| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Pierwsza generacja Kii Sorento pojawiła się w 2002 roku (w Polsce w 2004 roku). Po pięciu latach Kia Sorento przeszła dużą modernizację. Unowocześniono wygląd, poprawiono właściwości jezdne i zwiększono poziom bezpieczeństwa.

Podsumowanie

Cena testowanej wersji wynosiła ponad 170 tysięcy złotych. Najtańsza wersja z tym silnikiem i napędem na cztery koła to wydatek rzędu 140 000 zł. To dużo – nawet jeśli weźmiemy pod uwagę dobry poziom wyposażenia i bardzo długi okres gwarancyjny. Potencjalni rywale oferują zbliżone ceny dlatego Kia nie będzie miała łatwej przeprawy. Dodatkowo w bieżącym roku nie można wykorzystać „kratki” by obniżyć koszt zakupu auta co może ograniczyć krąg odbiorców. 

Kia Sorento to całkiem interesująca propozycja dla osób lubiących miejskie, duże SUV-y z mocnym silnikiem. Co prawda jest kilka elementów, które można poprawić ale i tak nowa generacja pojazdu ma szansę powtórzyć sukces poprzedniczki, która w wielu krajach należała do najpopularniejszych w swojej klasie.

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Alternatywa dla Kia Sorento 2.2 CRDI:

BMW X3 xDrive20d (184 KM) – przedstawiciel klasy Premium – minimalnie mniejszy, bardzo prestiżowy, doskonały jakościowo i wyraźnie popularniejszy w naszym kraju. Bardzo dobre osiągi i właściwości jezdne. Cena od: 160 000 zł.

Hyundai Santa Fe 2.2 CDRI (197 KM) – konkurent z tego samego koncernu. Ten sam silnik, bardziej stonowany design, podobne osiągi. Cena od: 145 000 zł

Nissan X-Trail 2.0 dCi (173 KM) – nieco mniejsze auto i trochę słabszy silnik, ale za to wiele lat doświadczeń w produkcji SUV-ów i aut terenowych. Osiągi zbliżone do Kii Sorento. Cena od 145 000 zł

Zobacz również: Volvo S60 – jakiego wybrać? Poradnik

Dane techniczne:

Długość: 4 685 mm

Szerokość: 1 885 mm

Wysokość: 1 710 mm

Rozstaw osi: 2 700 mm

Masa: 1 896 kg (z napędem na dwa koła 1 750 kg)

Dopuszczalna masa całkowita: 2 510 kg

Pojemność bagażnika: 528/1582 l

Skrzynia biegów: automatyczna 6-biegowa

Napęd: 4x4 (załączany)

Typ silnika: turbodiesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 2 199 ccm

Moc silnika: 145 kW (197 KM) / 3800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 437 Nm / 1850 - 2500 end_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting obr./min (421 Nm dla manualnej skrzyni biegów)

Prędkość maksymalna: 190 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 s (9,6 dla manualnej skrzyni biegów)

Zużycie paliwa: 7,4 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Automatyczna skrzynia biegów w Kii Sorento pracuje w sposób nie budzący zastrzeżeń
Automatyczna skrzynia biegów w Kii Sorento pracuje w sposób nie budzący zastrzeżeń

Fotel kierowcy w Kii jest obszerny i wygodny
Fotel kierowcy w Kii jest obszerny i wygodny

Na tylnej kanapie Sorento można urządzić małą imprezę
Na tylnej kanapie Sorento można urządzić małą imprezę

Kia Sorento - czy na parkingu, czy w ruchu - wygląda atrakcyjnie
Kia Sorento - czy na parkingu, czy w ruchu - wygląda atrakcyjnie

Nowa Sorento - to przede wszystkim duża bulwarówka
Nowa Sorento - to przede wszystkim duża bulwarówka

197-konny silnik Sorento pozwala na dynamiczną jazdę
197-konny silnik Sorento pozwala na dynamiczną jazdę

Pomimo możliwości włączenia stałego napędu na 4 koła, Sorento najlepiej czuje się na twardych drogach
Pomimo możliwości włączenia stałego napędu na 4 koła, Sorento najlepiej czuje się na twardych drogach

Nowa stylistyka Kii sprawdziła się także w dużym SUV-ie
Nowa stylistyka Kii sprawdziła się także w dużym SUV-ie

Tylne lampy w Kii - bez nadmiernej fanatazji ale pasują do całego auta
Tylne lampy w Kii - bez nadmiernej fanatazji ale pasują do całego auta

Miejsce pracy kierowcy w Sorento - porządek i funkcjonalność
Miejsce pracy kierowcy w Sorento - porządek i funkcjonalność

Zegary w Kii wyglądają niemal jak w sportowym aucie
Zegary w Kii wyglądają niemal jak w sportowym aucie

Po złożeniu siedzeń Kia Sorento zamienia się w ciężarówkę
Po złożeniu siedzeń Kia Sorento zamienia się w ciężarówkę

Dynamiczna stylizacja Kii Sorento wydaje się krokiem w dobrym kierunku
Dynamiczna stylizacja Kii Sorento wydaje się krokiem w dobrym kierunku

Konsola środkowa w Sorento odbiega jakością od reszty wnętrza
Konsola środkowa w Sorento odbiega jakością od reszty wnętrza

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Siwek Gaczyński & Partners

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »