| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Pierwsza generacja Kii Sorento pojawiła się w 2002 roku (w Polsce w 2004 roku). Po pięciu latach Kia Sorento przeszła dużą modernizację. Unowocześniono wygląd, poprawiono właściwości jezdne i zwiększono poziom bezpieczeństwa.

Podsumowanie

Cena testowanej wersji wynosiła ponad 170 tysięcy złotych. Najtańsza wersja z tym silnikiem i napędem na cztery koła to wydatek rzędu 140 000 zł. To dużo – nawet jeśli weźmiemy pod uwagę dobry poziom wyposażenia i bardzo długi okres gwarancyjny. Potencjalni rywale oferują zbliżone ceny dlatego Kia nie będzie miała łatwej przeprawy. Dodatkowo w bieżącym roku nie można wykorzystać „kratki” by obniżyć koszt zakupu auta co może ograniczyć krąg odbiorców. 

Kia Sorento to całkiem interesująca propozycja dla osób lubiących miejskie, duże SUV-y z mocnym silnikiem. Co prawda jest kilka elementów, które można poprawić ale i tak nowa generacja pojazdu ma szansę powtórzyć sukces poprzedniczki, która w wielu krajach należała do najpopularniejszych w swojej klasie.

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Alternatywa dla Kia Sorento 2.2 CRDI:

BMW X3 xDrive20d (184 KM) – przedstawiciel klasy Premium – minimalnie mniejszy, bardzo prestiżowy, doskonały jakościowo i wyraźnie popularniejszy w naszym kraju. Bardzo dobre osiągi i właściwości jezdne. Cena od: 160 000 zł.

Hyundai Santa Fe 2.2 CDRI (197 KM) – konkurent z tego samego koncernu. Ten sam silnik, bardziej stonowany design, podobne osiągi. Cena od: 145 000 zł

Nissan X-Trail 2.0 dCi (173 KM) – nieco mniejsze auto i trochę słabszy silnik, ale za to wiele lat doświadczeń w produkcji SUV-ów i aut terenowych. Osiągi zbliżone do Kii Sorento. Cena od 145 000 zł

Zobacz również: Volvo S60 – jakiego wybrać? Poradnik

Dane techniczne:

Długość: 4 685 mm

Szerokość: 1 885 mm

Wysokość: 1 710 mm

Rozstaw osi: 2 700 mm

Masa: 1 896 kg (z napędem na dwa koła 1 750 kg)

Dopuszczalna masa całkowita: 2 510 kg

Pojemność bagażnika: 528/1582 l

Skrzynia biegów: automatyczna 6-biegowa

Napęd: 4x4 (załączany)

Typ silnika: turbodiesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 2 199 ccm

Moc silnika: 145 kW (197 KM) / 3800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 437 Nm / 1850 - 2500 end_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting obr./min (421 Nm dla manualnej skrzyni biegów)

Prędkość maksymalna: 190 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 s (9,6 dla manualnej skrzyni biegów)

Zużycie paliwa: 7,4 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Automatyczna skrzynia biegów w Kii Sorento pracuje w sposób nie budzący zastrzeżeń
Automatyczna skrzynia biegów w Kii Sorento pracuje w sposób nie budzący zastrzeżeń

Fotel kierowcy w Kii jest obszerny i wygodny
Fotel kierowcy w Kii jest obszerny i wygodny

Na tylnej kanapie Sorento można urządzić małą imprezę
Na tylnej kanapie Sorento można urządzić małą imprezę

Kia Sorento - czy na parkingu, czy w ruchu - wygląda atrakcyjnie
Kia Sorento - czy na parkingu, czy w ruchu - wygląda atrakcyjnie

Nowa Sorento - to przede wszystkim duża bulwarówka
Nowa Sorento - to przede wszystkim duża bulwarówka

197-konny silnik Sorento pozwala na dynamiczną jazdę
197-konny silnik Sorento pozwala na dynamiczną jazdę

Pomimo możliwości włączenia stałego napędu na 4 koła, Sorento najlepiej czuje się na twardych drogach
Pomimo możliwości włączenia stałego napędu na 4 koła, Sorento najlepiej czuje się na twardych drogach

Nowa stylistyka Kii sprawdziła się także w dużym SUV-ie
Nowa stylistyka Kii sprawdziła się także w dużym SUV-ie

Tylne lampy w Kii - bez nadmiernej fanatazji ale pasują do całego auta
Tylne lampy w Kii - bez nadmiernej fanatazji ale pasują do całego auta

Miejsce pracy kierowcy w Sorento - porządek i funkcjonalność
Miejsce pracy kierowcy w Sorento - porządek i funkcjonalność

Zegary w Kii wyglądają niemal jak w sportowym aucie
Zegary w Kii wyglądają niemal jak w sportowym aucie

Po złożeniu siedzeń Kia Sorento zamienia się w ciężarówkę
Po złożeniu siedzeń Kia Sorento zamienia się w ciężarówkę

Dynamiczna stylizacja Kii Sorento wydaje się krokiem w dobrym kierunku
Dynamiczna stylizacja Kii Sorento wydaje się krokiem w dobrym kierunku

Konsola środkowa w Sorento odbiega jakością od reszty wnętrza
Konsola środkowa w Sorento odbiega jakością od reszty wnętrza

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Padała

Instruktorka nauki jazdy kat.B z uprawnieniami egzaminatora

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »