Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo: Drogie oszczędzanie

Piotr Migas
Miejskie auto z bogatym wyposażeniem i oszczędnym silnikiem spalającym niecałe 3,5 litra paliwa na sto kilometrów to już rzeczywistość, pod nazwą Volkswagen Polo BlueMotion. Oto test "zielonego" (niebieskiego?) Volkswagena Polo.

Od kiedy w sprzedaży jest nowa generacja modelu Polo, mały Volkswagen zdążył zaskarbić sobie serca i portfele wielu nabywców. Na zewnątrz i w środku Polo jest większe, ładniejsze, a już na pewno lepiej wykonane od poprzednika. W parze z jakością użytych w Polo materiałów idą doskonałe własności jezdne, bogate wyposażenie i nowoczesne jednostki napędowe.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Od niedawna gama Polo powiększyła się o model BlueMotion. Coś dla klientów nastawionych na modną dziś jak nigdy szeroko pojętą ekologię. Malucha z Wolfsburga wyposażono w zaledwie trzycylindrowy silniczek diesla o pojemności 1,2 litra. Tak naprawdę to pozbawiona jednego cylindra jednostka 1,6 TDI. Ekologiczne Polo dysponuje mocą 75 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 180 Nm. Teoretycznie jak na pięciomiejscowe auto ważące 1150 kg to niewiele, ale jeśli naszym priorytetem jest oszczędzanie a „eco-driving” ulubionym stylem jazdy, powinniśmy być z Polo zadowoleni.

Volkswagen Polo już w fabryce został gruntownie przygotowany do bicia rekordów ekonomicznej jazdy. Wersja BlueMotion ma między innymi przeprogramowany sterownik silnika który potrafi odzyskiwać energię z hamowania, opony o niskim oporze toczenia, system start/stop i wydłużone przełożenia 5-biegowej skrzyni biegów. W walce o każdą kropelkę paliwa zamontowano również specjalny pakiet aerodynamiczny zmniejszający opory powietrza ze specjalnymi nakładkami na progi i zderzakami, tylnym spoilerem, osłonami pod podwoziem czy dość dziwacznymi aluminiowo-plastikowymi 15-calowymi felgami.

W porównaniu do poprzednika wyposażonego w jednostkę 1,4 TDI, silnik nowe Polo BlueMotion cechuje zdecydowanie mniejszy poziom wibracji, wyższa kultura pracy i lepsze wyciszenie. Jednak niczym nie da zastąpić się pojemności więc od razu zaznaczmy – Polo zdecydowanie nie jest typem sprintera. I nie chodzi tu jedynie o niemrawe przyspieszenia do 100, czy 130 km/h trwające odpowiednio 13,5 i aż 23,8 sekund. W tym samochodzie nie to jest najważniejsze. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik

Silnik osiąga roboczą temperaturę pracy i układ start/stop zaczyna działać już po kilku kilometrach od startu. Co ciekawe system bezbłędnie „rozpoznaje” czy chodzi o dłuższy postój, np. na światłach czy o krótkotrwałe zatrzymanie, kiedy nie dopuszcza do zgaśnięcia silnika. Kierowca jest na bieżąco informowany o stanie aktywności sytemu poprzez komunikaty komputera pokładowego. Po wyłączeniu silnika wystarczy wcisnąć sprzęgło by znów zaczął pracować, przy czym cała operacja przebiega niemal nieodczuwalnie i bez opóźnień.

Zobacz również: Hatchback na zielono

Oszczędna jazda z niskimi prędkościami obrotowymi i zmiany kolejnych przełożeń zgodnie ze wskazaniami komputera wynagradzają nasz trud i średnie spalanie rzędu 4-4,5 l/100km w mieście jest jak najbardziej możliwe do osiągnięcia. Podczas szybszej jazdy ze stałą prędkością Polo zbliża się do rewelacyjnego wyniku deklarowanego przez producenta. Komfort i prowadzenie to pierwsza liga wśród aut segmentu B.

Szkoda tylko, że musi aż tyle kosztować. Niecałe 59 000 złotych jakie Volkswagen żąda za „zielone” Polo to o kilka tysięcy więcej niż auto z tym samym silnikiem bez plakietki „BlueMotion”. Zaś kwota 67 090 złotych za testowany egzemplarz brzmi już niedorzecznie.

Volkswagen Polo Bluemotion w podstawowej wersji kosztuje 59 tyięcy złotych. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion to proekologiczna wersja najnowszego Volkswagena segmentu B. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion to propozycja dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion jest wyposażony w nieco obniżone zawieszenie i opony o obniżonych oporach toczenia. fot. Piotr Migas
Bagażnik Volkswagena Polo Bluemotion ma regularne kształty, co pomaga w układaniu bagaży. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion ma bardzo wygodne fotele, a deska rozdzielcza jest wykonana z dużą starannością. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion oferuje zadowalającą ilość miejsca na tylnej knapie. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion jest napędzany trzycylindrowym turbodieslem o pojemności 1,2 litra. fot. Piotr Migas
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    To nie primaaprilisowy żart. Te historie z rynku moto są prawdziwe!

    Prima Aprilis? 3-letni okres oczekiwania na dostawę auta, szyby „na korbki”, 24 tysiące złotych (MIESIĘCZNIE) za samochód, papierowa umowa leasingu w dobie rewolucji technologicznej  – to niektóre historie „z życia” rynku moto, jakie wytypowali analitycy Carsmile w okazjonalnym raporcie na 1 kwietnia. Choć do złudzenia przypominają one prima-aprilisowe żarty, w rzeczywistości są … prawdziwe. 

    Włączony silnik w garażu to potężne zagrożenie

    Włączony silnik w garażu jest zdecydowanie jednym z tych błędów, których należy się wystrzegać. Szczególnie jeżeli garaż nie ma wentylacji.

    Czy zakup nowego samochodu należy zgłosić do urzędu skarbowego?

    Czy zakup nowego samochodu należy zgłosić do urzędu skarbowego? To pytanie, które zadawać sobie mogą nabywcy. Poszukajmy odpowiedzi.

    Wymiana opon na letnie. Za wcześnie gorzej niż za późno!

    Wymiana opon na letnie. Za wcześnie umówiona wizyta u wulkanizatora może wyłączyć auto z użytkowania. Powód? Tym jest zmienność pogody.

    Kiedy koniec diesla w Polsce? Nie tylko diesla zresztą. To dziś ważne pytanie.

    Kiedy koniec diesla w Polsce? Spada udział diesli wśród pojazdów osobowych. A przecież dużymi krokami zbliża się zakaz sprzedaży aut spalinowych.

    Rodzinny sedan Nissana. Odpowiedź na współczesny styl życia

    Rodzinny sedan Nissana to nic innego jak koncept Contemporary Lifestyle Vehicle. Auto bazuje na kultowym modelu Skyline.

    Kia EV9. Premiera 7-miejscowego, elektrycznego SUV-a z Korei

    Kia EV9. Premiera zdradziła wiele szczegółów dotyczących nowego elektrycznego SUV-a. Niektóre z funkcji pojazdu brzmią naprawdę imponująco.

    Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Będziecie zaskoczeni!

    Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Japończycy mają się czym pochwalić. Szczególnie że mówimy tylko o jednej generacji auta i 7 latach obecności na rynku.

    Ładowarki dla elektrycznych ciężarówek przy autostradach. Nowy pomysł UE

    Ładowarki dla elektrycznych ciężarówek przy autostradach i znowelizowane rozporządzenie AFIR toruje drogę dla elektrycznych napędów.

    Mitsubishi zaprezentuje 16 nowych modeli. Nowy plan rozwoju marki

    Mitsubishi zaprezentuje 16 nowych modeli. To efekt ogłoszenia trzyletniego średniookresowego planu na lata fiskalne 2023-2025 "Challenge 2025".

    Czemu wymiana opon na letnie jest tak ważna?

    Czemu wymiana opon na letnie jest tak ważna? Dostosowanie typu opon do sezonu to kwestia bezpieczeństwa. Więcej na ten temat w naszym tekście.

    Niebezpieczny kierowca, czyli jaki? Oto opinia Polaków

    Niebezpieczny kierowca? Dziś przedstawimy opinie Polaków na ten temat i dane wynikające ze statystyk policyjnych.

    Toyota Prius 2023. Rezerwacje na nową hybrydę ruszyły

    Toyota Prius 2023 to nowa hybryda plug-in z Japonii. Właśnie wystartowały w Polsce rezerwacje na model. Na razie to jedynie rezerwacje online.

    Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy?

    Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy? Kierowcy często zastanawiają się nad tym czy elektryk ma akumulator rozruchowy 12V.

    Toyota Proace Verso kamper. Oto nowa zabudowa Tanuki

    Toyota Proace Verso kamper zyskała nową wersję. Auto otrzymuje wyposażenie kempingowe skonfigurowane przez doświadczonych podróżników.

    Auta elektryczne we flocie. AstraZeneca kupiła 190 Volkswagenów

    Auta elektryczne we flocie? Tak, mogą się sprawdzić. AstraZeneca kupiła właśnie 190 e-Volkswagenów z rodziny ID. Choć raczej nie kupiła, a wynajęła.

    Jak wybrać nowe opony? Wybór sercem czy rozumem?

    Jak wybrać nowe opony? Właściwie dobrane opony skrócą drogę hamowania pojazdu nawet o kilkanaście metrów. Warto pamiętać też o zasadzie 3P.

    Łapki na kierownicę. Nowa akcja policji. O co w niej chodzi?

    Łapki na kierownicę to akcja policji, która ma uświadomić jakie zagrożenia niesie za sobą używanie telefonu komórkowego w czasie prowadzenia pojazdu.

    Amarok 2023. Cena modelu startuje od 229 000 zł netto

    Amarok 2023. Cena nowego pick-up`a Volkswagena przestała być tajemnicą. Co więcej, zamówienia na model można już składać u dealerów marki.

    Odcinkowy pomiar prędkości. Tunel pod Świną kolejnym punktem na mapie

    Odcinkowy pomiar prędkości. Tunel pod Świną zostanie włączony do sieci pomiarowej GITD. W Świnoujściu na odcinku drogi DK93 rusza budowa OPP.

    Wymiana opon na letnie 2023. Kiedy, jak i za ile? Sprawdźmy

    Wymiana opon na letnie 2023, czyli dziś przygotujemy dla kierowców tabletkę wiedzy na ten temat. Kiedy zmienić opony, o czym pamiętać i ile to kosztuje w 2023 roku?

    Czy można dostać mandat z kamery? I to na kilka sposobów

    Czy można dostać mandat z kamery? Oczywiście że tak. Co więcej, sposobów zdobywania nagrań służby mają co najmniej kilka. Poznajmy je.

    Mitsubishi L200 2024. Tak będzie wyglądać nowe wcielenie pick-up`a

    Mitsubishi L200 2024, czyli kolejna generacja modelu ujrzy światło dzienne jeszcze w tym roku lub na początku kolejnego. Co wiadomo o modelu?

    Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

    Volkswagen ID.2all zapowiada koncepcję dostępnej, elektrycznej mobilności dla Europejczyków. Jest rozmiarów modelu Polo. Trafi zatem do segmentu B.

    Przewoźniku - dopilnuj nowego obowiązku, jeśli nie chcesz stracić zezwolenia

    Pakiet mobilności ponownie o sobie przypomina. Zgodnie ze zmianami w ustawie o transporcie drogowym, przewoźnicy są zobowiązani do spełnienia kolejnego obowiązku. Chodzi o przepis, wprowadzający konieczność zgłoszenia ilości zatrudnionych kierowców. W tym roku oświadczenie należy zgłosić już do 31 marca, a brak wypełnienia formalności może wiązać się poważnymi konsekwencjami dla przewoźników.