| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Nowe Audi TT jest o ok. 50 kg lżejsze od poprzednika, ma nowy napęd na wszystkie koła, dużo mocniejsze silniki oraz zaawansowany, wirtualny kokpit we wnetrzu. Jak sprawuje się na wymagającym technicznie torze sprawnościowym? Czy mimo sportowych przymiotów nadal jest autem także do jazdy na co dzień?

Kabina nowego Audi TT przekonuje do siebie także z kilku innych powodów. W pierwszym rzędzie siedzeń miejsca nie zabraknie nawet dla osób o wzroście 190 cm, materiały wykończeniowe prezentują przyzwoitą jakość, sprzęt audio marki Bang&Olufsen brzmi świetnie, a samo wyciszenie kabiny jest bardzo dobre. Wśród głównych mankamentów wnętrza wymienić należy za to tylko jednostrefową klimatyzację, małą ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy czy elektronicznie sterowany hamulec postojowy. Bagażnik jest całkiem obszerny jak na segment do którego przynależy auto (305 litrów), ale konkurencja pod tym względem potrafi często więcej.

Audi TT III: prowadzenie

Pierwsze jazdy zorganizowane przez Audi na torze sprawnościowym w Międzychodzie miały przede wszystkim pokazać jak najnowsze coupe z Ingolstadt sprawuje się na drodze. Do jazd użyczono nam egzemplarz wyposażony w silnik 2.0 TFSI 230 KM przekazujący moc na wszystkie cztery koła poprzez 6-biegową, automatyczną przekładnię S tronic.

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Audi TT III: układ napędowy

Mocny silnik w połączeniu z bardzo szybko działającą skrzynią biegów pozwala rozpędzić nowe TT 0-100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. W trybie dynamic napęd quattro przekazuje większą część momentu obrotowego na tylne koła, dzięki czemu nowe TT lepiej startuje z miejsca, pewniej prowadzi się na wyjściu z zakrętu, a na mokrych nawierzchniach można nawet pokusić się o wprowadzenia auta w kontrolowany poślizg. Próby przeprowadzone na pokrytym wodą, betonowym okręgu toru w Międzychodzie pozwoliły zauważyć dużo bardziej nadsterowny charakter nowego TT niż jego poprzedników i większą skłonność jego tylnej osi do wyprzedzania przodu. Na suchych nawierzchniach Audi TT nadal ma jednak bardziej podsterowny charakter, który odbiera nieco frajdy ze sportowej jazdy.

Wybór trybu dynamic wpływa także na zmianę dźwięku słyszalnego w kabinie. Staje się on znacznie bardzie niski i głośniejszy, dodając autu więcej dynamiki. Po przekroczeniu prędkości 120 km/h unosi się także tylny spoiler zwiększający docisk tylnej osi nawet o 50 kg (przy 250 km/h).

Audi TT III: zawieszenie

Zawieszenie nowego Audi TT, z przodu oparte na kolumnach MacPhersona (aluminiowa rama pomocnicza silnika), a z tyłu na 4-wahaczowej konstrukcji (wahacze stalowe) to bardzo mocny punkt auta. Ogromne wrażenie zrobił przede wszystkim zaskakująco wysoki komfort tłumienia nierówności. Mimo 20-calowych kół z oponami o wymiarach 255/30 podróż po lokalnych, nierównych drogach powiatu śremskiego, przebiegła bez problemów. Tylko naprawdę duże wyrwy w drodze przypominały o specyfice pojazdu. Za to nawet w ciasnych zakrętach auto bardzo długo pozostawało neutralne w prowadzeniu.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 13.10.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Audi TT 2014 2.0 TFSI
Audi TT 2014 2.0 TFSI

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Roland Szymczykiewicz

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »