| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Najnowsza wersja Fiata 500C jest wręcz rozbrajająca. Jak na pojazd miejski, jest absurdalnie droga. Ale dawka radości, którą 500C dostarcza kierowcy jest tak duża, że nawet największy malkontent cieszy się z tego auta jak dziecko.

Jazda „Pięćsetką” z odkrytym dachem to sama radość.  Po całkowitym rozsunięciu dachu podróżującym na przednich fotelach nie będą doskwierały nadmierne podmuchy powietrza. Mimo to, można dokupić do Pięćsetki tzw. windshot, czyli wiatrochron.

Podsumowanie

Fiat 500C nigdy nie miał spełniać roli takiej, jaką musiał spełnić jego poprzednik. Nie miał być autem dla ludu. Nie łudźmy się niewielkimi gabarytami, „Pięćsetka” to stylowy, modny gadżet dla ludzi którzy nie „ciułają” pieniędzy na samochód.  

Podstawowa odmiana Fiata 500C kosztuje 62 tys. zł. Wersja z dieslem kosztuje 73 tys. zł. Jak za auto miejskie, te ceny to fanaberia. Ale biorąc pod uwagę niezwykłość Fiata 500C oraz fakt, że jest to samochód, który daje kierowcy nieprawdopodobnie dużą dawkę radości podczas jazdy, porównywalną z jazdą szybkim supersamochodem cena zaczyna schodzić na drugi plan, a Fiat 500C dumnie trafia na listę aut, które w życiu trzeba mieć.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

Dane techniczne:

Fiat 500C 1.3 Multijet Lounge

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 248 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

95 KM/4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

200 Nm/1500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

185 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

354,6/162,7/148,8 cm

Rozstaw osi

230 cm

V-max.

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,7 s.

Zużycie paliwa*

5/3,3/3,9 l/100 km

Cena

Od 59 500

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Do wyposażenia Fiata 500C można dokupić windshot'a, czyli osłonę przeciwwiatrową.
Do wyposażenia Fiata 500C można dokupić windshot'a, czyli osłonę przeciwwiatrową.

Zawieszenie Fiata 500C zaskakująco komfortowo tłumi nierówności nawierzchni.
Zawieszenie Fiata 500C zaskakująco komfortowo tłumi nierówności nawierzchni.

Niewielkie zagłówki tylnej kanapy Fiata 500C po wysunięciu przestają zawadzać pasażerom.
Niewielkie zagłówki tylnej kanapy Fiata 500C po wysunięciu przestają zawadzać pasażerom.

Automatyczna klimatyzacja to wyposażenie opcjonalne Fiata 500C.
Automatyczna klimatyzacja to wyposażenie opcjonalne Fiata 500C.

Wysokoprężny silnik o mocy 95 KM pracuje dość głośno, ale jest oszczędny i dynamiczny.
Wysokoprężny silnik o mocy 95 KM pracuje dość głośno, ale jest oszczędny i dynamiczny.

Nadwozie Fiata 500C dość mocno się przechyla podczas dynamicznej jazdy po łukach.
Nadwozie Fiata 500C dość mocno się przechyla podczas dynamicznej jazdy po łukach.

Chromowana listwa na przednim pasie Fiata 500C to element personalizacji nadwozia.
Chromowana listwa na przednim pasie Fiata 500C to element personalizacji nadwozia.

Dach Fiata 500C rozsuwa się w dwóch fazach. W pierwszej zatrzymuje się przed tylna szybą.
Dach Fiata 500C rozsuwa się w dwóch fazach. W pierwszej zatrzymuje się przed tylna szybą.

Fotele Fiata 500C mimo niewielkiego zakresu regulacji są wygodna, ale do pozycji za kieronicą trzeba się przyzwyczaić.
Fotele Fiata 500C mimo niewielkiego zakresu regulacji są wygodna, ale do pozycji za kieronicą trzeba się przyzwyczaić.

Fiat 500C to synonim radości z jazdy.
Fiat 500C to synonim radości z jazdy.

Na tylnej kanapie Fiata 500C usiądą bez narzekań dwie dorosłe osoby.
Na tylnej kanapie Fiata 500C usiądą bez narzekań dwie dorosłe osoby.

W drugiej zsuwa się w dół do samego końca, jednak trzecie światło stop jest nadal widoczne.
W drugiej zsuwa się w dół do samego końca, jednak trzecie światło stop jest nadal widoczne.

Jazda Fiatem 500C z maksymalnie odsuniętym do tyłu dachem to czysta przyjemność.
Jazda Fiatem 500C z maksymalnie odsuniętym do tyłu dachem to czysta przyjemność.

Tablica przyrządów w stylu retro to wizytówka Fiata 500. Całość jest urocza, ale wskaźniki niezbyt czytelne.
Tablica przyrządów w stylu retro to wizytówka Fiata 500. Całość jest urocza, ale wskaźniki niezbyt czytelne.

Bagażnik Fiata 500C ma objętość ok. 180 l. Otwór załadunku jest niewielki.
Bagażnik Fiata 500C ma objętość ok. 180 l. Otwór załadunku jest niewielki.

Materiałowy dach dodaje Fiatowi 500C szlachetności.
Materiałowy dach dodaje Fiatowi 500C szlachetności.


E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Maria Bandzmer

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »