| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Producent z Wolfsburga przygotował coś specjalnego dla miłośników legendarnego Volkswagena Golfa GTI. Wersja Performance, dysponuje mocą maksymalną zwiększoną do 230 KM. Sprawdzamy ją w naszym teście.

Volkswagen Golf GTI to legenda hot hatchy. Mało który model kompaktowy w sportowej wersji budzi uznanie tak wielu fanów motoryzacji na całym świecie. Golfa GTI doceniają nawet ci, dla których słabsze wersje modelu są co najwyżej dobrym tematem żartów.

Historia Volkswagena Golfa GTI rozpoczęła się w 1976 r. i trwa do dziś. Do dziś, wszystkie generacje modelu łączą wspólne cechy – nienachalny wygląd, doskonałe właściwości jezdne i tapicerka z charakterystycznym kraciastym wzorem.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Autor: Tomasz Korniejew

Dyskretna stylizacja usportowionego VW jest przez miłośników modelu przedstawiana jako atut. Nic zatem dziwnego, że także najnowsza generacja jest pozbawiona krzykliwych akcentów.

O tym, że mamy do czynienia z GTI świadczą jedynie detale. Obniżone o 1,5 cm zawieszenie, czerwone zaciski hamulcowe (standard dla wersji Performance), siedemnastocalowe obręcze kół (za ok 3 tys. zł są dostępne obręcze osiemnastocalowe), dwie końcówki układu wydechowego wyprowadzone po bokach pod zderzakiem, przyciemnione lampy tylne LED, czerwony pasek przebiegający przez przedni pas oraz niewielkie emblematy GTI umieszczone m.in. na pokrywie bagażnika i przednim „grillu”. Standardowym wyposażeniem wersji GTI są również biksenonowe reflektory, ale już połączone ze światłami do jazdy dziennej LED kosztują 1700 zł.

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – wnętrze

Choć tablica przyrządów Golfa GTI jest identyczna do tych ze słabszych odmian kompaktowego Volkswagena nie oznacza to, że przedział pasażerski jest pozbawiony różnego rodzaju smaczków.

Obszyta skórą kierownica multifunkcyjna z logiem GTI, aluminiowe nakładki na pedały, dźwignia zmiany biegów obszyta skórą (i oznaczona emblematem GTI w opcji manualnej), czarna podsufitka i tapicerka z charakterystyczną kratką, to detale, które przypominają kierowcy i pasażerom, że podróżują specjalną wersją Volkswagena Golfa.

Na górze środkowej konsoli umieszczono pięciocalowy, kolorowy wyświetlacz systemu Audio i komputera pokładowego. Widoczny na zdjęciach ośmiocalowy ekran dotykowy to element pakietu nawigacji Discovery Pro kosztującego 8290 zł.

Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.

Autor: Volkswagen

Jakość wykończenia przedziału pasażerskiego jest bardzo wysoka. Warto zwrócić uwagę nie tylko na jakość materiałów, czy dokładność montażu ale również na detale świadczące o tym, że konstruktorzy dobrze przemyśleli wykończenie przedziału pasażerskiego. Sam fakt, że schowki są wyściełane miękkim materiałem sprawia, że po umieszczeniu w nich twardych przedmiotów - te - nie „brzęczą” podczas jazdy po nierównościach.

Zarówno podczas jazdy po zakrętach, jak i podczas wielogodzinnych podróży autostradą świetnie sprawdzają się fotele. Mają odpowiednią sprężystość i zapewniają dobre podparcie dla ciała.

Szerokie zakresy regulacji fotela kierowcy i kolumny kierowniczej ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą osobom o różnym wzroście. I nawet wysocy kierowcy nie będą narzekać na brak przestrzeni. Z tyłu miejsca jest nieco mniej, ale osoby o wzroście do 185 cm nie będą ocierały kolanami o oparcia przednich foteli ani głowami o podsufitkę.

Konstruktorom udało się również wygospodarować sporo miejsca na bagaże. Przestrzeń ładunkowa Golfa GTI ma objętość 380 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – napęd/układ jezdny

Standardową odmianę Volkswagena Golfa GTI napędza turbodoładowany silnik 2.0 TSI, rozwijający moc maksymalną 220 KM w przedziale 4500-6200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1500-4400 obr./min.

Według danych producenta 220-konny GTI z przekładnią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 244 km/h.

Dokładając do zakupu GTI 4200 zł, można stać się właścicielem specjalnej wersji Performance. W stosunku do „zwykłego” GTI, GTI Performance dysponuje mocą maksymalną 230 KM, którą osiąga w zakresie 4700-6200 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm w zakresie od 1500 do 4600 obr./min.

Ponadto w wyposażeniu wersji Performance znajdziemy mechaniczną, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi VAQ oraz wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy: 340 mm z przodu i 310 mm z tyłu. A jak to się przekłada na osiągi? Według danych producenta Golf GTI Performance z DSG „setkę” osiąga po 6,4 s i może się rozpędzić do 248 km/h.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Autor: Tomasz Korniejew

Dalszą część testu Volkswagena Golfa GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG przeczytasz na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.
Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.

Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.
Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.

Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.
Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.

Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.

Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.
Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.
Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG
Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AYMING POLSKA

Konsulting strategiczny i operacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »