| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Nowe Audi TT jest o ok. 50 kg lżejsze od poprzednika, ma nowy napęd na wszystkie koła, dużo mocniejsze silniki oraz zaawansowany, wirtualny kokpit we wnetrzu. Jak sprawuje się na wymagającym technicznie torze sprawnościowym? Czy mimo sportowych przymiotów nadal jest autem także do jazdy na co dzień?

Audi TT III - najnowsza generacja

Pierwsza generacja Audi TT zadebiutowała na rynku w 1998 roku. Niesztampowa bryła auta, którą zdominował motyw kuli, była czymś unikalnym w tamtym okresie i została niezwykle przychylnie przyjęta przez rynek. Model ten sprzedawał się świetnie, więc inżynierowie Audi mieli przyzwolenie na opracowywanie kolejnych jego wersji. W ten sposób w 2006 roku pojawiła się druga generacja TT, a w 2014 roku najnowsza, trzecia jej odsłona. Propozycji przetestowania tej ostatniej na torze sprawnościowym w Międzychodzie nie mogliśmy nie przyjąć.

Zobacz też: Test Audi A8 3.0 TDI 258 KM - komfort przede wszystkim

Nowe Audi TT zostało zaprojektowane zupełnie od podstaw. Choć długość i wysokość nadwozia nie uległa właściwie zmianie (odpowiednio 4177 mm i 1353 mm), to zwiększeniu uległ rozstaw osi pojazdu (o 38 mm) osiągając pułap 2505 mm. Sylwetkę nadwozia, którego poszycie zewnętrzne zostało wykonane w całości ze stopu aluminium, cechuje agresywny styl. Kształt atrapy chłodnicy i linia maski odwołują się do topowego modelu Audi R8, a przednie reflektory, z pionowo ułożonymi diodami LED przywodzą na myśl wyścigowe Audi R18 święcące triumfy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Z tyłu uwagę zwracają dwie duże końcówki układu wydechowego, atrapa tylnego dyfuzora oraz elektrycznie wysuwany tylny spoiler. Dopełnieniem całości są ogromne, 20-calowe alufelgi, szczelnie wypełniające wnęki kół.

Audi TT III: wnętrze

Audi TT III-generacji mile zaskakuje po zajęciu miejsca w jego kabinie. Deska rozdzielcza nareszcie zyskała swój własny, unikatowy styl i w przeciwieństwie do innych modeli Audi, jest po prostu oryginalna. Szyku nadają kabinie przede wszystkim potrójne wloty powietrza klimatyzacji przywodzące na myśl silniki lotnicze, nowa trójramienna kierownica świetnie leżąca w dłoniach, sportowe fotele wzorowo podtrzymujące ciało w szybkich zakrętach oraz przede wszystkim w pełni elektroniczne wskaźniki zegarów.

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Audi TT jest pierwszym autem z Ingolstadt, w którym producent zupełnie zrezygnował z analogicznych wskaźników na rzecz tzw. wirtualnego kokpitu. Układ łączący funkcje klasycznych wskaźników z systemem multimedialnym, na jednym, 12,3-calowym ekranie wyświetla zarówno zegary prędkościomierza i obrotomierza, jak i informacje z komputera pokładowego oraz nawigacji czy sprzętu audio. Dzięki temu kierowca może skupić się na obserwacji tylko jednego ekranu i teoretycznie skrócić czas na jaki odrywa wzrok od drogi w poszukiwaniu potrzebnych mu informacji. W praktyce system ten wymaga nieco przyzwyczajenia bowiem jego obsługa jest dość skomplikowana. Poruszanie się po nim ułatwia za to nowe pokrętło systemu MMI z dwoma przyciskami funkcyjnymi umiejscowionymi po obu jego stronach. Prawy służy do wyświetlenia okna opcji danego trybu (np. nawigacji, systemu audio, trybu jazdy), a lewy do zatwierdzania wyboru.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 13.10.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Pasieczna

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »