REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Tomasz Korniejew
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Opel odświeżył wygląd swojego flagowego modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza Insignia napędzana przez dwulitrowy silnik Diesla o mocy 195 KM.

Drobne zmiany stylizacyjne odmłodziły wygląd lubianego na polskim rynku Opla Insigni. Producent zmodyfikował m.in. kształt przednich reflektorów (wyposażając je w atrakcyjne listwy LED), przednich zderzaków oraz znacznie powiększył tylne lampy.
W ofercie pojawiły się również nowe kolory nadwozia oraz wzory obręczy ze stopów lekkich. I choć już przed liftingiem flagowy model Opla należał do najładniejszych samochodów na polskim rynku, delikatna korekta wyglądu pozwoli mu brylować w konkursach piękności jeszcze dłuższy czas.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – wnętrze

Zmiany przeprowadzono również we wnętrzu. Obecnie Insignia może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz „zegarów”, który oprócz prędkościomierza pokazuje m.in. informacje z komputera pokładowego.
Jednak najwięcej zmian widać na środkowej konsoli. Zniknął nadmiar przycisków, a pojawił się m.in. zmodyfikowany, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego. Działa bardzo sprawnie, a obsługa interfejsu jest intuicyjna. W opcji jest również dostępny panel dotykowy umieszczony w okolicach podłokietnika na środkowym tunelu. Działa analogicznie do touch padów znanych z komputerów przenośnych. Niestety obsługa systemu Isignii poprzez wspomniany panel jest irytująca i wymaga wprawy.
Za to nie zmieniła się obszerność wnętrza i przedziału bagażowego. W Insignii Liftback bagażnik ma objętość 530 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – napęd/układ jezdny

Podwójnie doładowany silnik Diesla stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1590 kg Opla. Jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm już od 1750 obr./min. Oznacza to, że auto sprawnie i z werwą przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Nie dostaje zadyszki również w przypadku, gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć poruszając się już z prędkościami przekraczającymi 100 km/h na szóstym biegu.

Ale nie oznacza to, że 195-konna Insignia prowokuje do dynamicznej jazdy. Wręcz przeciwnie. Dość miękko zestrojone aktywne zawieszenie i mało sportowy układ kierowniczy skutecznie zniechęcają kierowcę do sprintów na krótkich odcinkach. Z kolei podczas jazdy w trasie, opisywana Isignia przy prędkościach przekraczających 140 km/h robiła się zbyt głośna, co skutecznie studziło nasz temperament.
Pod względem zużycia paliwa jednostka napędowa wypada trochę słabiej niż przeciętnie. Podczas jazd w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 8,5 l na 100 km. W trasie spalanie malało o około 1,5 l na 100 km przy około 130 km/h. Za to cieszy duży zasięg na jednym baku.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – podsumowanie

Zmodernizowany Opel Insignia zachował urok i zyskał kilka nowoczesnych rozwiązań „na czasie”. Panel dotykowy wymaga co prawda dopracowania, ale wciąż mocnymi atutami Opla są przestronne wnętrze, duży bagażnik i wysoki komfort jazdy. Silnik BiTurbo jest elastyczny, dynamiczny choć zbyt głośny przy wyższych obrotach. Generalnie zbyt słabe wyciszenie przy wysokich prędkościach oraz trochę zbyt wysokie zużycie paliwa to główne mankamenty nowego Opla.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – dane techniczne

Opel Insignia 2.0 Diesel CDTI Ecotec BiTurbo
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 195 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,2/185,8/148,4 cm
Rozstaw osi 273,7 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 127 550 zł (122 550 w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Przy okazji liftingu nadwozia wyposażono Opla Insignię w reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologi LED.
Tomasz Korniejew
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Tomasz Korniejew
W tylnej części nadwozia Opla Insigni charakterystycznym elementem są lampy.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Opla Insigni prezentuje się atrakcyjnie. Czarne słupki to element stylizacji OPC.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie. Wysokim pasażerom może brakować nieco miejsca nad głową.
Tomasz Korniejew
W miejscu tradycyjnych "zegarów" Opla Insignii może się pojawić kolorowy wyświetlacz.
Opel
Nowy, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego w najnowszym Oplu Insignia.
Opel
Przy okazji liftingu Opla Insigni z konsoli centralnej zniknęło wiele przycisków.
Opel
Opel Insignia to wciąż jeden z najładniejszych modeli w klasie.
Opel
Silnik o mocy 195 KM sprawnie napędza Opla Insignię, szkoda że producent nie przyłożył większej wagi do wyciszenia wnętrza.
Opel
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

REKLAMA

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA