REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Kuga przeszedł kurację odmładzającą. Czy to wystarczy, by wciąż przyciągać uwagę klientów kuszonych przez młodszą konkurencję? W teście Kuga napędzana przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o mocy 150 KM.

Green Instinct. Tak nazywa się intrygujący, widoczny na zdjęciach kolor z najnowszej oferty Forda Kugi. Trzeba przyznać, że ten kosztujący 1950 zł lakier, świetnie podkreśla odświeżoną linię kompaktowego SUVa.

REKLAMA

Przy okazji modernizacji modelu, producent m.in. zastosował nowe reflektory z pomarańczowymi kierunkowskazami (widoczne na zdjęciach to biksenonowe światła dostępne m.in. razem z nawigacją satelitarną w promocji bez dopłaty w ramach pakietu Gold X), zmodyfikował wygląd przedniego pasa, a także zmienił lampy tylne i przestylizował pokrywę bagażnika. Całość prezentuje się dobrze i nie da się nie odnotować, że auto nabrało amerykańskiego sznytu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz Kugi to wersja Titanium, oznacza to że widoczne na fotografiach osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich wymagają dopłaty 3450 zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy obręcze o średnicy siedemnastu cali.

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Forda Kugi jest bardzo obszerny. Zarówno pasażerom przedniej, jak i tylnej części kabiny nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cieszy wygoda foteli. Są wystarczająco obszerne, a ich profil zachęca do dłuższych podróży. Standardowym wyposażeniem wersji Titanium jest częściowo skórzana tapicerka. Ta widoczna na zdjęciach (jasna skóra) wymaga dopłaty 4100 zł.

Obszyta skórą kierownica jest przyjemna w dotyku i dobrze leży w dłoniach. Bogaty w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości, a większość elementów spasowano z dokładnością. Choć da się w dolnych partiach tablicy przyrządów zauważyć drobne niedokładności w montażu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Na górze centralnej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy wyświetlacz (przekątna 8 cali) nawigacji GPS oraz systemu pokładowego SYNC3. Najnowsza wersja systemu sprawnie reaguje na dotyk, szybko przełączając poszczególne funkcje menu. To duża zmiana w porównaniu do SYNC2 dostępnego w modelach sprzed modernizacji. Małą niedogodnością jest to, że ekran jest tak daleko odsunięty od kierowcy, przez co trudno jest do niego dosięgnąć.

Dobrze, że producent mimo poprawy funkcjonalności systemu pokładowego nie zrezygnował z części klasycznych klawiszy funkcyjnych i pokręteł, którymi można obsługiwać układ klimatyzacji, czy zestaw audio.

Kuga, jak na kompaktowego SUVa przystało umożliwia zabranie na pokład sporej liczby walizek. Przedział bagażowy ma pojemność 456 l. Bagażnik ma regularny kształt, a przestrzeń na bagaże da się powiększyć do 1653 l.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Forda Kuga służy dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Według danych producenta ważący 1614 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 194 km/h.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Użytkowanie Kugi na co dzień jest przyjemne. Jak na Forda przystało, samochód wyróżnia bardzo wysokiej jakości układ jezdny. Zawieszenie bardzo sprawnie radzi sobie z tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując sztywność pożądaną na krętych odcinkach. Precyzyjny układ kierowniczy daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem, a neutralne (jak na SUVa) zachowanie pojazdu na zakrętach potęguje przyjemność z jazdy.

Także niezbyt imponująca „na papierze” dynamika, w praktyce okazuje się wystarczająca. Ospałość jednostki napędowej daje się wyczuć poniżej 1600 obr./min. Powyżej tej wartości Ford chętnie nabiera prędkości mniej więcej do momentu, w którym osiągniemy najwyższą dopuszczalną prędkość na autostradzie. Rozpędzanie powyżej 140 km/h wymaga już więcej wysiłku.

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4


Kuga po drodze szybkiego ruchu jedzie stabilnie, a komfortu jazdy nie ogranicza nadmierny hałas powodowany przez opływające nadwozie powietrze, czy odgłos pracy jednostki napędowej. Ten drugi jest trochę zbyt natarczywy przy wysokich obrotach, ale mamy się szansę o tym przekonać w warunkach miejskich. Podczas jazdy w mieście docenimy precyzję działania lewarka manualnej, sześciobiegowej przekładni. Choć w przypadku Kugi trafniejszym wyborem jest przekładnia PowerShift.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

A jak w przypadku fordowskiego SUVa wygląda zużycie paliwa? Przy prędkości 140 km/h auto zużywa 7,2-7,6 l olej napędowego na 100 km w zależności od rzeźby terenu. Zmniejszając prędkość do ok. 120 km/h „spalanie” maleje do 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim Kuga nie zużywa zazwyczaj więcej niż 7,8 l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobre wyniki, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę sporą masę pojazdu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – podsumowanie

W cenniku Forda Kugi, odmiana ze 150 konnym silnikiem Diesla pod maską i napędem na obie osie AWD jest droższa o 9000 zł względem egzemplarza z takim samym wyposażeniem i napędem na przednią oś. Tym samym najtańsza 150 konna wersja Kugi TDCi AWD kosztuje 112 700 zł (trwa promocja obniżająca cenę o ok. 4000 zł). Wersja AWD z najbogatszym wyposażeniem Titanium kosztuje 122 500 zł (127 500 zł przed promocją) i jest wyposażona dodatkowo m.in. w nawigację satelitarną, biksenonowe reflektory, system SYNC3, bezkluczykowy dostęp do auta, czy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywą bagażnika.

Mając na uwadze bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy, oszczędną jednostkę napędową oraz wysokiej jakości układ jezdny trzeba przyznać, że jest to oferta atrakcyjna.

Do pełni szczęścia brakuje tylko przekładni PoweShift. Ale jej zamówienie wiąże się z kosztem dodatkowych 9000 zł.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – dane techniczne

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

REKLAMA