| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Astra F: demontaż skrzyni biegów

Opel Astra F: demontaż skrzyni biegów

Demontaż skrzyni biegów nie jest skomplikowany jeśli znamy kolejność wymontowania poszczególnych podzespołów. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować skrzynię biegów w Oplu Astra F.

Skrzynię biegów można zdemontować bez konieczności wyjmowania silnika. Najczęściej skrzynia biegów jest demontowana w przypadku wymiany sprzęgła (w przypadku garnkowego koła zamachowego) lub po wystąpieniu awarii przekładni. W przypadku drugiej opcji najczęściej naprawa skrzyni jest znacznie droższa niż kupno drugiej, używanej. Do wykonania tej czynności będzie nam potrzebny zestaw solidnych narzędzi.

Przystępujemy do demontażu. Na początku odłączamy przewód masowy od akumulatora. Teraz luzujemy na drążku zmiany biegów śrubę obejmy. Następnie wrzucamy 2 lub 4 bieg w celu rozłączenia sterowania skrzyni biegów. Za pomocą śrubokręta wyjmujemy klamrę zabezpieczającą na końcówce gwintowanej linki sprzęgła. Cofamy dźwignię wyłączania sprzęgła za pomocą łyżki monterskiej i odłączamy linkę sprzęgła.

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana sprzęgła

Odpinamy przewody elektryczne od wyłącznika świateł cofania. Kolejny krok to odłączenie linki prędkościomierza. W tym celu należy odkręcić ze skrzyni biegów śrubę mocującą i wyjąć z niej linkę. Warto wiedzieć, że w niektórych modelach może występować czujnik przebytej drogi. W takim przypadku należy rozłączyć kostki elektryczne. Odkręcamy górne śruby łączące skrzynię biegów z silnikiem. Teraz będziemy musieli podwiesić silnik. Będzie do tego potrzebna specjalna belka.

W większości przypadków w naszych domowych garażach nie znajdziemy takiej belki. Dobrą alternatywą jest użycie odpowiedniej rury, którą oprzemy o rynienki błotników, podkładając jednocześnie drewniane klocki. Następnie przywiązujemy ucho silnika do rury za pomocą linki lub mocnego drutu i odpowiednio napinamy. Pamiętajmy, żeby opierać całą konstrukcję tylko i wyłącznie na rynienkach błotnika. W przeciwnym razie możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru na błotnikach.

Zobacz też: Jak sprawdzić stan sprzęgła bez wyjmowania silnika lub skrzyni biegów?

Luzujemy śruby kół przednich, unosimy samochód i ustawiamy go na podstawkach (w przypadku korzystania z kanału najazdowego) lub unosimy na platformie warsztatowej. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koła. Kolejny krok to wymontowanie przedniej rury wydechowej oraz sanek silnika. Kiedy wymontujemy rurę wydechową to należy odkręcić od zwrotnic przeguby kulowe obydwu wahaczy. Teraz odkręcamy tylną podporę skrzyni biegów i podpieramy sanki za pomocą podnośnika przewoźnego. Odkręcamy śruby mocujące i opuszczamy sanki do dołu. Pamiętajmy, że śruby są dokręcone bardzo dużym momentem i możemy mieć problem z ich wykręceniem.

avatar

2012-11-01 16:20 Zgłoś

nichce wchodzic wsteczny

HITY INFORU

TERMINARZ

SIE01
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Agnieszka Kawałko

Prawnik.

Zostań ekspertem Infor.pl »