| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Inżynierowie Forda, wzięli na warsztat kompaktowego Focusa. Zmodyfikowali m.in. zawieszenie, układ kierowniczy i wprowadzili do oferty nowe jednostki napędowe. Jak zapewnił producent, podczas prac brano pod uwagę uwagi dotychczasowych użytkowników modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ zmodernizowany hit sprzedażowy Forda napędzany przez nowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 182 KM.

Zmodernizowany Ford Focus będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych, jako hatchback, sedan oraz kombi. Zadaniem stylistów było nie tylko odświeżenie wyglądu kompaktowego Forda ale również zunifikowanie go z najnowszymi trendami stylizacyjnymi koncernu.
Spoglądając na przedni pas, nie tylko wprawni obserwatorzy zauważą podobieństwo do chwalonej za design Fiesty. Zmodyfikowano reflektory (w opcji biksenonowe z zaawansowanym systemem Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła do panujących warunków), wlot chłodnicy oraz przeprojektowano maskę silnika.

Z tyłu styliści m.in. zwęzili lampy i zmodyfikowali tylny pas. Całość, okraszono chromowanymi detalami i nowymi kolorami (m.in. Deep Impact Blue). W efekcie stylizacja jest spójna, a bryła nadwozia w wersji pięciodrzwiowej wydaje się bardziej proporcjonalna. Szkoda tylko, że projektanci nie przeprojektowali odważniej tylnej części wersji kombi, która wciąż wygląda trochę zbyt topornie.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – wnętrze

Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. Dlatego z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych. Rzeczywiście, komputer rozpoznaje dużą ilość słów, niestety póki co brak obsługi komend w języku polskim, co mimo zaawansowania systemu rozczarowuje i znacznie ogranicza jego użyteczność na polskim rynku.
Przy okazji modernizacji poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.
Bagażnik pięciodrzwiowego hatchbacka ma pojemność 363 l (w opcji z zestawem naprawczym), a w kombi 490 l (także w wersji bez koła zapasowego).

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej nowego Forda Focusa znajdzie się w sumie siedem silników benzynowych oraz sześć wysokoprężnych.
Nowością w gamie jednostek benzynowych jest silnik EcoBoost o pojemności 1,5 l dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej – 150 oraz 182 KM. Z kolei wśród jednostek wysokoprężnych pojawią się silniki - 1.5 TDCI, rozwijający moc maksymalną 120 KM oraz 2.0 TDCI, rozwijający moc maksymalną 150 KM.
Podczas prezentacji nowego modelu, mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ nowy Focus w odmianie pięciodrzwiowej, napędzany przez jednostkę benzynową o mocy 182 KM.
Producent podkreślał na każdym kroku, że dużą wagę przywiązał do poprawy wyciszenia przedziału pasażerskiego, modyfikacji zawieszenia oraz układu kierowniczego, tak by Focusem podróżowało się jeszcze bardziej komfortowo.
Jednak, czy zabiegi mające na celu zwiększenie komfortu jazdy nie spowodowały pogorszenia jakości prowadzenia, z której słynął kompaktowy Ford?

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.

Ford Focus 2014 hatchback
Ford Focus 2014 hatchback

Ford Focus 2014 kombi
Ford Focus 2014 kombi

Ford Focus 2014 kombi
Ford Focus 2014 kombi

Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.

Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.

Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.
Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.

Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.
Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.

Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy Forda Focusa postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2.
Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy Forda Focusa postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2.

Ford focus 2014
Ford focus 2014

W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.
W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków.
Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków.

Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić.
Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić.

Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.
Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »