| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Sportowa odmiana Forda Fiesty ma bogate tradycje w historii motoryzacji. Nic zatem dziwnego, że także dziś w salonach sprzedaży można nabyć Fiestę w wersji Sport. Powinna być to najlepsza Fiesta Sport jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Czy jest? No właśnie…

Nadwozie

Fiesta Sport wygląda groźnie. Dynamiczna linia trzydrzwiowego nadwozia została podkreślona sporym tylnym spoilerem przedłużającym linię dachu. Żeby nikt nie miał wątpliwości, co do charakteru auta mały Ford został odznaczony dwoma białymi pasami ciągnącymi się przez całą długość auta. Całość ładnie dopełniają zderzaki z wyrazistymi przetłoczeniami.

Zobacz też:  Opinie kierowców o Ford Fiesta

Wnętrze

Wygląd zewnętrzny i nazwanie wersji wyrazistym słowem „sport”, potęgują apetyt osobnika zasiadającego za kierownicą opisywanej Fiesty.
Pierwsze wrażenie jest niezłe. Wygodne fotele ze skórzaną tapicerką przeszytą czerwoną nicią,  aluminiowe nakładki na pedały, przyciemnione tylne szyby. Rzeczywiście w Fieście Sport czuć sportowy sznyt. Niestety drugie wrażenie, które następuje po zerknięciu w cennik z wyposażeniem jest nieco gorsze. Wszystkie wspomniane sportowe akcenty wnętrza wymagają dopłaty. Od 300 zł za aluminiowe nakładki po 4000 zł za tapicerkę.  Sporo.
Ponadto w opisywanej odmianie brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, co biorąc pod uwagę auto o sportowych aspiracjach jest faux pas.
Pomijając powyższe uszczypliwości przedział pasażerski małego Forda jest wykończony solidnie, ale trzydrzwiowe nadwozie ogranicza jego funkcjonalność. Wiąże się to z utrudnionym dostępem do tylnej kanapy oraz stosunkowo ciężkimi i długimi drzwiami, które utrudniają wysiadanie i wsiadanie do Fiesty na ciasnych parkingach.  
Przedział bagażowy ma objętość 281 l, to jak na wielkość auta dobry wynik.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Napęd/układ jezdny

Fiseta Sport waży 970 kg i jest napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 152 Nm od 4050 obr./min.
Z danych producenta można łatwo wywnioskować, że jednostka napędowa „lubi” wyższe obroty. Zasadniczo tak, z zastrzeżeniem małego „ale”.  Silnik faktycznie staje się wyraźnie żwawszy, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4000 obr./min. Nie oznacza to jednak, że wtedy Fiesta Sport zmienia się w demona dynamiki. Według danych producenta opisywany Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Wystarczająco szybko do sprawnego poruszania się po mieście, ale do sportowych emocji z takim wynikiem jeszcze daleko.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Jednostka napędowa bardzo dobrze radzi sobie z napędem Fiesty i na pewno jest godna polecenia dla osób, które chcę nabyć Fiestę pięciodrzwiową i wykorzystywać auto podczas wakacyjnych podróży. Wtedy zapas mocy i momentu obrotowego wystarczy do sprawnego wyprzedzania podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem. Niestety w przypadku wersji, która ma ambicje sportowe, dynamika jednostki napędowej nieco rozczarowuje.
A jest to tym bardziej irytujące, że Ford Fiesta dysponuje doskonałym układem kierowniczym i zawieszeniem, które wręcz zachęcają do pobudzenia wodzy fantazji podczas jazdy na ciasnych łukach.
Pozytywne wrażenie z prowadzenia auta potęguje także precyzyjnie trafiająca w poszczególne przełożenia dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni.
A to wszystko okraszone jest umiarkowanym spalaniem. W ruchu miejskim około 8,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Fiesta 1.6 Sport, deska rozdzielcza
Ford Fiesta 1.6 Sport, deska rozdzielcza

Ford Fiesta 1.6 Sport, fotel
Ford Fiesta 1.6 Sport, fotel

Ford Fiesta 1.6 Sport, "zegary"
Ford Fiesta 1.6 Sport, "zegary"

Ford Fiesta 1.6 Sport
Ford Fiesta 1.6 Sport

Ford Fiesta 1.6 Sport
Ford Fiesta 1.6 Sport

Ford Fiesta 1.6 Sport
Ford Fiesta 1.6 Sport

Ford Fiesta 1.6 Sport
Ford Fiesta 1.6 Sport

Ford Fiesta 1.6 Sport, silnik.
Ford Fiesta 1.6 Sport, silnik.

Ford Fiesta 1.6 Sport
Ford Fiesta 1.6 Sport

Ford Fiesta 1.6 Sport, bagażnik.
Ford Fiesta 1.6 Sport, bagażnik.

Ford Fiesta 1.6 Sport, tylna kanapa
Ford Fiesta 1.6 Sport, tylna kanapa

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »