| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Honda CR-V jeszcze kilka lat temu należała do ścisłej czołówki pod względem sprzedaży w swoim segmencie. Konkurencja jednak nie próżnowała i dziś , aby odzyskać klientów Honda oferuje ten model z małym acz ekonomicznym silnikiem Diesla. Jakie są nasze wrażenia z jazd Hondą CR-V 1.6 i-DTEC120 KM?

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: zawieszenie i układ kierowniczy

Zawieszenie Hondy CR-V 1.6 i-DTEC ma wyraźnie miękkie nastawy. Przyjemnie tłumi nawet duże nierówności drogi, a w trakcie szybszej jazdy na wprost czuć delikatne uginanie się na przemian to przedniego, to tylnego zawieszenia. Mimo że w zakrętach nadwozie CR-V dość wyraźnie się przechyla, to próby przeprowadzone przez nas na zamkniętym odcinku drogi wykazały, że auto zachowuje zaskakująco wysoką stabilność, nawet przy zupełnie wyłączonym systemie stabilizacji toru jazdy. Jedynym elementem, nad którym inżynierowie powinni popracować to działanie układu kierowniczego. Pracuje on zbyt lekko, zwłaszcza przy wysokich prędkościach, a przekaz informacji pochodzących ze styku opon z nawierzchnią jest mocno zakłócony. Wydaje się, że priorytetem przy budowie przekładni kierowniczej było osiągnięcie jej wysokiej wytrzymałości o czym świadczy duże jej przełożenie (3,16), zmniejszające siły jakie działają na nią w trakcie jazdy w cięższym terenie lub po bardzo nierównej drodze.

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: hamulce

Honda CR-V zaskoczyła bardzo pozytywnie wysoką skutecznością hamowania. Mimo dość nietypowej budowy układu hamulcowego - z przodu pracują mniejsze, za to wentylowane, 293-milimetrowe tarcze hamulcowe a z tyłu większe, ale lite 302 mm ich odpowiedniki - siła z jaką auto wytraca prędkość jest przekonująca. Sprawia wrażenie podróżowania autem kompaktowym, a nie ponad 1,5-tonowym SUV-em.

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: właściwości terenowe

Pod względem właściwości terenowych CR-V wypada słabo. To typowe auto rodzinne o dużych możliwościach transportowych i zwiększonym prześwicie pozwalającym podjeżdżać pod wysokie krawężniki czy pokonywać leśne dukty bez obawy o uszkodzenie miski olejowej czy elementów układu wydechowego. Brak napędu 4x4 nie pozwala na jazdę nawet na kopnym śniegu.

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: cena i wyposażenie

Wprowadzenie do oferty Hondy silnika Diesla o pojemności poniżej 2-litrów pozwoliło dość wyraźnie ograniczyć cenę także modelu CR-V. Prezentowana wersja Comfort kosztuje 111 400 zł czyli o 20 700 zł mniej niż odmiana 2.2 i-DTEC standardowo wyposażona w napęd 4x4. Wyposażenie prezentowanej odmiany w standardzie obejmuje 6 poduszek powietrznych, dwustrefową automatyczną klimatyzację, systemy ABS, ESP, TC, tempomat, pełną elektrykę szyb i lusterek, 4-głośnikowy system audio, fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego czy 17-calowe felgi aluminiowe. Na tle konkurencji japońska oferta wydaje się być naprawdę dobra zważywszy, że mamy do czynienia z przedstawicielem marki, od lat uznawanej za symbol niezawodności. Dobrym pomysłem byłoby uzupełnienie opcjonalnego wyposażenia o porządny system audio, który mógłby z powodzeniem wykorzystać świetne wyciszenie pojazdu.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 13.08.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC bagażnik
Honda CR-V 1.6 i-DTEC bagażnik

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC komputer pokładowy
Honda CR-V 1.6 i-DTEC komputer pokładowy

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC deska rozdzielcza
Honda CR-V 1.6 i-DTEC deska rozdzielcza

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małopolski Instytut Studiów Podatkowych

Doradztwo podatkowe, rachunkowość, audyt, obsługa i pomoc w trakcie postępowań z organami podatkowymi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »