Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

Tomasz Korniejew
Opel Corsa, model 2011 to typowy przedstawiciel współczesnych aut segmentu B. Jednak ciekawostką jest, że biorąc pod uwagę gabaryty, jeszcze 20-30 lat temu Corsa byłaby modelowym przykładem auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jak jeździ współczesny maluch z wysokoprężnym silnikiem 1.3 o mocy 75 KM.

Większość kierowców bez trudu zaklasyfikuje Opla Corsę do grona pojazdów miejskich. Ale okazuje się, że Opel Corsa produkowany w roku 2011 jest większy niż produkowany do 1983 r., będący modelowym przykładem auta klasy kompaktowej, Golf pierwszej generacji…

Nadwozie

Konkretyzując, nadwozie Golfa I miało długość 381,5 cm, szerokość 161 cm oraz wysokość 141 cm. Tymczasem najnowszy Opel Corsa ma długość 399,9 cm, szerokość 171,3 cm i wysokość 148,8 cm. Dane te obrazują, jak przez ostatnie 20-30 lat samochody w poszczególnych segmentach mocno się rozrosły. Zatem, czy najnowsza Corsa może spełniać rolę podstawowego auta w rodzinie, tak jak niegdyś sprawdzał się w tej roli Volkswagen Golf?

Niedawno odświeżona karoseria Opla Corsy prezentuje się atrakcyjnie. Linia nadwozia małego Opla jest zwarta i dynamiczna. Sportowego akcentu prezentowanej na zdjęciach Corsie dodają szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, agresywnie wyglądające wloty powietrza na przednim pasie oraz adaptacyjne reflektory halogenowe  (dopłata 1500 zł).

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Corsy jest przestronny. Przy okazji niedawnego liftingu producent dodał nową opcję wyposażenia. Teraz mały Opel może być wyposażony w nawigację z kolorowym ekranem umieszczonym na konsoli centralnej. System nawigacyjny zintegrowany z radioodtwarzaczem i kolorowym ekranem kosztuje ok. 3000 zł. Tablica przyrządów Corsy jest uporządkowana, przejrzysta, wykonana z niezłych materiałów, spasowanych z dokładnością. Fotele przednie są wygodne, nawet podczas dłuższej jazdy. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową, poza tym mankamentem będą tam wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.

Projektanci ożywili wnętrze Corsy kolorowymi wstawkami. Konsola centralna, uchwyty drzwi oraz obwódki nawiewów są pomalowana na kolor nadwozia. Można też wybrać barwę środkowych części siedzisk oraz oparć foteli. O ile najnowszy Opel Corsa wypada nieźle pod względem przestronności przedziału pasażerskiego bijąc tym samym auta kompaktowe produkowane dwadzieścia, trzydzieści lat temu, o tyle traci punkty w kategorii przedział bagażowy. Bagażnik Corsy ma objętość 285 l, to zbyt mało by spakować rodzinę na wakacyjny wyjazd. Chyba, że rodzina liczy trzy osoby. Wtedy bagażnik można powiększyć składając część tylnej kanapy. I w takiej konfiguracji można do Corsy zapakować bagaże nawet na długi wyjazd.

Wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach wersji Enjoy jest dość zasobne i obejmuje m.in. regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, elektrycznie otwierane szyby z przodu, reflektory przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy.  Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w pakiet zimowy (koszt 1600 zł) obejmujący podgrzewane fotele przednie oraz podgrzewaną kierownicę.

Zobacz też: Test Kia Soul: w duchu praktyczności


Napęd

Prezentowaną Corsę napędzał wysokoprężny silnik CDTi o pojemności 1,3 l rozwijający moc maksymalną 75 KM. Jednostka dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

W codziennej miejskiej eksploatacji Crosę użytkuje się przyjemnie. W ruchu miejskim nie przeszkadzają niedostatki w dynamice (według danych producenta Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,5 s) i cieszy niewielkie spalanie – w teście ok. 7 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Gabaryty samochodu ułatwiają manewry i  parkowanie w zatłoczonych miastach, a wygodne fotele nie powodują dodatkowego dyskomfortu, gdy utkniemy na dłużej w korku. Jednostka napędowa jest przyzwoicie wyciszona, a silnik na tyle elastyczny, by nie trzeba było non stop sięgać do dźwigni skrzyni biegów. Corsa jest też przyjemna w prowadzeniu za sprawą niezłego układu kierowniczego.Ale niedostatki w dynamice 75-konnej jednostce napędowej dadzą się we znaki osobom, które wybiorą się Oplem Corsą w wakacyjną podróż i przyjdzie im autem dość mocno zapakowanym wyprzedzać ciężarówki jadące z prędkością ok. 90 km/h. Wtedy mały Opel dostaje zadyszki.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Podsumowanie

Mimo sporej przestrzeni, jaką oferuje przedział pasażerski Opla Corsy, trudno będzie to auto z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM traktować jako podstawowy pojazd rodzinny z dwóch powodów. Po pierwsze Corsa dysponuje zbyt małym, jak na auto rodzinne bagażnikiem, choć rodzina z jednym dzieckiem może rozwiązać ten problem poprzez rozłożenie części tylnej kanapy. Większym problemem okaże się na dłuższą metę zbyt słaby do podróżowania z prędkościami autostradowymi i sporym bagażem silnik.

Bazowa wersja Opla Corsy z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM w wersji Enjoy kosztuje ok. 57 tys. zł. Wersja z mocniejszym dieslem o mocy 95 KM kosztuje około 59 tys. zł. To niewiele więcej, dlatego osoby które myślą o zakupie Corsy jako auta bardziej uniwersalnego, a nie jedynie wozidełka do miasta powinny się zdecydować na zakup wersji z mocniejszym silnikiem.

Dane producenta:

Opel Corsa 1.3 CDTi

Pojemność skokowa:  1248 ccm

Typ silnika:  Turbodiesel

Moc maksymalna: 75 KM przy 4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 1750-2500 obr./min.

Prędkość maksymalna: 173 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 14,5 s

Średnie zużycie paliwa: 4 l/100 km

Pojemność bagażnika: 285 l/1050 l

Zaiweszenie Opla Corsy jest całkiem komfortowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Osoby, które zamierzają wykorzystywać Opla Corsę do wakacyjnych wojaży powinny zdecydować się na zakup mocniejszej wersji silnikowej.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna pod względem kolorystycznym tablica przyrządów Opla Corsy jest wykonana z dobrej jakości materiałów i zmontowana z dokładnością.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Czytelny zestaw wskaźników Opla Corsy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Nowość wprowadzona przy okazji niedawnego liftingu Opla Corsy. Nawigacja z kolorowym wyświetlaczem, zintegrowana z radioodtwarzaczem. Urządzenie wymaga dopłaty ok. 3000 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na fotelu kierowcy Opla Corsy siedzi się wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Opla Corsy wysocy pasażerowie będą narzekali na brak miejsca nad głową.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Opla Corsy ma objętość 285 l. Jadą w dłuższą podróż na wakacje można powiększyć przedział bagażowy rozkładając tylną kanapę.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik Opla Corsy o pojemności 1,3 l i mocy 75 KM jest dobrym źródłem napędu w warunkach miejskich. W trasie trochę dostaje "zadyszki".
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Obręcze kół ze stopów lekkich w rozmierze szesnastu cali to wyposażenie standardowe Opla Corsy w wersji Enjoy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Widoczne na zdjęciu halogenowe reflektory adaptacyjne w Oplu Corsie wymagają dopłaty 1500 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Land Rover Classic Defender 90 z Lego. Tańszy, ale nie tani sposób na marzenia

    Land Rover Classic Defender 90 z Lego trafi do sprzedaży 1 kwietnia 2023 roku. Auto po złożeniu wygląda po prostu cudownie! Niestety model będzie kosztować 1149,99 zł.

    Polskie drogi są dziurawe. Nawet 40 proc. wymaga remontu!

    Polskie drogi są dziurawe. Jak duża jest skala zjawiska? Potężna! Nawet 9000 km jezdni w naszym kraju pilnie wymaga remontu.

    BMW serii 5 G60. Wersja M5 będzie... elektryczna! Piekło zamarzło?

    BMW serii 5 G60 szykuje się do rynkowego debiutu. Marka przekazuje zatem pierwsze informacje o modelu. A te brzmią dość rewolucyjnie.

    Elektryczne ciężarówki w Polsce? DHL kupiło właśnie pięć Volvo FM Electric

    Elektryczne ciężarówki w Polsce? Powoli stają się elementem drogowego krajobrazu. A zakupy DHL nie ograniczają się do pięciu Volvo FM Electric.

    Kręci nas recykling. Oponeo i druga odsłona jego akcji

    Kręci nas recykling? Oponeo ma zamiar dokładnie dziś odpalić drugą edycję swojej akcji. W jej ramach będzie sprzątać odpady i sadzić drzewa.

    Pechowy kolor samochodu, czyli kolory o największej szkodowości

    Pechowy kolor samochodu? Dziś mamy listę kolorów aut z największym ryzykiem szkody. Zestawienie jest naprawdę ciekawe.

    Continental PremiumContact 7. Nowość letnia z Niemiec

    Continental PremiumContact 7 dopracowuje kwestią trakcji na mokrej nawierzchni. Ale nie tylko! Nowy model ogumienia można zamawiać już dziś.

    Goodyear Urbanmax Commuter, czyli opona dla autobusów

    Goodyear Urbanmax Commuter to opona przeznaczona do autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym.

    Zakup samochodu przez internet? Trochę tak. Od sieci zaczynają się poszukiwania

    Zakup samochodu przez internet? 80 proc. nabywców nowych aut i prawie 100 proc nabywców używanych poszukiwania zaczyna w internecie.

    Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Obydwaj mają problem

    Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Teraz konsekwencje poniosą obydwaj. Grozić im może kara nawet do 3 lat pozbawienia wolności.

    Postęp na rynku opon. Przed jakimi wyzwaniami stoją producenci?

    Postęp na rynku opon. Bo na przestrzeni ostatnich dwóch trzech dekad zmieniły się nie tylko oczekiwania kierowców, ale i samochody.

    Polacy znowu kupują nowe auta. Rośnie ruch w salonach

    Polacy znowu kupują nowe auta. W styczniu i lutym br. odnotowano o ponad 3% więcej wizyt w salonach niż w analogicznym okresie ub.r.

    Nissan elektryczny? Japończycy mają nowy pomysł

    Nissan elektryczny? Marka będzie rozwijać e-napędy i ma na to całkowicie nowy pomysł. Chodzi o komponenty modułowe.

    Kradzież na walizkę. Jak się zabezpieczyć auto? Range Rover ma pomysł

    Kradzież na walizkę. Jak się zabezpieczyć auto? Odpowiedź może stanowić nowy Range Rover Velar i zastosowany w tym aucie system multimedialny.

    Wynajem auta w firmie to nowy kierunek rozwojowy

    Wynajem auta w firmie? Aż 42 proc. firm handlowych planuje wynajmować pojazd. A takie dane oznaczają spore przetasowanie na rynku finansowania.

    Mercedes Pagoda skończył 60 lat. Klasyk, ale ciągle w formie!

    Mercedes Pagoda skończył 60 lat. Roadster był kamieniem milowym w historii marki. Dziś stał się naprawdę pożądanym klasykiem.

    Z czego buduje się bolidy F1? To metale, ale nietypowe

    Z czego buduje się bolidy F1?  Materiały komponentów pojazdu są wybierane na podstawie ich właściwości mechanicznych i gęstości. Wyższa inżynieria!

    Produkcja wodoru. Elektroliza wody i pomysł Toyoty

    Produkcja wodoru? Elektroliza wody może stanowić odpowiedź zdaniem Toyoty. Marka zaprezentowała właśnie nowy elektrolizer.

    Jeep Gladiator i ciekawostki. 8 faktów, które sprawią że go pokochasz!

    Jeep Gladiator i ciekawostki? Nie da się go legalnie zaparkować na chodniku, ale za to ma... wyjmowany system audio. A to dopiero początek listy.

    Oszczędności na samochodzie elektrycznym w firmie

    Oszczędności na samochodzie elektrycznym w firmie. Czyli dziś zastanowimy się nad tym, ile właściwie można zyskać, kupując elektryka do firmy?

    Bridgestone dostał certyfikat SBT za ambitny cel CO2

    Bridgestone dostał certyfikat SBT. Science Based Targets oznacza ambitny cel redukcji emisji CO2 wyznaczony przez firmę do roku 2030.

    SCT w Warszawie. Nawet 20 proc. mniej emisji zanieczyszczeń

    SCT w Warszawie. Strefa powstanie. Jakie korzyści przyniesie? Według wariantu optymistycznego może obniżyć emisję zanieczyszczeń nawet o 20 proc.

    Jeep Avenger. Cena wersji benzynowej i elektrycznej w Polsce jest znana!

    Jeep Avenger. Cena nowego modelu amerykańskiej marki w Polsce będzie startować od 99 900 zł. Ile będzie kosztować elektryczny Avenger?

    Mitsubishi Outlander PHEV 2024. Nowy plug-in potwierdzony!

    Mitsubishi Outlander PHEV 2024 zostanie opracowany z myślą o europejskim rynku. Co wiadomo o nowym SUV-ie plug-in od Mitsubishi?

    Multimarkowy salon samochodowy? Grupa Bemo rozwija sieć

    Multimarkowy salon samochodowy to zaledwie pierwszy z punktów rozwoju dealerskiej Grupy Bemo na mapie Polski. Jaki jeszcze jest plan?