| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Zapowietrzenie układu wtryskowego w silniku wysokoprężnym może powstać z kilku powodów. Najczęstszym jest całkowite opróżnienie zbiornika paliwa podczas jazdy. Podpowiadamy, jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

Co zrobić, jeśli silnik ciągle nie działa?

Jeżeli nie da się go uruchomić lub jego praca jest niezadowalająca, trzeba odczekać jeszcze kilka chwil, aby powietrze zostało usunięte z wtryskiwaczy. Jeśli mimo to po kilku minutach silnik nadal pracuje nierówno, należy odpowietrzyć wtryskiwacze i przewody wtryskowe. Jest to prosty zabieg. Przy pracującym silniku należy kolejno luzować przewody wtryskowe na wszystkich wtryskiwaczach. Przewody wtryskowe są bardzo podobne do sztywnych przewodów hamulcowych – to metalowe rurki o średnicy kilku milimetrów. Łączą one pompę wtryskową z wtryskiwaczami za pomocą sporej nakrętki. Po jej zluzowaniu powinno wytrysnąć na boki paliwo. Gdy to nie przyniesie pożądanych efektów, należy bardziej zluzować nakrętkę, a następnie z wyczuciem poruszyć przewodem wtryskowym, który być może zakleszczył się na wtryskiwaczu. Po tryśnięciu paliwa spod nakrętki szybko i mocno ją dokręcić, zwracając uwagę, aby nie zgiąć lub nie złamać przewodu wtryskowego.

Zobacz też: Czy wiesz jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Jeżeli silnik nie daje się uruchomić, choć powietrze zostało usunięte ze wszystkich odpowietrzników, dalsze czynności wymagają pomocy drugiej osoby. Powinna ona, po upewnieniu się, że samochód ma włączony bieg jałowy (N – w przypadku automatycznej skrzyni biegów) i zaciągnięty hamulec ręczny, uruchamiać na kilka sekund rozrusznik. W tym czasie osoba wykonująca odpowietrzanie luzuje nakrętki na wtryskiwaczach, tak jak podczas odpowietrzana przy pracującym silniku.

Zobacz również: Jak uruchomić silnik, który nie chce zaskoczyć?

Zabieg odpowietrzania wtryskiwaczy jest ostatecznością. Wcześniej warto jeszcze raz powtórzyć wszystkie czynności, aż do dokręcenia ostatniego odpowietrznika. Sprawdzić czy nigdzie nie wycieka paliwo. Może to być powodem ponownego zapowietrzania się układu wtryskowego.

Naprawy przy uruchomionym silniku lub podczas obracania jego wałem za pomocą rozrusznika trzeba wykonywać bardzo ostrożnie, trzymając się jak najdalej od wirujących elementów (kółka pasowe, pasek je napędzający, wentylator chłodnicy itp.). Rękawy należy albo podwinąć, albo podwiązać. Nie wolno pracować w rozpiętym ubraniu! Prace wymagające kontaktu dłoni z paliwem i smarami powinno się wykonywać w ochronnych rękawicach. Trzeba też zadbać, aby tryskające podczas odpowietrzania paliwo nie dostało się do oczu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Zuzmak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa cywilnego, handlowego i administracyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »