| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

KIA Optima Hybrid wyposażona w silnik elektryczny wyróżnia się elegancką linią nadwozia, bogatym wyposażeniem i 7-letnią gwarancją. Czy zatem może stanowić realną konkurencję dla najbardziej znanych aut hybrydowych z Japonii?

KIA Optima Hybrid: opinia

Hybrydowa wersja KII Optimy nareszcie pozwala spojrzeć przychylnym okiem w stronę aut z tego typu napędem. W końcu stworzono bowiem relatywnie tanią hybrydę, oferującą ogromny komfort podróży, świetne wyposażenie i przepastne wnętrze. Duża masa pojazdu jest co prawda odczuwalna przede wszystkim w bardzo szybkiej jeździe po ciasnych zakrętach, ale rewelacyjny układ hamulcowy potrafi skutecznie zatrzymać auto nawet z wyjątkowo dużych prędkości. Najważniejszy atut auta, czyli niskie spalanie, jest możliwe do uzyskania w mieście, czyli tam, gdzie auta tych gabarytów zużywają najwięcej paliwa. Silnik elektryczny zwiększa także sprawność auta w przyspieszaniu z naprawdę niskich obrotów, dzięki czemu manewr wyprzedzania staje się bezpieczniejszym. Szkoda tylko, że przestrzeń bagażowa jest praktycznie identyczna jak w przypadku kompaktowej KII Cee'd, ale mimo wszystko auto spokojnie może pełnić rolę samochodu rodzinnego. Jeśli zatem nie chcesz auta z silnikiem Diesla, a dużo podróżujesz po zatłoczonych centrach miast, Optima Hybrid może Cię przekonać do siebie. Tym bardziej, że podróżowanie nią jest niebywale wygodne!

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

KIA Optima Hybrid: dane techniczne

KIA Optima 2.0 DOHC Hybrid
Typ silnika benzynowy wolnossący + elektryczny
Pojemność 1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc silnika spalinowego 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego 180 Nm/5000 obr./min.
Maksymalna moc silnika elektrycznego 40 KM/1400-6000obr./min.
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego 205 Nm/0-1400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów automatyczna, 6+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4845/1830/1455 mm
Rozstaw osi 2795 mm
Masa własna 1662 kg
Maksymalna ładowność 388 kg
Średnica zawracania 10,9 m
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s
Zużycie paliwa wg producenta* 5,7/5,3/5,3 l
Pojemność bagażnika 381 l
Cena od 114 900 zł
Cena prezentowanej wersji 136 900zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

KIA Optima Hybrid
KIA Optima Hybrid

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Kozłowska

Radca prawny, adwokat, specjalista z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »