REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touran pierwszej generacji choć był chwalony za ponadprzeciętną praktyczność, zbierał słabsze noty za niezbyt porywającą formę. Nowy Volkswagen Touran nie tylko ma bardzo praktyczne i przestronne wnętrze ale też świetnie wygląda. W teście egzemplarz napędzany benzynowym silnikiem o mocy 180 KM.

Volkswagen Touran pierwszej generacji nie porywał stylem. Przez to do dziś ten bardzo praktyczny minivan kojarzy się z jednym z najnudniej zaprojektowanych samochodów na świecie. Jednak dziś taka opinia byłaby niesprawiedliwa, bo najnowsza generacja Tourana prezentuje się świetnie.

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz ozdobiony pakietem stylizacyjnym R line (koszt 6180 zł) obejmującym m.in. zmodyfikowane zderzaki i progi, chromowane końcówki układu wydechowego, czy loga R na bocznych drzwiach i grillu.
Trzeba przyznać, ze całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z opcjonalnymi reflektorami LED (koszt od 1330 zł do 7860 zł w zależności od pakietu i stopnia zaawansowania świateł).

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - wnętrze

REKLAMA

Dostępu do wnętrza niemieckiego minivana strzegą szeroko otwierane i dość ciężkie drzwi. 180 konny silnik, który znalazł się pod maską recenzowanego egzemplarza występuje tylko w konfiguracji z najbogatszą odmianą wyposażeniową Highline. Oznacza to, że opisywany Touran został standardowo wyposażony w fotele zapewniający większy komfort niż te z tańszych wersji. Rzeczywiście, w opisywanym Volkswagenie siedzi się bardzo wygodnie. Nieco wyżej umieszczone siedziska ułatwiają zajmowanie miejsc, a odpowiedni profil oparć i obszerność siedzisk uprzyjemniają długie podróże. Szerokie zakresy regulacji fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej w połączeniu z dużą przestronnością przedziału pasażerskiego, ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o różnym wzroście.

W wersji Highline kokpit został wykończony wstawkami w kolorze piano black, co w połączeniu z czarną podsufitką będącą częścią pakietu stylizacyjnego R-Line tworzy ładną kompozycję. Czytelna tablica przyrządów została wykonana z materiałów wysokiej jakości, a obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

To, czym Touran się wyróżnia to duża liczba wszelkiej maści praktycznych rozwiązań. Konstruktorzy przewidzieli na przykład to, że w samochodzie rodzinnym przyda się kosz na puste opakowania po różnych produktach. Tym samym wygospodarowali miejsce na stosowny pojemnik na odpadki we wnęce przedniego podłokietnika.

REKLAMA

W drugim rzędzie zastosowano trzy oddzielne fotele, które można przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Touran może być dodatkowo wyposażony w dwa dodatkowe siedzenia (koszt ok. 2800 zł), które po złożeniu chowane są się w podłodze bagażnika.

Ciekawostką jest, że inżynierowie projektujący wnętrze Tourana zreflektowali się, że często osoby siedzące w przednim rzędzie nie są dostatecznie słyszane przez pasażerów, którzy zajmują tylne miejsca. Żeby ułatwić komunikację zainstalowali w opisywanym Volkswagenie elektroniczny wzmacniacz głosu, który ułatwia usłyszenie kierowcy osobom podróżującym w tylnych rzędach. Świetne rozwiązanie.

Siedzenia Tourana składa się łatwo. Te zainstalowane w drugim rzędzie można bez trudu złożyć uzyskując płaską podłogę, równą z podłogą bagażnika. A przestrzeń przeznaczona na bagaże jest w Toranie imponująca. Przy normalnym położeniu siedzeń do wykorzystania na pakunki są 834 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – napęd/układ jezdny

Recenzowany Volkswagen Touran jest napędzany przez benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 5100 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1250 do 5000 obr./min. Z napędem standardowo współpracuje siedmiobiegowa przekładnia zautomatyzowana DSG.

Według danych producenta, Touran przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może się rozpędzić do prędkości 218 km/h.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Volkswagena Tourana na następnej stronie


Po przesunięciu dźwigni biegów na pozycję D i wciśnięciu pedału gazu, Touran ochoczo wyrywa do przodu. Auto żwawo nabiera prędkości, nie tracąc wigoru praktycznie w żadnym zakresie obrotów. Jedyny moment „zawahania” daje się odnotować w przypadku wymuszenia funkcji kick down. Wtedy reakcja na wciśnięcie pedału gazu do oporu jest lekko opóźniona.

Opisywany Volkswagen jest doskonale wyciszony. Nawet podczas jazdy z bardzo wysokimi prędkościami do uszu podróżujących nie dociera zbyt natarczywie szum opływającego nadwozie powietrza.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC (koszt ok. 3400 zł) i jest to opcja, którą warto dokupić. Układ amortyzatorów o regulowanej twardości tłumienia świetnie współgra m.in. z progresywnym wspomaganiem kierownicy. W trybie Sport, w którym zawieszenie usztywnia się, Touran bardzo sprawnie radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach, czy podczas podróży po autostradzie. Z kolei niedogodności związane z przejazdem po nierównej nawierzchni skutecznie zniweluje przestawienie trybu pracy zawieszenia na Comfort.

Co najciekawsze, prowadzący Tourana kierowca, nie ma poczucia, że jedzie klasycznym minivanem. Owszem, przypomina o tym wyżej umieszczone siedzisko fotela i wynikająca z tego charakterystyczna pozycja za kierownicą, ale właściwości jezdne Tourana są lepsze niż pozornie można by się było spodziewać.

A ile opisywany Volkswagen zużywa paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach zużycie paliwa oscylowało wokół 11 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 120 km/h Touran zużywał ok. 7 l benzyny na 100 km.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG – podsumowanie

Najnowsza generacja Volkswagena Tourana z pewnością zostanie doceniona przez większe grono odbiorców niż to, które zainteresowało się pierwszą wersją modelu. Nie tylko dlatego, że najnowszy Touran jest samochodem, który odpowiada w większym stopniu na zapotrzebowania współczesnych rodzin niż czynił to w pierwszej odsłonie. Ale również (a może przede wszystkim) dlatego, że świetnie wygląda.

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

Tomasz Korniejew

Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/5100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1250-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 834 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,7/182,9/165,9 cm
Rozstaw osi 279,1 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 7,3/5,3/6,1 l/100 km
Cena od 114 090 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA