REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo Cross to zdecydowanie najatrakcyjniejsza pod względem wizualnym odmiana małego Polo. Czy oprócz tego, że najładniejsza to wersja Cross jest również najlepsza w gamie Polo?

Nowe Cross Polo jest kontynuacją niszowych wersji Polo poprzednich generacji - Polo Fun oraz jego następcy - Cross Polo pierwszej generacji. Co ciekawe, zgodnie z pierwszymi założeniami Polo Fun miało być wyprodukowane tylko w ilości 5.000 egzemplarzy, jednak spore zainteresowanie nabywców tym modelem spowodowało, że producent zdecydował się rozwijać projekt, co w prostej linii doprowadziło do wprowadzenia do oferty odmiany Cross.

REKLAMA

Nadwozie

Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Wersja Cross Volkswagena Polo zwraca uwagę. Zwłaszcza pomalowana na widoczny na zdjęciach pomarańczowy kolor. Zwiększony o 15 mm prześwit, plastikowe osłony na błotnikach oraz w dolnej części drzwi, masywne zderzaki, zmodyfikowana osłona wlotu powietrza sugerują, że Cross Polo da sobie świetnie radę na bezdrożach. Tymczasem auto dostępne jest jedynie z napędem na przednią oś, co czyni z Polo Cross najwyżej pogromcę piaszczystych, polnych dróg oraz wysokich krawężników.
Cóż, podobno auto kupuje się przede wszystkim oczami, a Cross Polo emanuje modnym surferskim sznytem, co mimo braku napędu na obie osie czyni go łakomym kąskiem dla młodych i aktywnych kierowców.

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowy styl Cross Polo widać także we wnętrzu. Wersja standardowo wyposażona jest w sportowe fotele, a przedział pasażerski ożywiają kolorowe wstawki, w prezentowanym egzemplarzu – pomarańczowe.
Linia kokpitu nie różni się od tradycyjnych odmian Polo, materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością.
Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Wyposażenie standardowe wersji Cross Volkswagena Polo mimo że różni się nieznacznie od najbogatszej odmiany tradycyjnej wersji Polo – Highline jest dość ubogie i zawiera m.in. trójramienną kierownicę obszytą skórą, światła przeciwmgielne, podłokietnik z przodu, siedemnastocalowe aluminiowe obręcze kół, komputer pokładowy i elektryczne szyby w czterech drzwiach. Niestety nie znajdziemy w wyposażeniu standardowym ani radia ani manualnej klimatyzacji.

Zobacz także: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Testowane Polo napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje ta jednostka to 250 Nm dostępne od 1500 obr./min.

Silnik wyposażony w układ Common Rail charakteryzuje się niezłą kulturą pracy, ale wymaga od kierowcy odpowiedniego wyczucia podczas ruszania. Mniej wprawnym kierowcom w trakcie ruszania silnik często gaśnie. Według danych producenta Cross Polo 1.6 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Wynik wystarczający biorąc pod uwagę charakter pojazdu. Co więcej Polo z opisywanym dieslem odwdzięcza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim silnik spalał ok. 6-7 l oleju napędowego na 100 km.
Z napędem dobrze współgra manualna pięciobiegowa przekładnia.
W porównaniu do tradycyjnej odmiany Polo, nadwozie Cross’a bardziej się przechyla podczas jazdy po łukach, a zawieszenie bardziej miękko tłumi nierówności nawierzchni. Jednak taka charakterystyka zawieszenia pasuje do Polo Cross i nie ujmuje przyjemności prowadzenia. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami auto jest też dość wrażliwe na boczne podmuchy wiatru.

Podsumowanie

Bądźmy szczerzy. Na zakup Polo Cross nie może sobie pozwolić wielu Polaków.  Podstawowa odmiana Polo Cross kosztuje 57 990 zł, a odmiana testowana aż 68 390 zł. Za około 70 tys. zł można kupić samochód o wiele większy i praktyczniejszy niż Cross Polo. Ale z drugiej strony nie jest to wersja przeznaczona dla ludzi praktycznych, którzy liczą każdy grosz. Polo Cross kupuje się po to, by się wyróżnić. To modny i solidnie wykonany gadżet przeznaczony dla kierowców z zasobniejszym portfelem. I w tej roli sprawdza się rewelacyjnie.

Dane producenta:

Pojemność, l/cm3                                                           1,6 l / 1598

Moc max., kW (KM)                                                        77 (105) / 4000 obr./min.

Max. moment obr.                                                           250 Nm/1500 - 2500 obr./min.

Skrzynia biegów                                                             manualna, 5 biegowa

Osiągi

Prędkość maksymalna                                                      189 km/h

Przyspieszenie  0-100 km/h                                               10,4 s

Zużycie paliwa

cykl miejski                                                                       5,1 l/100 km

poza miastem                                                                    3,6 l/100 km

średnio                                                                              4,2 l/100 km

średni poziom emisji CO2                                                   109 g/km

Masa własna pojazdu                                                         1165 kg

Dopuszczalna masa całkowita                                             1660 kg

Ładowność                                                                         570 kg

Volkswagen Polo Cross jest dość podatny na boczne podmuchy wiatru.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Volkswagen Polo Cross ma zwiększony prześwit (o 15 mm) ale napęd nadal przekazywany jest jedynie na przednią oś.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Masywne zderzaki i plastikowe osłony wyróżniają Volkswagena Polo Cross
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Oprócz osłon Volkswagen Polo Cross wyposażony został w indywidualny wzór felg.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Tablica przyrządów Volkswagena Polo Cross nie różni się od tych z tradycyjnych odmian Polo.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Sportowe fotele i kolorowa tapicerka to wyposażenie standardowe Volkswagen Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Volkswagena Polo Cross ilość miejsca jest umiarkowana.
Moto.wieszjak.pl
Przedni podłokietnik ze schowkiem to wyposażenie standardowe Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Kolorowe szwy m.in. na dźwigni hamulca pomocniczego to smaczki typowe dla Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Silnik 1,6 TDI to sprawne źródło napędu dla Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Bagażnik Volkswagena Polo Cross ma objętość od 280 do 952 litrów.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA