), a dzięki temu więcej przestrzeni pozostaje na kolana. Całości wnętrza dopełnia bogate wyposażenie wersji Highline (z dodatkami) w postaci nawigacji, pełnej elektryki czy skórzanego wykończenia kierownicy i lewarka zmiany biegów. Do minusów zaliczam zbyt skomplikowaną obsługę radia, a do plusów bardzo czytelne duże zegary oraz dobrej jakości materiały.

MM – U Skody we wnętrzu jest również klasycznie. Króluje czerń, gdzieniegdzie pojawiają się chromowane obwódki. Są okrągłe zegary, duży wyświetlacz audio-navi, duże przyciski i gałki. Jednak nietypowy układ panelu środkowego ze sterowaniem klimatyzacji nad radioodtwarzaczem powoduje, że jego dolna część odstaje, bo dla lepszej widoczności skierowana jest ku górze, co z kolei ma wpływ na niewygodną pozycję kolana kierowcy. Fotele nie są kubełkami, jak w wersji Sport, ale mają wystarczające trzymanie boczne i regulację, a kierownica, choć czteroramienna jest przyjemnie gruba i jej pozycję można zmieniać w obu płaszczyznach. Dlatego z przybraniem optymalnej pozycji żaden kierowca, niezależnie od wzrostu i własnych upodobań, nie będzie miał problemu. Podobnie poczuje się pasażer na tylnej kanapie – choć tak jak w Polo cudów nie ma, to odpowiednie wyprofilowanie foteli pozwoliło zaoszczędzić nieco więcej miejsca. Bagażnik oferuje od 315 do 703 litrów przy złożonej kanapie, czyli nie jest źle.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia siedzenia tył fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo siedzenia tył fot. Maciej Medyj
VW Polo siedzenia tył fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia siedzenia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo siedzenia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo siedzenia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia bagażnik fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia bagażnik fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia bok fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia bok fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia silnik fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia silnik fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia bok i przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia bok i przód fot. Maciej Medyj

VW Polo bagażnik fot. Maciej Medyj
VW Polo bagażnik fot. Maciej Medyj

VW Polo tył fot. Maciej Medyj
VW Polo tył fot. Maciej Medyj

VW Polo deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
VW Polo deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia tył fot. Maciej Medyj

VW Polo kokpit fot. Maciej Medyj
VW Polo kokpit fot. Maciej Medyj

VW Polo silnik fot. Maciej Medyj
VW Polo silnik fot. Maciej Medyj

VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj
VW Polo, Skoda Fabia przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bobkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »