| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana

KIA Optima to ogromne auto o wyjątkowo pięknej linii nadwozia. Pod koniec 2013 roku zostało poddane modernizacji. Jak sprawuje się jej nowa wersja?

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM: opinia

KIA Optima po faceliftingu to jedna z najładniejszych limuzyn w klasie średniej. Pod pięknym nadwoziem skryto niezwykle przestronne i dobrze wyciszone wnętrze. Pozycja za kierownicą i oraz fotel kierowcy należą do najlepszych w klasie. Pod tym względem auto może śmiało rywalizować z samochodami z segmentu Premium. Bardzo wysoko ocenić należy także wyjątkowo mocne hamulce. Do najlepszych brakuje jej przede wszystkim lepszego wyciszenia silnika w trakcie dynamicznego przyspieszania i bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. Skrzynia automatyczna jest ospała i powinna zadowolić osoby o spokojnym usposobieniu. Do charakteru auta lepiej pasuje manualna przekładnia, która potrafi wyciągnąć ogromny potencjał z silnika KII. W samochodzie nie brakuje nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, a przyjemność z jazdy poprawia rewelacyjny system audio marki Infinity oraz miękko zestrojone zawieszenie. Mimo niskiej ceny KIA Optima, jak mało które auto klasy średniej, potrafi stworzyć klimat zarezerwowany dla samochodów wyższej klasy. I to jest jej ogromny atut!

Dane techniczne: KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM 2014

Samochód KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM 2014'
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką VTG
Kod silnika -
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa common rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1685 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 100/136 kW/KM przy 4000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm w zakresie 2000-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów automatyczna 6-biegowa (z konwerterem)
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,6 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 7,9/ 4,9/ 6,0 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: wielowahaczowe
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 300 mm (320 mm dla felg 18")
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 284 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 845/1 830/1 455 mm
Rozstaw osi 2795 mm
Masa własna 1506 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 505/ - l
Ładowność 544 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,94 (3 tryby pracy)
Średnica zawracania 10,9 m
Prześwit 135 mm
Pojemność baku 70 l
Cena od 92 900 zł

reklama

Aktualizacja: 17.07.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting - system automatycznego parkowania
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting - system automatycznego parkowania

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 posiada niebywale wygodny i świetnie podpierające ciało fotel kierowcy
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 posiada niebywale wygodny i świetnie podpierające ciało fotel kierowcy

KIA Optima 1.7 CRDi 2014 dysponuje obszerną kanapą z charakterystycznym dla aut klasy premium nachylonym siedziskiem
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 dysponuje obszerną kanapą z charakterystycznym dla aut klasy premium nachylonym siedziskiem

KIA Optima 1.7 CRDi 2014
KIA Optima 1.7 CRDi 2014

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Meclik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »