REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Jetta Hybrid

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hybryda zbudowana na bazie udanej Jetty jest jak na produkt Volkswagena dość kontrowersyjna. Od pierwszego kontaktu czuć, że niemiecki koncern nie liczy na dużą sprzedaż modelu w Europie. W teście Volkswagen Jetta Hybrid.

O tym, że mamy do czynienia z wersją hybrydową popularnej Jetty świadczą jedynie szczegóły. Wprawne oko zauważy emblematy Hybrid na atrapie chłodnicy, przednich błotnikach  i pokrywie bagażnika. Poza tymi detalami Jetta Hybrid nie wyróżnia się niczym szczególnym od tradycyjnej odmiany modelu.

REKLAMA

Volkswagen konsekwentnie od wielu lat stosuje zasadę tonowania emocji w designie i trzeba przyznać, że na dłuższą metę taka polityka przynosi efekty. Choć nie można odmówić najnowszym modelom Volkswagena urody, to jednak nie zachwycają wyrazistością sylwetki, jak niektórzy konkurenci. Za to ich stylizacje wolniej się starzeją i zyskują uznanie kierowców w różnym wieku.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Volkswagen Jetta Hybrid – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski hybrydowej Jetty nie różni się od przedziału pasażerskiego tradycyjnej odmiany modelu. Przestronna i wygodna kabina to mocna strona sedana Volkswagena. Przednie fotele mają bardzo dobry profil i są obszerne. Z kolei z tyłu miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest przyjemna w dotyku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dysonansem w jakości wykończenia, do której przyzwyczaił nas Volkswagen jest tapicerka. Ta w recenzowanym egzemplarzu przypominała imitację skóry. I to właśnie w tym momencie po raz pierwszy poczuliśmy, że Jetta Hybrid nie jest modelem produkowanym w Europie na rynek europejski, tylko jest produkowana w Meksyku głównie dla odbiorców amerykańskich.

Szczegółami, które odróżniają hybrydę od tradycyjnej odmiany Jetty są też „zegary”. Hybryda w miejscu obrotomierza ma wskaźnik informujący m.in. o stopniu ładowania lub pobierania energii z akumulatorów.

Bolączką hybryd jest bagażnik, który zazwyczaj jest znacznie mniejszy od tego w samochodach, w których konstrukcji nie trzeba wygospodarowywać miejsca na duże akumulatory. Także z tego powodu bagażnik w Jettcie Hybrid został zmniejszony do 320 l.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

 Volkswagen Jetta Hybrid – napęd/układ jezdny

Do napędu Jetty Hybrid służy układ hybrydowy składający się z benzynowego silnika 1.4 TSI, który rozwija moc maksymalną 150 KM oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc 27 KM. Zgodnie z zapewnieniami producenta pojazd jest w stanie przejechać będąc zasilanym tylko z silnika elektrycznego dystans 2 km i może się rozpędzić do 70 km/h. Podczas jazdy układ hybrydowy dysponuje mocą sumaryczną 170 KM. System potrafi odzyskiwać energię z hamownia, ładując nią akumulatory.

Najmilsze w jeździe hybrydą są – bezszelestność i niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim.

Po uruchomieniu systemu Jetta Hybrid zachowuje się tak jak typowy przedstawiciel gatunku – czyli nie dzieje się nic. Dopiero przesunięcie dźwigni skrzyni biegów w pozycję D lub R i naciśnięcie pedału gazu powoduje bezszelestne ruszenie z miejsca.

REKLAMA

Gdy zechcemy zdecydowanie przyspieszyć  komputer dołączy silnik benzynowy i w błędzie jest ten, kto pomyśli, że Jetta Hybrid nie potrafi zaskoczyć. Gdy zechcemy w pełni wykorzystać moc maksymalną układu, auto przyspieszy od 0 do 100 km/h w 8,6 s. i może rozpędzi się do 210 km/h. To wyniki w zupełności wystarczające do bardzo sprawnej jazdy.

Niemniej zwiększona masa pojazdu i przesunięty środek ciężkości sprawiają, że jazda hybrydową Jettą nie zachęca do sprintów. Precyzyjny układ kierowniczy nie zrekompensuje dużej masy i podsterowności, które czuć podczas slalomu. Poza tym charakter napędu skłania prowadzącego do delektowania się ciszą i bicia rekordów w jak najniższym spalaniu. Niestety w tym ostatnim spotka nas rozczarowanie. Bo o ile producent wskazuje, że zużycie paliwa w ruchu miejskim to w przypadku Jetty Hybrid 4,4 l benzyny na 100 km, to praktyka udowadnia, że nie jest to mniej niż 7 l/100 km, a częściej wynik zużycia paliwa w warunkach miejskich dochodzi do 8 l/100 km. Japońscy konkurenci w tej kwestii wypadają oszczędniej przynajmniej o 1,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Volkswagen Jetta Hybrid – podsumowanie

Volkswagen Jetta Hybrid występuje tylko w jednej najbogatszej specyfikacji Highline. Oznacza to, że w wyposażeniu standardowym modelu znajdziemy m.in. biksenonowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, kamerę cofania z czujnikami parkingowymi, poduszki boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, tempomat, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Niestety to wszystko dostępne jest za kwotę 123 490 zł. A biorąc pod uwagę zmniejszony bagażnik i spore zużycie paliwa, wydaje się rozsądniejszym zakup Jetty w tej samej opcji wyposażenia, ale z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM. Zaoszczędzimy około 23 tys. zł w chwili zakupu i mniej wydamy na paliwo. Z kolei zwolennicy jednostek benzynowych mogą zamiast hybrydy wybrać również najbogatszą wersję Jetty z silnikiem 1.4 TSI o mocy 160 KM. Wtedy zaoszczędzimy ponad 30 tys. zł.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Jetta Hybrid – dane techniczne

Volkswagen Jetta Hybrid
Typ silnika beznz. Turbo + elektr.
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 320 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,4/177,8/148,2 cm
Rozstaw osi 265,1 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6
Zużycie paliwa* 4,4/3,9/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 123 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Napis na pokrywie bagażnika zdradza, że mamy do czynienia z Volkswagenem Jettą Hybrid.
Moto.wieszjak.pl
Wprawne oko zauważy niebieską obręcz wokół loga Volkswagena Jetta Hybrid.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta Hybrid to rzadki widok na polskich ulicach
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Jetta Hybrid - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - wskaźnik poboru mocy
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - wyświetlacz działania układu hybrydowego
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - fotel kierowcy
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - bagaznik
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - tył
Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA