| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Chevrolet Aveo kojarzy się ze stonowanym autem segmentu B. Tymczasem najnowsze wcielenie małego Chevroleta zrywa z tym wizerunkiem. I dobrze.

Wydaje się, że recepta Chevroleta na trudne czasy jest genialna w swojej prostocie. Skoro jesteśmy obecni na rynku europejskim, na którym z powodzeniem (w przeciwieństwie do amerykańskiego) sprzedają się małe samochody i mamy w ofercie model segmentu B, podnieśmy jego jakość do oczekiwań europejczyków i z rozsądną ceną zawojujmy rynek. W między czasie podgrzejmy atmosferę wokół marki oferując w gamie modelowej piorunujące Camaro

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Aveo

Nadwozie

 Wyrazista gama kolorów nadwozia nowego Aveo ładnie współgra z oryginalną linią nadwozia. Charakterystycznym elementem sylwetki są „wyłupiaste” podwójne reflektory. Przednia część nadwozia małego Chevroleta przywodzi na myśl modele przeznaczone na amerykański rynek z masywną maską i olbrzymim logo producenta na „grillu”.
Niezbyt nowatorskim ale dodającym szczyptę nietuzinkowości  rozwiązaniem w nadwoziu Aveo jest ukryta w słupku tylnych drzwi klamka.

Wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą Aveo nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Co prawda materiały wykończeniowe są w większości czarno-szare, ale projektanci „ocieplili” wygląd kokpitu wstawkami tworzywa srebrno-metalicznego. Tzw. dobrą robotę robi duży podświetlony na niebiesko wyświetlacz prędkościomierza i komputera pokładowego.
Nie bez znaczenia dla komfortu obcowania z pojazdem jest również obszyta skórą kierownica.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

Dużym plusem, biorąc pod uwagę segment pojazdu są wygodne fotele i spora ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale dwie osoby o przeciętnym wzroście nie będą narzekały na ciasnotę. Całość – jakość montażu poszczególnych elementów kokpitu oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza sprawiają bardzo dobre wrażenie.

Pozytywnego odbioru nie psuje także objętość bagażnika Aveo. Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przedział bagażowy pomieści przyzwoite 290 l pakunków.

Napęd/układ jezdny

Piętą achillesową prezentowaną na zdjęciach Aveo jest jego napęd. Teoretycznie czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 100 KM powinien stanowić świetne źródło napędu dla ważącego 1070 kg auta miejskiego. Tymczasem, choć trudno w to uwierzyć, małemu Chevroletowi wyraźnie brakuje… dynamiki.

Zobacz też: Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tylna część nadwozia Aveo ładnie współgra z masywnym przodem. W obecnej odsłonie stylizacja małego Chevroleta stała się nieco awangardowa.
Tylna część nadwozia Aveo ładnie współgra z masywnym przodem. W obecnej odsłonie stylizacja małego Chevroleta stała się nieco awangardowa.

Producent Aveo przewidział wiele praktycznych schowków we wnętrzu auta.
Producent Aveo przewidział wiele praktycznych schowków we wnętrzu auta.

Na tylnej kanapie Aveo wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.
Na tylnej kanapie Aveo wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.

Analogowy obrotomierz dodaje Aveo sportowego sznytu.
Analogowy obrotomierz dodaje Aveo sportowego sznytu.

Jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l rozwija moc maksymalną 100 KM. Niestety, brakuje jej dynamiki.
Jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l rozwija moc maksymalną 100 KM. Niestety, brakuje jej dynamiki.

Tablica przyrządów jest wykonana z tworzyw niezłej jakości, zmontowanych z dokładnością. Kokpit jest ergonomiczny, cieszy atrakcyjnie wyglądający i czytelny wyświetlacz.
Tablica przyrządów jest wykonana z tworzyw niezłej jakości, zmontowanych z dokładnością. Kokpit jest ergonomiczny, cieszy atrakcyjnie wyglądający i czytelny wyświetlacz.

Fotel kierowcy Aveo jest wygodny i sprzyja nawet dłuższym podróżom.
Fotel kierowcy Aveo jest wygodny i sprzyja nawet dłuższym podróżom.

Układ jezdny Chevroleta Aveo jest komfortowy, jak na auto miejskie. Można nim bez wyrzeczeń podróżować w trasie.
Układ jezdny Chevroleta Aveo jest komfortowy, jak na auto miejskie. Można nim bez wyrzeczeń podróżować w trasie.

Bagażnik Chevroleta Aveo ma pojemność 290 l.
Bagażnik Chevroleta Aveo ma pojemność 290 l.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Duże Odszkodowania

Kancelaria odszkodowawcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »