| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Citroen C4 Cactus to auto o zaskakującym wyglądzie, wnętrzu wyposażonym w sufitową poduszkę bezpieczeństwa i fotelach przypominających domową sofę. Jak jeździ ta zaskakująca mieszanka? Czy silnik o mocy 82 KM da sobie radę z autem przypominającym terenówkę?

Test Citroen C4 Cactus 1.2 82 KM: prowadzenie

Citroen C4 Cactus nie jest autem, które zachęca do dynamicznej jazdy. Jego zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na belce skrętnej ma wyraźnie miękkie nastawy i dobrze radzi sobie z pokonywaniem poprzecznych nierówności, ale w zakrętach pozwala karoserii na wyraźne przechyły. Także większe studzienki nie ujdą uwadze pasażerów. Miękkie zawieszenie w połączeniu z wysokim prześwitem (aż 21 cm) pozwalają jednak bezstresowo wjeżdżać na wysokie krawężniki, pokonywać na przełaj piaszczyste dukty czy brukowane jezdnie. Brak napędu na wszystkie koła (nawet w opcji) uniemożliwia jednak traktowanie Cactusa jako auta do jazdy w trudniejszym terenie.

W trakcie jazdy po krętej drodze szybko okazuje się, że Cactus stworzony został do komfortowej eksploracji nowych miejsc, a nie błyskawicznego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Przekonuje o tym nie tylko miękko zestrojone zawieszenie, ale przede wszystkim układ kierowniczy, który pracuje ospale i powolnie. Choć siła wspomagania jest duża, to brak mu bezpośredniości w działaniu.

Test Citroen C4 Cactus 1.2 82 KM: silnik i skrzynia biegów

Do możliwości układu jezdnego Cactusa dobrze dopasowano podstawowy silnik 1.2 16V o mocy 82 KM. Konstrukcja identyczna jak w przypadku Peugeota 301 nie zachwyca osiągami, ale w ruchu miejskim jest wystarczająco dynamiczna (dobrze "zbiera się" z niskich obrotów) i odznacza się niskim zapotrzebowaniem na paliwo – średnio ok. 7,1 l benzyny na 100 km. Na trasie przy prędkości 100 km/h spalanie spada do zaledwie 4,8 l/100 km. Charakterystyczny warkot 3-cylindrowego silnika jest przyjemny dla ucha, a kabina Cactusa jest nieźle wyciszona nawet przy jeździe z prędkością 140 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Bardzo słabe noty należą się za to 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów (także z Peugeota 301). Jest nieprecyzyjna, a jej lewarek porusza się zbyt swobodnie, sprawiając wrażenie jakby mechanizm przekładni uległ zużyciu. Z czasem można do niej przywyknąć, ale pierwsze wrażenie jest bardzo kiepskie.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 06.02.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM
Citroen C4 Cactus 1.2 12V 82 KM

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »