| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Wielu malkontentów wyszydza wysoką cenę, za którą jest dostępny największy SUV Hyundaia. Prawda jest taka, że jest to jeden z największych i najlepszych siedmioosobowych aut na rynku. A porównując go do bezpośrednich konkurentów okazuje się, że Grand Santa Fe jest jednym z najtańszych modeli tego segmentu.

Tempo w jakim Hyundai podnosi jakość i stopień zaawansowania technologicznego swoich produktów jest imponujące. Jeszcze kilka lat temu samochody koreańskie były doceniane głównie za stosunkowo niską cenę i nikomu nie przeszło przez myśl, by w pełni porównywać je do produktów z europejskiej klasy średniej.

Ale Koreańczycy mieli jasno określony cel – nie chcieli produkować samochodów najtańszych i jednocześnie mało nowoczesnych. Chcieli wejść do pierwszej ligi producentów aut popularnych i bez kompleksów konkurować z Renault, Volkswagenem, czy Fordem.

Przyglądając się z bliska samochodom Hyundaia nie można mieć cienia wątpliwości, że cel został osiągnięty, a spoglądając na poczynania koncernu, można mieć pewność, że to nie jest ich ostatnie słowo.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Jednym z modeli, który paradoksalnie wzbudza sporo emocji jest stonowany Hyundai Grand Santa Fe. Żywe dyskusje nie są wzbudzane przez wygląd, czy osiągi największego koreańskiego SUV-a, ale przez cenę, startującą z poziomu 216 400 zł.

Jednak przeglądając ofertę rynkową, nie można oprzeć się wrażeniu, że utyskiwanie na wysoką cenę jest klasycznym populizmem.

Przede wszystkim Hyundai Grand Santa Fe jest bardzo duży. Nadwozie o długości 491,5 cm, szerokości 188,5 cm, wysokości 168,5 cm, z rozstawem osi o długości 280 cm jasno wskazuje, że należy go porównywać do największych dostępnych SUV-ów na rynku. Czyli m.in. BMW X5 – długość 488,6 cm, Volvo XC90 - długość 495 cm, czy Audi Q7 – długość 505,2 cm. Można go też zestawić z Jeep’em Grand Cherokee, którego karoseria ma długość 482,2 cm.

Idąc dalej i porównując wyposażenie standardowe Grand Sana Fe, które obejmuje m.in. napęd na obie osie, automatyczną przekładnię, system multimedialny z nawigacją i radioodtwarzaczem z 10 głośnikami, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, elektrycznie regulowany fotel kierowcy wraz z elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego, dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz oddzielnie regulowane nawiewy dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, reflektory ksenonowe, kamerę cofania, podgrzewane koło kierownicy, fotochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, tempomat, tylne czujniki parkowania oraz oczywiście dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika oraz mając na uwadze pięcioletnią gwarancję, nie można się oprzeć wrażeniu że cena największego Hyundaia jest wręcz okazyjna.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W przedniej części nadwozia Hyundaia Grand Santa Fe uwagę zwracają wyraziste profile karoserii.
W przedniej części nadwozia Hyundaia Grand Santa Fe uwagę zwracają wyraziste profile karoserii.

Ksenonowe reflektory to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.
Ksenonowe reflektory to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.

Stonowany tył Hyundaia Grand Santa Fe
Stonowany tył Hyundaia Grand Santa Fe

Tablica przyrządów Hyundaia Grand Santa Fe przyciąga wzrok. Jakość zastosowanych materiałów jest przeciętna.
Tablica przyrządów Hyundaia Grand Santa Fe przyciąga wzrok. Jakość zastosowanych materiałów jest przeciętna.

Ładnie podświetlone "zegary" Hyundaia Grand Santa Fe
Ładnie podświetlone "zegary" Hyundaia Grand Santa Fe

Sześciobiegowa automatyczna przekładnia to wyposażenie standardowe Grand Santa Fe.
Sześciobiegowa automatyczna przekładnia to wyposażenie standardowe Grand Santa Fe.

Po złożeniu oparć tylnej kanapy użytkownik Hyundaia Grand Santa Fe uzyskuje przepastną przestrzeń bagażową.
Po złożeniu oparć tylnej kanapy użytkownik Hyundaia Grand Santa Fe uzyskuje przepastną przestrzeń bagażową.

Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Hyundaia Grand Santa Fe nie jest zbyt wygodne.
Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Hyundaia Grand Santa Fe nie jest zbyt wygodne.

W zależności od życzenia nabywcy Grand Santa Fe może być sześcio lub siedmiomiejscowy.
W zależności od życzenia nabywcy Grand Santa Fe może być sześcio lub siedmiomiejscowy.

Rozbudowany komputer pokładowy z systemem nawigacji satelitarnej i kolorowym dotykowym ekranem to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.
Rozbudowany komputer pokładowy z systemem nawigacji satelitarnej i kolorowym dotykowym ekranem to wyposażenie standardowe Hyundaia Grand Santa Fe.

Napęd na obie osie i zwiększony prześwit znacznie ułatwiają kierowcy Grand Santa Fe poruszanie się po gruntowych drogach. jednak zapuszczanie się w trudniejszy teren nie ma sensu.
Napęd na obie osie i zwiększony prześwit znacznie ułatwiają kierowcy Grand Santa Fe poruszanie się po gruntowych drogach. jednak zapuszczanie się w trudniejszy teren nie ma sensu.

Rozmiar Hyundaia Grand Santa Fe każe go porównywać m.in. z BMW X5, czy nawet Audi Q7.
Rozmiar Hyundaia Grand Santa Fe każe go porównywać m.in. z BMW X5, czy nawet Audi Q7.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Danielewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »